Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla marraskuussa edessä suunniteltu sectio. Kolmas lapsemme syntyy silloin. Olen miettinyt sterilisaatiota tehtäväksi section yhteydessä, mutta kaipaisin vähän tietoa siitä. Miten sterilisaatio vaikuttaa esim. kuukautisiiin, ylipäätään hormooneihin...? Mulla ei varsinaisia kysymyksiä nyt ole esittää, mutta toivon että sterilisaatioon päätyneet vastaisitte ja kertoisitte kokemuksenne! Kuinka siihen päädyitte jne..?

Terkuin Yazmin 29+5

Kommentit (3)

Mulle tehtiin sterilisaatio n.4kk sitten ja olen siihen todella tyytyväinen!

Ymmärtääkseni se tehtiin perinteisin " keinoin" , eli klipseillä pienessä nukutuksessa.

Meillä 3 lasta ja lapsiluku täynnä. Olen pariin kertaan kokeillut hormonikierukkaa ja se ei minulle sopinut; jatkuvaa tipotteluvuotoa (siis 2 vuotta) , jatkuvaa päänsärkyä, turvotusta, painonnousua, ärtyisyyttä, hiivatulehduksia, haluttomuutta, limakalvojen kuivuutta jnejne. eli päätin, että se on nyt kokeiltu, ja ratkaisu on tässä.

Voi että olen ollut tyytyväinen tähän. HOrmonitoiminta on normalisoitunut (lue= siivouspuuskat, karkkihimo kerran kuussa =)) kuukautiskierto lähti normaalisti käyntiin, tosin kuukautiset kestäneet n.4pv mikä on puolet vähemmän kuin ennen lapsia, vuodot pienentyneet ja paino pudonnut normaaliksi ja turvotus hävinnyt. Isäntäkin on ollut tyytyväinen ;D

Ainoat " vaivat" toimenpiteestä oli parin viikon urheilutauko ja kaks tikkiä navassa.

Harmittaa vähän, etten hoksannut synnytyksen yhteydessä toimenpidettä pyytää kun minut kuitenkin jouduttiin nukuttamaan (istukan käsinirrotus) joten olisi käynyt näppärästi samalla. Tyksissä ainakin tietääkseni se voidaan synnytyksen yhteydessä tehdä.

Eli suosittelen lämpimästi mikäli olet aivan varma että lapsiluku on täynnä!

mamma69:

Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta =) Minä jatkan asian miettimistä, kyllä kieltämättä houkutteleva vaihtoehto. Hitsi kun vaan ei tota ikää ole vielä edes kolmeakymmentä. Tässä voi mieli vielä vuosien aikana muuttua..

Lisää kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ainakin taysissa olivat luopuneet tuosta tavasta. olisin itse halunnut mahdollisen sektion ohessa sterilisaation.

sain sterilisaation kuitenkin myöhemmin. minull tehtiin uudella mallilla eli essurella. ei leikkauksia ei katkaisuja vaan 15 minuutin operaatio pelkän buranan voimalla, ilman nukutuksia. suosittelen ottamaan selvää tuosta vaihtoehdosta myös! (googlaa essure- löytyy hyvin tietoa ainakin niiden omilta sivuilta.)

operaatiosta on nyt sellaiset 6kk. ja kaikki ok! :-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat