Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (10)

Olikohan kuitenkin niin, että se ei vie ihan koko kropasta tuntoa, niin kuin epiduraali saattaa viedä. En ole varma.

Mulla ekassa epiduraali ja toisessa spinaali. Ihmettelin kätilölle toisessa, että miksi laittaa spinaalin, sanoi että tämä on niin nopea synnytys, että parempi laittaa se.

Toinen meni helpommin kuin ensimmäinen, mutta tietysti syy voi olla myös kun olin uudelleensynnyttäjä.

Synnytyksissä ole eroa vain viitisen minuuttia ja samalla " tyylillä" meni, mutta spinaalin teho kesti. Epiduraali ei kait toiminu mulla ihan oikein. Kuitenkin oli suht nopeat synnytykset, joten ei tarvinnut lisätä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Spinaalipuudutuksessa puudutetta laitetaan kovakalvon taakse, epiduraalissa kovakalvoa edeltävään epiduraalitilaan.

Tai näin olen itseni antanut ymmärtää :).

t. maallikko, jolle tehty molemmat puudutukset sekä niiden yhdistelmä (ts. spinaali + epiduraali, jossa katetri epiduraalitilaan, että saadaan tarvittaessa puudutetta lisättyä)

spinaali on helpompi laittaa, vaikuttaa nopeammin ja varmemmin. Spinaalin huono puoli on että sitä ei voi lisätä kuten epiduraalia eikä sitä kauhean mielellään pistetän useaan kertaan. Siksi sitä suositaan enemmän uudelleensynnyttäjillä ja muuten nopeissa synnytyksissä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat