Vierailija

Aina olen ajan saanut, on ollut kyse minusta tai lapsista. Ei mitään pitkiä jonotuksia ole koskaan ollut. Hyvää palvelua, ystävällistäkin vielä ja sujuvaa!

Kiitos Malmin terveyskeskus, Malmin sairaala ja Lastenkilinikka!

Kommentit (18)

Havaitsimme lapsella kuulonalentuman. Käytiin terveydenhoitajalla tarkastamassa asia ja lääkäri terveysasemalla kirjoitti lähetteen korvapolille 15.10. Juuri tuli kirje ja aika polille: 12.11.

Olimme varautuneet pitkäänkin odotukseen, mutta tää ylitti kaikki odotukset! Jopas olisi nyt tyhmä olo, jos olisimme hakeutuneet yksityiselle ja maksaneet itsemme siitä kipeiksi.

tai joissa diagnosointi ja hoito on mennyt täysin metsään. Ehkä arviota ei kannata tehdä yhden tapauksen perusteella, ei kyllä edes kymmenenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esim. puolen vuoden jonotus hammas_tarkastukseen_ on ihan ok. Eihän sitä itsekään muista aina edes tilata aikaa muuten kun parin vuoden välein. Jos tilaakin jo puolentoista vuoden kuluttua, eikä kahden, niin tarkastusväi pysyy samana.

hammaslääkäriajan saa n. 3kk päähän soitosta. Päivystykseen pääsee jos ehtii aamulla soittaa. Laittavat kasapäin väliaikaisia paikkoja, jolloin potilaan on tultava taas muutaman kk päästä laitattamaan oikea paikka. Miehelläni halkesi väliaikainen eilen ja läti juuri päivystykseen. Saa nähdä mitä ne siihn reiän päälle tällä kertaa laittaa...

Lääkärille täällä ei sairaana pääse, vaan sairaanhoitajalle (kiitos päättäjät kun aloitte ostaa palveluita yksityiseltä), jotka ei osaa oikein sanoa juuta eikä jaata. Itse asiassa lääkärit eivät edes halua tänne töihin, koska työtaakka on valtava. Sairaanhoitajalla käynti on ihan yhtä tyhjän kanssa, ellei kyse ole selkeästi esim. pissatulehduksesta (johon mielellään ottaisi ne antibiootit heti, eikä vatsa labratulosten ja mahdollisen lääkärikäynnin jälkeen).

Itse kärsin migreenistä ja (siis ennen diagnoosia) minut ohjattiin ensin sairaanhoitajalle, jonka vastaanotolla olin varmaa 5min ja vasta sen jälkeen sain lääkärinajan (ja senkin viikkojen päähän) kun olin sanonut sh:lle samat asiat kuin ajanvarauksessa työskennelleelle henkilöle.

Kyllä huomaa että Kotkan päättäjillä on varaa kuskata itsensä ja kakaransa yksityiselle lääkäriasemalle jos tarve vaatii!

se, että olette saaneet ajan polille noinkin nopeasti, ei tarkoita vielä sitä, että hoito alkaisi yhtä nopeasti. Puoli vuotta voi vierähtää jonoissa, enemmänkin, jos eivät pysty toimimaan hoitotakuun puitteissa.

varallisuuden mukaan.

Suuri osa diagnooseista (olikohan se 40% vai 60%, jompi kumpi) menee väärin, se toisaalta on hyvin ymmärrettävää, onhan oireisto usein sekava ja hankalasti tulkittavissa ja erilaisia tautivaihtoehtoja paljon.

Suomessa saa varmaan laadukasta hoitoa julkisella puolella, usein vaan se tulee liian myöhään. Esim. tuttavani olisi kuollut syöpäleikkausjonoon ellei olisi hakeutunut yksityiselle ajoissa. VAstaavaa tapahtuu muuallakin, ihmiset kuolevat jonoihin. Hammashoito on vain akuuttien särkypotilaiden hoitoa Helsingissä, ihmisillä mätänee hampaat suuhun. Onko se laadukasta ja erinomaista hoitoa?

Lainaus:

Aina olen ajan saanut, on ollut kyse minusta tai lapsista. Ei mitään pitkiä jonotuksia ole koskaan ollut. Hyvää palvelua, ystävällistäkin vielä ja sujuvaa!

Kiitos Malmin terveyskeskus, Malmin sairaala ja Lastenkilinikka!

Ja todellakin olen tyytyväinen palveluun. Sekä omat että lapsen asiat on todella hyvin. Varmasti parannettavaakin löytyy, jos oikein etsitään, mutta yleisarvosana on vähintäänkin hyvä, jossain tapauksessa jopa kiitettävä!

Lapselle olen aina saanut lääkärille ajan heti kun soitin päivystykseen. Itse kävin sairaanhoitajan vastaanoton kautta ja sen jälkeen pääsin saman tien lääkärille.

Homma toimii niin, että päivystyksessä käydään pääsääntöisesti sairaanhoitajan vastaanotolla hoidon tarpeen arvioinnissa. Jos kyse on välittömästi hoitoa vaativasti asiasta pääsee lääkärin vastaanotolle. Jos vaiva voi odottaa, annetaan seuraavan vapaa aika, joka kylläkin voi olla viikkojen päästä.

Hammashuollossa ajat voivat venyä, mutta jos kyse on vain tarkastuksesta tms. niin mikä kiire? Jos on akuuttia vaivaa, sielläkin on kyllä akuuttiaikoja jaossa.

Olen asunut muissakin Euroopan maissa ja varsinkin Keski-Euroopassa terveydenhoito toimii ihan eri tasolla kuin Suomessa.

Muissa maissa asuminen on avannut silmät ja olen todennut, että ei ole mikään lottovoitto syntyä Suomeen, ei jos puhutaan terveydenhuollosta.

olen saanut julkisella sekä hyvää että huonoa hoitoa. Samoin yksityisellä. Sairaalat tuntuvat julkisella toimivan paremmin kuin terveyskeskukset (erityisesti asiantuntemuksen osalta). Yksityisellä puolella yleislääkärit eivät pihtaa esim labratesteissä, ja tuntuvat muutenkin kuuntelevan potilaitaan paremmin. Kai tuossa on kyse siitä, että resursseja kohdistetaan eri tavalla.

juurihoidon tarve arvioitiin kysymyksellä 'särkeekö?'.

Itselläni kasvavat viisurit sisäänpäin, päätä särkee päivittäin, hampaat ovat kipeät ja etuhampaat painuvat koko ajan enemmän ja enemmän lomittain, koska viisurit painavat koko riviä kasaan.

3kk päähän sain ajan.

t. 10

ei tällä hetkellä saa lääkäriaikaa saati sitten gynekologiaikaa, on tuvauduttava opiskelijan ja kotihoidontuella elävän yksityisiin palveluihin, mutta millä rahalla?!

Sairaalaanhan ne infarktipotilaat ambulanssilla viedään. Yksityisellä ei infarkteja hoideta. Sepelvaltimotauti on sitten eri asia, mutta ainakin täällä meilläpäin esim. pallolaajennukseen pääsee nopeasti.

Lääkäritkin ovat vain ihmisiä eli erehtyväisiä ja aika pitkälti samat naamat ne pyörivät myös yksityispuolella. Tosiasiassa Suomessa on loistava julkinen terveydenhuolto. Suomessa saa kyllä varallisuudesta riippumatta tasokasta hoitoa.

Lainaus:

tai joissa diagnosointi ja hoito on mennyt täysin metsään. Ehkä arviota ei kannata tehdä yhden tapauksen perusteella, ei kyllä edes kymmenenkään.

nopeasti saitte lähetteen polille. Itsellä on kanssa ollut etupäässä positiivia kokemuksia. Silloin kuitenkin "harmitti" kun lapsella todettiin leikkausta vaativa juttu ja meni monta kuukautta ennen kuin päästiin edes polille sitä näyttämään. Olivat tosi pitkiä kuukausia, varsinkin kun vaiva paheni jatkuvasti päivä päivältä ja hankaloitti lapsen elämää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat