Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

pihalla? Meiän naapuri tekee näin. Ulko-ovi on auki, itte puuhastelee sisällä ja lapset leikkii pihalla. Välillä käy kurkkimassa onko kaikki kunnossa? Mä en uskaltas, meillä vuoden ikäinen ehtii hetkessä joka paikkaan

Kommentit (9)

mut mun tutulla leikkii 1 vuotias yksin pihalla...ovi aina raollaan kulkee sisälle ja ulos eikä äiti edes yritä pitää silmällä...perheen 7. lapsi. pihalla nauloja, työkaluja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meilä on kaksi poikaa 3v6kk ja 1v3kk ja he leikkivät pihallamme välillä keskenään. Ovi on auki ja itse sisällä ja välillä pihalla, riippuu vähän mitä puuhaan.

Meillä pihan turvallisuuteen on tietenkin panostettu. Pihamme on aidattu korkealla aidalla eikä siitä pääse livahtamaan alta/yli, portti on turvalukittu. Pihassa ei ole lampea/vesisaavia yms mihin hukkua eikä myöskään muita vaarallisia juttuja. Kiviä on ja niille saa kiivetä, samoin keinu ja hiekkis yms leikkipaikkoja.

Kumpikin pojista osaa tosi hyvin olla pihassa ja motorisesti he ovatkin kehittyneet tosi nopeasti kun saavat liikkua vapaasti. Meillä tämä toimii mutta lapsemme ovatkin sen tyyppisiä, että uskallan näin tehdä. Ja tottakai kurkistelen jatkuvasti ikkunoista yms jos menevät pois takapihalta, jonne näen esteettä lähes koko talosta kun on se seinämä oikeastaan pelkkää ikkunaa.

Mutta jos 1-vuotiaskin olisi niin rauhallista tyyppiä, että istuisi hiekkalaatikossa niin miksen voisi siinä vieressä tehdä hommia jos hiekkalaatikko on lähellä ovea ja ovi auki niin että näen lapset.

Meillä on aidattu piha joka ei ole kovin iso ts. pojat ei pääse livahtamaan mihinkään ja näen sisältä helposti pihalle. Lisäksi meillä ei ole pihalla mitään työkaluja tai muita vaaroja. Tottakai mä pidän niitä kokoajan silmällä, mutta annan kyllä itsekseen siellä touhottaa ja laitan itse samaan aika ruokaa keittiössä. Keittiön ikkuna pihalle suoraan.

Mieluummin kyllä vahdissa koko aika itse. 1-vuotias on vielä älyvapaa tempauksissaan ja 3-vuotias voi houkutella ties mihkä, eikä 3-vuotiaskaan vielä todellakaan selviä kaikkialta. Riippuu pihasta ja mitä vaaroja siinä on, pääseekö pois siitä jotenkin livahtamaan. Ja lapsista.

Jos ovi on auki, niin kuulen jos tulee ongelmia.

Sitten meillä näkee keittiöstä suoraan leikkipaikalle, joten monesti olen tyhjentänyt tiskikoneen tai tehnyt ruokaa kun lapset on pihalla.

Meillä on aidattu piha ja portti aina kiinni, joten lapset ei pääse esim. juoksemaan tielle.

Alapihalle meneminen on kielletty ilman aikuista ja meillä lapset uskoo mitä heille sanotaan. Ehkä se on auttanut kun muutaman kerran ollaan oltu sisällä koko loppu päivä kun alapihalle on lähdetty ilmoittamatta. ;-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat