Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olisittiko niin kilttejä ja laittaisitte pinoon tyttölastenne (miksei poikienkin) 3-vuotisnla:ssa mitatut pituudet!

Tyttöni tosiaan nyt 3v nla:ssa oli 105,4cm pitkä ja tammikuussa on asian tiimoilta kontrollikäynti.

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Munkin tyttö oli 3v neuvolassa 104cm ja yhtään ei neuvolatäti päivitellyt. Eri tahtia ne lapset kasvaa. Itse olen ainakin ylpeä pitkän huiskeasta tytöstäni!

Jos pituudessa tai painossa tapahtuu käyrällä muutoksia, on asiaa aina seurattava. Ei kyse ole siitä, että th keuhkoaisi turhaan tai haluaisi olla vittumainen.

Vierailija:

Lainaus:

Onneksi ei meidän neuvolatäti keuhkoa pituuden takia

Tyttö tosin oli mitattaessa jo 3,5 v. mutta pituutta muutama milli vaille 109 cm. Nlatäti totesi vain, että pikkuisen on omalta käyrältä noussut, mutta toisaalta edellismittauksessa oli taas omalta käyrältä alapuolella. +3 käyrää kuulemma kolkuttelee, paino nollakäyrällä. Minusta on hyvä, että on pitkä, niin minä olen itsekin.

ap vielä täällä!

Kiitos empaattisesta vastauksestasi nro. 10. Just toi kommentti " onpas pitkä tyttö" saa mut ihan raivon valtaan. Itse olen koko ikäni (nyt en enää niinkään) kärsinyt siitä, kun IDIOOTIT ovat jankanneet pituudestani, sitä ihmetelleet, siitä huomauttaneet ja sitä päivitelleet. Enkä tosiaan nyt mikään kromosomipoikkeavuus ole (174cm).

Minulle tyttöni on aina yhtä rakas ja tärkeä, vaikka olisi 3 metriä pitkä, mutta ainoa asia, miksi hänen pituudestaan olen huolissani on se, etten halua hänelle aiheutettavan samaa traumaa kuin itselläni on ollut.

Totta, täällä pyörii varsin sivistymättömiä ja moukkia tyyppejä aina ajoittain.

Tota pituutta ihmiset jaksaa päivitellä mutta kuka on kuullut jonkun aikuisen kommentoivan jotain lasta " onpas teidän Nella lyhyt, voi hyvänen aika" .

Ei kenellekään mennä huomauttamaan tyhmyydestä, rumuudesta eikä lihavuudestakaan. Lopettakaa siis ihmisten fyysisten ominaisuuksien ääneen ihmettely ja pitäkää mölyt mahassanne!

Ei kai siinä mitään ihmeellistä jos koko ajan ollut pitkä? Ja jos suku on pitkä?

ja mistä ihmeestä sikiää tuollaisia idiootteja tällaiseen ketjuun taivastelemaan, että onpas tyttösi pitkä?! Sitä varmaan ap just haluaakin kuulla ?? Jos idiootit pitäisivät suunsa kiinni niin täällä olisi tosi hiljaista.

Ap: No panic. ja ihan hyvähän se on kontrolloida, vaikka tuskin mitään ihmeempää taustalta löytyy.

t yksi pienenä pituuden takia kontrolleissa hypännyt

Vierailija:

Lainaus:

Tota pituutta ihmiset jaksaa päivitellä mutta kuka on kuullut jonkun aikuisen kommentoivan jotain lasta " onpas teidän Nella lyhyt, voi hyvänen aika" .

Mä olen kuullut pituudesta kommentteja molempiin suuntiin. Tyttäreni oli 3v 91cm. On aina ollut pieni. Ja kyllä, kommentteja on tullut. Itse olen myös lyhyt ja voin sanoa ihan valehtelematta, että vähintään (!) joka toinen päivä saan kuulla siitä joko " Olet niin lyhyt" tai " Olet nuoren näköinen" muodossa. Välillä ärsyttää enemmän, välillä vähemmän. Yritän olla ajattelematta, sillä onhan se aika moukka joka ihan ventovieraalle ensimmäisenä, tai melkein ensimmäisenä, alkaa kommentoida ulkonäköä!

Päivääkään ei mene, ettei kokoa pällisteltäisi. Olen nyt vaan aatellut, että äitinä minun tehtäväni on turvata lapselle hyvä itsetunto, josta nuo pällistelyt kilpistyvät.

Ihan tuntemattomat mummot pyörtää kannoillaan kauppajonossa ja alkaa ihmetellä ja päivitellä. Kauppakeskuksessa pysäytetään ja kysytään lapsen ikää, " kun se on niin pieni" . Jne. jne. jne.

Tyttö tosin oli mitattaessa jo 3,5 v. mutta pituutta muutama milli vaille 109 cm. Nlatäti totesi vain, että pikkuisen on omalta käyrältä noussut, mutta toisaalta edellismittauksessa oli taas omalta käyrältä alapuolella. +3 käyrää kuulemma kolkuttelee, paino nollakäyrällä. Minusta on hyvä, että on pitkä, niin minä olen itsekin.

vanhemmat ovat teletappisarjalaisia, joten kyllä tuotakin pituutta on taivasteltu. Omalla käyrällään on kasvanut koko ajan, joskin kasvuvauhti minusta tasaantumassa nuoremmasta.

ja siitä sitten ne poikkeamat alle ja yli, eli ne -2 ja +2 sunmuut

aina on hyvä verrata myös vanhempien pituuksiin kyllä 180cm äidillä on takuu varmasti keskiv pidempiä lapsia kuion 150 cm äidillä

ja sitten myös verrattava lapsen edellisiin pituuksiin eli meneekö käyrällä suunnilleen vaiko pomppaako

voihan aina olla kasvuhormoni ongelimia ja hyvä kun ajoissa ne havaitaan

Mistään kontrolleista ei edes puhuttu. Hoitaja vain kehui. Tyttäremme on aina kasvanut plussakäyrillä. Olemme molemmat vanhemmista pitkiä, joten odotettavissa olikin pitkää jälkikasvua.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat