Vierailija

Hän kärsii kovasti lihavuudestaan, mutta ei osaa laihduttaa. Hän jaksaa vain pari päivää, sitten taas syö liikaa ja paljon herkkuja, suklaata, pizzaa, juustovoileipiä, mehuja. Painoa en tiedä, mutta arvioisin, että mitat ovat noin 165/120. Mitä voisin tehdä auttaakseni häntä? Hienovaraisesti ja niin, että siitä olisi jotain apuakin.

Kommentit (14)

Minä ainakin suuttuisin jos oikeasti alipainoinen siskoni huomauttasi että minun 162/85kg pitäisi laihduttaa. Onneksi hänen asenteensa on jokainen kantaa itse kilonsa. Sitä paitsi olen laihduttanut juuri 8kg, jota kukaan ei ole huomannut. Ainoa mitä voit tehdä on, että tarjoat hänen vieraillessaan kahvipullana vähärasvaisia voileipiä tai muuten kevyitä ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on hänellä jo jonkin asteinen syömishäiriö.

Itse olen todella lihava (164cm/159kg) ja kärsin pahasta ahmimishäiriöstä (BED). Olen vihdoinkin hakeutunut hoitoon (psykoterapia ja lääkehoito) mutta kaikki on vielä ihan alussa. Itse olisin toivonut että joku läheinen olisi minulle uskaltanut tulla puhumaan ja kertomaan sen että vaikka kuinka salailin he huomasivat etteivät ruokailutavat olleet hallinnassa, se olisi SAATTANUT saada minut aikaisemmin hakeutuman hoitoon. Tee selväksi siskollesi ettet halua puuttua hänen elämäänsä mutta olet huolissasi ja kärsit hänen puolestaan. Minkä kokoinen itse olet? Onko sinulla itselläsi varaa pudottaa muutamaa kiloa? Jos on niin MENE HÄNEN KANSSAAN PAINONVARTIOIHIN! Se yksin sinne meneminen on pahinta...

Sitten vielä viestin nro 2 kirjoittajalle, sen " pannan" saaminen ei ole niin yksinkertaista, sitä ei saa pelkän ylipainon takia... Esimerkiksi minulle se ei ole vaihtoehto koska ahmimiskohtaus sen pannan kanssa saattaa olla hengenvaarallinen, joten ensin täytyy hoitaa pois syömishäiriöt ja muut psyykkiset (ja fyysiset) vaivat.

Jos paino on noissa lukemissa, niin taustalla on todennäköisesti jo syömishäiriötä. Ei ole kysymys siitä, että olisi joskus tullut sorruttua turhaan herkuteluun tai pelkästään vähästä liikunnasta.

Onko siskosi puhunut asiasta lääkärien kanssa? Mitä on suositeltu hoidoksi?

Omasas lähipiirissäni on ylipainoinen, jolla selvä syömishäiriö. Ajatukset pyörivät aina ja koko ajan ruuan ja painon ympärillä: se ei ole tervettä.

ruokavaliooon tutustuminen ja kokeilu kannattaisi ehdottomasti, se piristää aika nopeasti. lisäksi voimaa ja energiaa saisi kun alottaisi kunnon kuurin vitamiineja, hivenaineita ja omega-rasvahappoja.

todennäköisesti sä et voi sille mitään.

Ellet sitten koita jutella siskon kanssa, ei siis painosta vaan muista asioista.

Mulla painon nouseminen lähes noihin arvelemiisi lukemiin johtui syömishäiriöstä/ahmimishäiriöstä joka taas reagoin stressiin ja ahdistukseen.

Mikään laihdutusyritys ei toiminut, ennen kuin keskityin niihin henkisen puolen ongelmiin. Ahmimishäiriö on vaikea juttu myös, sitä häpeää ja inhoaa itseään vaan enemmän ja luulee ettei muuta ansaitsekaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat