Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

jotain muuta kun kirjahyllyn täytettä... ideoita rakkaat ihmiset..

Kommentit (5)

Hinnaksi tuli siis meillä 17¿ osallistuja, kun jaoimme äitini matkan kokonaishinnan 8 hengen kesken; meidän perheessä 5 jäsentä ja sisarellani 3.

Annoimme äidilleni 60-vuotislahjaksi sisareni perheen kanssa matkan, jolle minä lähdin äitini seuraksi mukaan. Vielä kivempaa olisi ollut, että sisarenikin olisi tullut mukaan, mutta kiva reissu oli meillä näinkin. Ja hyvää teki myös minulle hetkeksi irtaantua lapsiperhelämästä ja viettään äidin kanssa aikaa kaksin.

Siis ihan lyhyt yhden yön unohtumaton pyrähdys. Lentolippuja (Ryanair, Blue1, Finskin viikkotarjoukset) saa välistä todella edullisesti kuten hotelliöitäkin. Itsekseen tai isäni kanssa äitini ei olisi ikinä tullut menneeksi kauan himoitsemaansa kohteeseen. Ja kun ei ole tottunut matkustelemaan yksin tai varaileen matkoja netistä, on myös arka lähtemäänkin, vaikka mieli kuinka tekisi.

Kustannukset tulivat n. 17 ¿ osallistuja. Maksoin tietysti itse oman matkani ja yhdessä perillä maksoimme ruoat, pääsyliput ja muut käyttörahat omista kukkaroistamme. Äitini tykkäsi ja oli tosi otettu, että hänen vuokseen oli nähty niin paljon vaivaa (varattu lennot ja hotelli) pelkän ostamisen sijaan. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos, ihania ideoita.

Täytyy painaa mieleen ja toteutella niitä lisää sitten vuosien varrella.

Nyt voitti lahjakortti kuumailmapallo lennolle, sillä se on noista ainoa mitä ei mummi itse hankkisi tai tekisi ihan oma aloitteisesti..

Otsikko kuulostaa ehkä loppuunkuluneelta idealta mutta me teimme näin kun äitini täytti 60 vuotta.

Minulla ystävä lapsuudesta jonka kanssa vietimme aikoinaan aika paljonkin aikaa yhdessä ns perhetuttuina. Kävimme kyläilemässä toistemme luona jne. Kun lapset (minä ja ystäväni) kasvoimme ja muutimme pois kotoa niin vanhemempamme eivät enää olleet niin paljon tekemisissä toistensa kanssa. Äitini oli monta kertaa puhunut, että pitäisi kutsua " virtaset" kylään mutta aina se vaan jäi puheasteelle tai sitten aikataulut eivät sopineet.

Asiaan siis..... Muistin tuon tarinan kun mietin äidilleni sopivaa lahjaa. Soitin isällenni ja kerroin, että jospa tehtäis äidille yllätys ja kutsutaan äidin tietämättä " Virtaset" heille syömään. Minä tee ruoat (pitkän kaavan mukaan) valmiiksi ja isä hankkii siihen hyvät viinit. Eli päätimme päivän koska he tulevat ja mitä syödään. Soittelin myös ystäväni äidile ja tiedustelin sopivaa ajankohtaa.

Muutamaa päivää aiemmin isäni kertoi äidilleni, että heille tulee ruokavieraita silloin ja silloin. Jopa isäni oli siivonnut ennen juhlia ja kattanut pöydän. Minä tein kotona ruoat jotka pakkasin kylmälaukkuun ja vein mukanani. Äitiä jännitti niin kun ei tiennyt kuka on tulossa mutta YLLÄTYS oli suuri kun kävi avaamassa oven. Siinä sitten juteltiin illan mittaan kaikki kuulumiset vuosien varrelta ja muisteltiin meidän lapsuutta.

Äitini mukaan se oli paras syntymäpäivälahja!

Toki siihen tykö voi jonkun pienen lahjankin antaa jos haluaa.

Tässä idea josta ainakin meillä pidettiin ja jäi hyvät muistot!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat