Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuolla toisessa ketjussa joku tekopyhä av-mamma haukkui mut alkkikseksi, olenko muidenkin mielestä? Kerroin siis juovani viikonloppuisin viiniä aterialla (ehkä 4 lasia viikonlopun aikana) ja aina saunan jälkeen saunakaljan (2 kertaa viikossa) sekä parin viikon välein siiderin jossain ravintolassa tms. Ja suunnilleen 2 kk välein kavereiden kanssa istumassa iltaa, jolloin voi mennä kymmenenkin annosta.

Mun kaverit vasta alkkiksia sitten onkin, kun aina ihmettelevät kun juon niin VÄHÄN.

Kommentit (35)

Vierailija:

Lainaus:

Jos laskee ap:n keskimääräisen viikkokulutuksen, niin kyllä se jo hipoo suurkulutuksen rajoja.

Vierailija:

Lainaus:

mutta annoskoot eivät anna aihetta huoleen.

A-klinikan vastaava hoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

naisihmiselle. Minä käytän viikossa 6-7 alkoannosta (yhden annoksen kerrallaan), ja olisin kyllä 10 annoksesta kerralla aivan kaatokännissä, todennäköisesti sammuisin jo viiden-kuuden annoksen jälkeen. Jos kestät tollasen kertamäärän, vaikutat kyllä aika " denalta" .

se ei ole paljon. Jos sen lisäksi käy baarissa usean kuukauden välein ja juo itsensä varsin huppeliin ei tee kenestäkään alkoholistia. On eri asia jos päivättäisen alkoannoksen lisäksi kävisi kerran viikossa baarissa ja joisi paljon.

älä ole huolissasi. Tää av on sellainen palsta, ettei alkoholia saisi käyttää yhtään tai on heti alkoholisti. Toi on vähän vastaava punainen lippu täällä kuin subjektiivinen päivähoito-oikeus. Tee huviksesi audit-alkonkäyttötesti ja huomaat että ihan kohtuukäyttäjä olet. Antaa nimittäin vähän ammattitaitoisempaa tietoa kuin av-päihdeasiantuntijat.

maitoa juhla-aterioillakin eivät tajua, että viiniä voi juoda ruokajuomana tulematta yhtään humalaan. Naisten suurkäytön raja on muuistaakseni 11 annosta viikossa. Eihän toi ole lähelläkään sitä. Itse olen käyttänyt 6-8 annosta alkoa viimeset 10 vuotta, eikä se siitä koskaan ole " riistäytynyt käsistä" , kun en ole humalahakuinen. Tykkään vain juoda iltaisin keskioluen tai lasillisen viiniä. En sitten mässytäkään illat pitkät, joten olen hoikka. Nyt olen tosin raskaana enkä juo tietenkään yhtään alkoholia.

Mut et kyllä mitenkään vaarallisella tasolla. Ite juon alkoholia n. kerran viikossa, jos olen ihan kotosalla, niin pari, kolme annosta ja radalla 5-7-annosta. Ja tiedetään, toi seittemän on jo vähän liikaa.. ;)

ELi toki voisin jättää väliinkin nuo, ja välillä olen viikkojakin juomatta muuta kuin 1-2 annosta kerran, pari viikossa. Koitin tuohon arvioida sellaista keskiarvokulutusta. Ja AUDITissa en ole riskikäytön puolella. Jos olemme kaveriporukalla koolla, siinä tissutellaan pitkin päivää eli tuon 10 annoksen (maksimi!) juomisessa voi mennä yli 12 tuntia.

No joo, toki itse tiedän etten käytä liikaa alkoholia. Olen myös muuten terve ja hoikka, en tupakoi ja liikun paljon.

Vierailija:

Lainaus:

Tuolla toisessa ketjussa joku tekopyhä av-mamma haukkui mut alkkikseksi, olenko muidenkin mielestä? Kerroin siis juovani viikonloppuisin viiniä aterialla (ehkä 4 lasia viikonlopun aikana) ja aina saunan jälkeen saunakaljan (2 kertaa viikossa) sekä parin viikon välein siiderin jossain ravintolassa tms. Ja suunnilleen 2 kk välein kavereiden kanssa istumassa iltaa, jolloin voi mennä kymmenenkin annosta.

Mun kaverit vasta alkkiksia sitten onkin, kun aina ihmettelevät kun juon niin VÄHÄN.

Viikonloppuisin juon lisäksi 1-2 olutpulloa saunan yms. yhteydessä, siis pe ja la iltaisin. Tuleehan siitä viikossa jo aika määrä, mutta en tod. pidä itseäni alkkiksena. Työskentelemme kumpikin kristillisessä päihdetyössä.

Jos laskee ap:n keskimääräisen viikkokulutuksen, niin kyllä se jo hipoo suurkulutuksen rajoja.

Vierailija:

Lainaus:

mutta annoskoot eivät anna aihetta huoleen.

A-klinikan vastaava hoitaja

Totuus ei aina löydy kaurapuurosta eikä omasta alkoholin käytöstä tai käyttämättömyydestä. " Kun en minä, niin ei muutkaan" -asenne on niin tuttua ja niin itsekeskeistä, että..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat