Vierailija

Entä miehesi kotona?

Jos on muutoksia, mistä luulet sen johtuvan?

Kommentit (5)

Miinus se, ettei meillä ole vaki-saunavuoroa, kun on oma sauna. (Lapsuudessani asuimme kerrostaloissa).

Minä olen ollut noin 10-vuotias kun isoäitini (äidin äiti) neuvoi käymään aamuisin aina suihkussa "kun sitten on puhdas ja raikas". Isoäitini oli syntynyt vuonna 1914 ja kävi siis itsekin joka aamu suihkussa :-). (Asuivat kaupungissa, oli alunperin Viipurista mummo kotoisin ja koko ikänsä oli kaupungissa asunut.)

Mutta siis lapsuuden kodissani kävimme aamusta ennen työ/koulupäivää suihkussa. Pienempänä sitten illasta suihkussa.

Ja käsien pesua vähän joka välissä :-).

Lapsuuden kodissani peseydyttiin saunassa kahdesti viikossa ja tarvittaessa hiukset pestiin lavuaarissa. Suihkua ei ollut, vain vesipata ja kylmävesiletku joilla miksattiin sopivaa pesuvettä.

Mieheni kotona lapset käytettiin lauantaisin saunassa ja kaikki pestiin päästä varpaisiin. teinit kävivät viikollakin suihkussa.

Meillä on nykyisin seuraavasti:

Minä käyn suihkussa 2-4 kertaa viikossa, mies 1-2 ja pieniä lapsiamme kylvetetään kerran viikossa. (muuten lapsilta pestään joka päivä pari kertaa alapää ja käsiä/naamaa usein tarvittaessa)

En näe muuta muutosta kuin oma suihkukäytös. aloin käydä usein suihkussa koska tulin ihan neuroottiseksi puhtauteni kanssa. pahimpina kausina kävin aamuin-illoin ja ihollani oli koko ajan ihottumaa ja finnejä.

nyt olen saanut onneksi rajoitettua sopivaan tahtiin.

Uskon että muutos johtui siitä että nykyään käytetään paljon enemmän kosmetiikkaa ja hiustuotteita jotka sitten vaativat jokapäiväisen pesun.

Tätä kautta iho ja hiukset ovat alkaneet rasvoittua enemmän ja ihmisillä on sellainen käsitys että kahdessa päivässä muuttuu talipalloksi......

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä itse käyn joka ilta suihkussa ja mies, sekä lapset jokatoinen ilta. Lapset tosin käyn kylvyssä, koska se on niistä kivempaa kuin suihkussa käynti. Lauantaisin saunotaan. Kesällä mökillä saunotaan joka päivä.

Lapsuuden kodissa kävin joka ilta suihkussa. Äitini mielestä oli joka ilta pesydyttävä. Lauantaisin saunottiin.

Eli ei tuo pahemmin eroa. Itse en vaan vaadi muuta perhettä pesytymään joka ilta.

meillä mökillä käydään saunassa ja pestään vadista (vesi lämmitetään padassa). Joskus pestään vadista ilman saunaa, jos on tarve. Kesällä uidaan.

lapsuudenkodissani käytiin suihkussa tai 2kertaa viikossa saunassa ja suihkussa.

miehen lapsuuden kodissa käytiin suihkussa tai 2kertaa viikossa saunassa vadista pesten (jolloin lämmitettii nvesi padassa)

Erot johtuvat 1) siitä, että meillä on kotona hetkilämmin sauna ja se on niin kostea, että siellä voi käydä vaikka joka päivä muuttumatta korpuksi. Meillä mökillä ei ole suihkua niin tuo vatimenetelmä on siellä ainoa käypä. Meiden lapsuudenkodissa taas preferoitiin tuota vatimenetelmää, koska veden padassa lämmittäminen käy puilla ja siten säästää öljyä ja sähköä.

ainakin kerran päivässä suihkussa. Joku siellä saattoi lorotella tunninkin. Nyt asumme omakotitalossa jossa vesimittari pyörii. 3 kertaa viikossa saunomme ja käymme suihkussa. Jos joku tehnyt erityisen hikoiluttavaa työtä tai harrastanut niin tietysti mennään suihkuun.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat