Vierailija

viime vuoden tulot vaan 20000¿ ja siitä maksettu 1070e veroja jo ennakkoon ja vielä pitää 3500¿ maksaa lisää.. on tää yrittäjän elämä perseestä ku joutuu viel nuo vakuutukset ite maksaa ja kaikki muutkin ni eipä jää paljon käteen tota rahaa..

Kommentit (21)

no tässä kuussa loppuu mun yrittämiset.. ja sitten vielä työkkärissäkin painostetaan että rupea yrittäjäksi jne. ei kannata ei.. tuttavanikin meni vasta konkurssiin kun ei kannattanut ja huolsi autoja ja töitä ois saanu tehä 24/7 ja melkein tekikin mutta mitään ei jääny käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla kävi niin, että henkilökohtaiseen verotukseen (veroehdotukseen) oli merkitty palkkatuloiksi toiminimitulojani ja näin ne tulivat ikäänkuin kahteen kertaan.

Jos sinulla on ollut tuloja 20000 euroa vuodessa ja olet varmasti joutunut alveja maksamaan, hakiko kirjanpitäjäsi sinulle alveja takaisin (alv alarajahuojennus)?

Olen itse kirjanpitäjä (yrittäjä myös) ja juttusi vaikuttaa kyllä kiinnostavalle.

vuodesta 06 siis. ja sitten tässä veropäätöksessä lukee että elinkeinotoiminnan ansiotulot yht. 20910¿ ja ennakoita maksoin silloin jo 1044¿ ja nyt sen 3525¿ joudun maksamaan lisää. ei minun mielestä ole k. pitäjä hakenut mitään alv huojennusta . alvit olen maksanut joka kk. ja matkakuluja tuli viime vuonna 7801 kilometrin edestä mutta niistä kysyin k. pitäjältä niin ne matkakulut on kuulema vähennetty jo jossain yrityksen verotuksessa. joskus 16 vuotiaana oli pakko rueta yriitäjäksi että sai rahaa niin tässä sitä ollaan sitten velkojen kanssa ja kun ei tajua mistään sitten niin mitään. ap

et lapseni oisin elättäny. kun laskin että 15000¿ jäi käteen viime vuodesta ja se jaettuna 12kk eli jäis 1250¿ josta vielä yrityksen nettilasku, puhelinlasku, todelliset matkakulut, vastuu ja tapaturmavakuutukset ja yel maksut niin jäis käteen 800¿ kuussa josta vuokrat ja sun muut elämiseen maksut maksettava. ap

Siinä oli jokin euromäärä ja jos jäi sen alle, sai alvit takaisin. Tosin voi olla, että se oli juuri tuo 20 000. Kannattaa tienata sen alle, niin saa alvt takaisin.

yrittäjällä pitäisi olla perusasiat nyt tiedossa verotuksen suhteen.? Kirjanpitäjä maksaa kuussa helposti vain 50e ja säästäisi paljon rahaa, jos ei näköjään itse osaa.

kun jään nyt ensi kuussa äippälomalle niin äprahasta noita mätkyjä kun pitää samalla maksaa vielä tämän vuoden e. veroja jotka on sitten 630¿ /kk mutta yrittämisen lopetan ihan suosiolla. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat