Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kävin tekemässä tuon elämä pelissä-testin, ja sen mukaan keskimääräisesti minun ikäiseni nainen elää 83-vuotiaaksi, itse sain tulokseksi 83v6kk. Olen vähentänyt tuntuvasti alkoholin käyttöä, ja tein sitten testin uudelleen niin, että laitoin alkoholin käytöksi n. 30 annosta viikossa (mitä suunnilleen aiemmin varmaan oli!), ja samalla vaihdoin liikunnan siihen, että 3 krt viikossa harrastaa liikuntaa niin, että hengästyy (alkuperäiseen testiin laitoin vaan sen hyötyliikunnan, kun liikkumiseni on ollut epäsäännöllisen säännöllistä). Mikä on tulos, arvatkaa? Paljon oli elinikäarvioni näiden muutosten jälkeen? Eli alkoholia 15 annosta enemmän viikossa, ja liikuntaa vähän enemmän.

Kommentit (3)

lisään vähän liikuntaa, niin elinikäennusteeni kasvaa yli 2 vuodella. Eli mun kannattaa alkaa juomaan :). Mielenkiintoista sinänsä.

tuo testi on kansanterveyslaitoksen tekemä testi, mitä veikkaatte siis, että tuollainen vaikuttaa elinikäarvioon? tiedän että juon paljon, sen takia sitä vähensinkin, mutta kannattiko? veikkauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat