Vierailija

Kommentit (10)

Eli periaatteessa voit saada ihan mitä vain, kunhan pystyt perustelemaan että se on tarpeen.

Riippuu paljolti työntekijästä jonka kanssa asioit. Toiset ovat hyvinkin reiluja toiset taas luulevat rahojen olevan niiden omastalompakosta, jakavat tosi kitsaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Eli periaatteessa voit saada ihan mitä vain, kunhan pystyt perustelemaan että se on tarpeen.

Riippuu paljolti työntekijästä jonka kanssa asioit. Toiset ovat hyvinkin reiluja toiset taas luulevat rahojen olevan niiden omastalompakosta, jakavat tosi kitsaasti.

Olen huomannut, että joku työntekijä olisi vapaampi kuin toinen, mutta kun he pohtivat tätä harkinnanvaraista tiimissä. Niinpä nämä lepsummat jäävät jalkoihin. Heitä on vähemmistö. Olen hakenut toimeentulotukea parin vuoden ajan ja olen kerinnyt olla tekemisissä aika monenlaisen ihmisen kanssa. Tosin olen tavannut vain yhden, joka kutsui käymään. Muut ovat lähettäneet vain kirjeitä ja maksimissaan joku on soittanut kerran. Nämä lepsummat ovat myös yleensä ottaen mukavampia ja kohteliaampia. Tiukkikset ajattelevat, että kaikki sossun asiakkaat huijaavat ja heitä on käsiteltävä sen mukaisesti. Itse olen yrittänyt pitää kohteliasta linjaa, vaikka välillä se on ottanut koville. Eikä se vaikeus ole johtunut siitä, että olisin saanut kieltävän päätöksen vaan siitä, että he itse ovat niin töykeitä.

Eli erikseen ei saa vaaterahaa, vaan kun lasketaan perheen menot, niin jokaisen perheenjäsenen kohdalta lasketaan jo perusmeno. Jos menot ovat tuloja suuremmat, niin silloin saa toimeentulotukea.

Sähkölasku, terveyskeskumenot, lääkärin reseptit, vuokra ja siinä se onkin. Lisäksi kerran vuodessa voi laittaa lasten harrastukset.

Eipä heille voi mitenkään kikkaillla. Mutta jos laittaa kaiken tarpeellisen, niin saa kuitenkin kohtuullisen määrän toimeentulotukea.

Joskus olen kirjoittanut lasten vaatteista, seutulipusta (olin työvoimapoliittisessa koulutuksessa Vantaan puolella ja asun Helsingissä), matkasta siskon häihin (kirjoitin matkasta Joensuuhun ja sossun vastauksess puhuttiin Nurmeksesta!) ja yhdestä lomaliiton lomasta. Mihinkään näihin ei ole tullut toimeentulotukea.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat