Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

hän on ulkomaalainen 25v. 185 cm ja ihan ok. näköinen. ei mikään komeen komea mutta siis ihan mukiinmenevä. Ei juo mutta polttaa kyllä.

Iloinen, rauhallinen ja avulias, lapsirakas mies.

Tekee kotitöitä käskemättä eikä pyöri kavereiden kanssa kartsalla.

Ei ole koskaan ollut parisuhteessa taikka seurustellut. Ei ole uskonnollinen eikä ole kiinnostunut politiikasta taikka siis uskonnoista.

Koulutustakaan ei juuri ole.

Sivut

Kommentit (51)

Ihmisen koko elämään vaikuttaa osittain perimä, kulttuuri, vanhemmat, kokemukset lapsuudessa, jne. jne.

Sillä, mistä ihminen on lähtöisin, on valtavasti tekemistä sen kanssa millaiseksi ihminen kasvaa!

On täysin selvää, että jos suomalaisen perheen identtisistä kaksosista toinen adoptoidaan Ruotsiin ja toinen Somaliaan, heistä kasvaa täysin erilaiset ihmiset erilaisilla arvoilla ja tavoilla, huolimatta siitä että he ovat aluksi olleet täysin identtiset.

Ja ihmisten erilaiset arvot ja kulttuurit taas aiheuttavat paljon törmäyksiä suhteessa. Jos ihmisillä on täysin erilainen käsitys esimerkiksi tasa-arvosta, lemmikkien kohtelusta, lastenkasvatuksesta, asunnosta, töistä, rahanjaosta ja sukulaisista, lienee selvää että yhteiselossa tulee olemaan aika paljon ongelmia verrattuna samoista lähtökohdista peräisin olevien suhteisiin.

Ei ole rasismia todeta, että eri kulttuureista tulevat ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija:

Lainaus:

koska en ylipäätään ymmärrä mitä merkitystä sellasella on jos ihminen on muuten ok?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pelkän passin perusteella? minun elämänkokemus (11v. ulkomailla, kolmessa eri maassa) sanoo että joka maassa on hyviä ja huonoja ihmisiä.

Kukaan fiksu ihminen ei jaottele ihmisiä alkuperän mukaan... Siis mitä??? Nimenomaan ihmiset jaetaan eri alkuperän mukaan eri luokkiin. (vrt. kiinalaiset, eurooppalaiset, latinot jne.) Kuinka rasismipelkoinen täytyy ihmisen olla, jos pitää edellä mainittuja sanoja rasistisina? Miksi ihmeessä tämän miehen alkuperä on näin suuri salaisuus?

Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä, että ihmisiä on eri kulttuureista? Miksi automaattisesti kuvittelet, että jos jonkun alkuperää kysytään, se kysytään nimenomaan rasismin takia?

Otetaanpa esimerkki, joka kuvaa hyvin sitä, miten jotkut rasismiksi leimaantumista pelkäävät ulottavat " rasismin" jokaiseen asiaan. Kuvitellaan, että tapaat ravintolassa uuden ihmisen jonka kanssa alat keskustelemaan. Loukkaannutko sinä, kun tämä uusi ihminen kysyy mistä olet kotoisin? Aivan, eihän kukaan normaali siitä loukkaannu! Kuitenkin pidät sitä automaattisesti rasismina, jos tämä sama kysymys esitetään esim. tummaihoiselle tai vaikka tälle sinun aloituksesi miehelle!

Rasismia ei ole kulttuurierojen toteaminen vaan ihmisten kohteleminen eri tavalla ulkonäöstä johtuen!

Nyt on kyllä pakko todeta, että en enää ihmettele miksi mies ei ole koskaan seurustellut... Mikään ei ole rasittavampaa kuin ihminen joka näkee rasismia kaikessa!

että jo siitä tulee monilla ongelmia että suomalaisella miehellä on erilainen tausta niin ajattelepa sitten tilannetta kun ne taustan _TODELLAKIN_ ovat erilaiset. Ei niin etteikö kaikki voisi sujua, mutta kun täälläkin tota moku-palstaa lukee niin yhtä pettymystä toisen perään. Ja juuri näistä kulttuurieroista johtuen.

Jos " ottaisin" vaikka jonkun jostakin Afrikan valtiosta tulleen, nin sillno kyllä erityisesti toivoisin melko hyvää koulutusta, sillä yliopistopiireissä näkemykset ovat yleensä melko erilaisia kun jossain maaseudulla (puhun nyt edelleen Afrikasta). Ja joo, sillä on myös eroa onko valkoinen eteläafrikkalainen vai köyhistä oloista tuleva sierraleonelainen.

on ihan tarpeeksi nuori vielä miettimään ja aloittamaan koulua. Vaihtaahan useat ihmiset vanhempana ihan toiseen ammattiin, silloinkin pitää käydä koulua tai kursseja.

Sen mistä maasta hän on kotoisin haluaisin tietää siksi, että minua ei kiinnosta ulkonäöllisesti kaikki maailman kansallisuudet. Siis joissakin kansoissa on omat ominaispiirteensä.

Muuten kuvailu kuulostaa kiinnostavalta. Itse olen jo naimisissa ja perheellinen. Naimisissa ulkomaalaisen kanssa.

Ei ihonvärillä tai alkuperäisellä kansalaisuudella olekaan mitään väliä, vaan sillä, missä ihminen on kasvanut, minkälaisessa ympäristössä ja kulttuurissa.

Ei tietenkään ole mahdotonta olla onnellinen aivan kenen kanssa tahansa, ja tottakai ihmisen luonne ratkaisee hyvin paljon.

Kuitenkin, mitä erilaisimmista olosuhteista mies ja vaimo tulevat sen enemmän varmasti tulee ongelmia, vai sanoisinko haasteita ratkaista ongelmat. Suomalainen ja ruotsalainen ovat huomattavasti lähempänä toisiaan kuin suomalainen ja Ghanalainen, tämä kai on sanomattakin selvää.

Toki henkilökemioiden pitää matsata, mutta johan täällä palstalla jo on parisuhdeongelmia, jotka kertakaikkiaan perustuu miehen ja naisen erilaiseen kotikasvatukseen lapsuudenkodissa. Arvatkaapa sitten tuleeko näitä kriisitilanteita kun toinen tulee vaikka maasta, missä miehellä on tapana olla 10 vaimoa.

Ap:lle: koulutuksen puute olisi mullekin miinus, tai ihmettelisin, miksei ole koulutusta tai työtä.

Terv. myös ulkomaalaisen kanssa naimisissa oleva.

monissa maissa ei edes tunneta mitään seurustelua, ja ekat kokemukset on monilla lähes kolmikymppisinä. ei se ole mikään ongelma mulle. mutta kouluttamattomuus on - ja jos nyt vasta aloittaa, se kestää vuosikausia. itse en enää tässä elämänvaiheessa ottaisi miestä, jolla ei ole koulutus- ja työkuviot yms. selvät.

joka maalaisen kanssa... sillä suomalainen elämä poikkeaa joistakin maista hyvin runsaasti ja yhteentörmäyksiä - vaikeitakin sellaisia voi tulla. Itse en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, vaikka mies olisi miten upea tahansa. Eli ystävänä vois olla ihan ok, mutta ei kumppaniksi.

Vierailija:

Lainaus:

Jos mies muuten nappaa, ei tolla kansalaisuudella ole mitään väliä.

Tupakointi on kyllä pitkä miinus, pystyykö siitä luopumaan?

Mistä voit muuten tietää miten hän tekee kotitöitä (sinkkuna on ihan eri asia kuin vakiintuneessa parisuhteessa...) jos hän ei ole koskaan kenenkään kanssa edes seurustellut?

Ja onko tuohon seurustelemattomuuteen jotain syytä? (itse ajattelen että yleisestiottaen tuon ikäiset ovat ehtineet jo seurustelemaan ainakin kerran, mutta tietysti on mahdollista ettei ole seurustellut vaikka ei mitään vikaa olisikaan, jos on esim. ujo)

Koulutus on täysin yhdentekevää, kunhan kuitenkin ajattelee elättävänsä itsensä ja perheensä sitten aikanaan jollakin muulla kuin tuilla tai rikoksilla.

Ja pakko myöntää että kyllä minäkin sen maan tahtoisin tietää, sillä kulttuurilla on kuitenkin melko paljon vaikutusta ihmiseen ja hänen käsitykseensä elämästä, arvoista, sukupuolirooleista jne.

Vierailija:

Lainaus:

hän on ulkomaalainen 25v. 185 cm ja ihan ok. näköinen. ei mikään komeen komea mutta siis ihan mukiinmenevä. Ei juo mutta polttaa kyllä.

Iloinen, rauhallinen ja avulias, lapsirakas mies.

Tekee kotitöitä käskemättä eikä pyöri kavereiden kanssa kartsalla.

Ei ole koskaan ollut parisuhteessa taikka seurustellut. Ei ole uskonnollinen eikä ole kiinnostunut politiikasta taikka siis uskonnoista.

Koulutustakaan ei juuri ole.

mutta tuo koulutuksen puute on itselleni todella pitkä miinus. siis EN ottaisi. Ja mulla on intialainen mies, jos se nyt tähän mitenkään liittyy :)

kiva seurata tätä keskustelua sivusta. :D)

Oikeesti ei hän nyt ihan kouluttamatonkaan ole kuulema, on YO. sikäläisestä koulusta. Sitä en tiennyt.

ap-

Koulutus on hankalampi järjestää kuin tupakoinnin lopetus.

Miettisin vakavasti, ja jos tyyppi ei ole kunnon töissä edes, niin ... en ottaisi. Tai jos ei ole yhtään kunnianhimoa tai tavotteita. Mut jos on jotain, ja pyrkii eteenpäin, tai on hyvässä työpaikassa, ei koulutuksen puute sitä estä aina, niin mikä ettei sitten.

kaikista eniten..ja sitten tuo kouluttamattomuus.

Värillä ei mulle sinällään ois väliä, kun vaan ei ois niin hirmu tiukasta kulttuurista, jostain missä naista kohdellaan kuin ovimattoa tms..

Muuten kuulostaisi ihan hyvältä..ni, jos mulla ei miestä jo olis;)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat