Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lainaatteko rahaa ystävillenne tai sukulaisillenne?

Itse saatan joskus lainata, mutta korkeintaan muutaman kympin. Ja olenkin yleensä saanut rahat takaisin silloin, kun minulle on luvattu.

Asia alkoi mietityttämään minua, koska kuitenkin kieltäydyin lainaamasta rahaa tällä viikolla yhdelle ystävälleni. Alkoi nimittäin ärsyttämään hänen pankkinaan toimiminen. Olen aina saanut häneltä velat takaisin, mutta hän pyytää rahaa lainaan noin kerran viikossa. Sitten pitäisi olla juoksemassa siirtämään rahaa hänen tililleen tai kohta on monta viestiä puhelimessa, että niin lainaatko pliis pliis..jne. Sitä paitsi en pidä ajatuksesta, että hän voi luottaa siihen, että minä lainaan hänelle aina rahaa.

Toiselle ystävälle lainasin 20 e pari viikkoa sitten ja hän lupasi maksaa perjantaina. On yleensä kyllä maksanut silloin kun on luvannut. Eli on saattanut nyt unohtaa sen maksamisen. Tosin itse en unohtaisi olevani ystävälleni velkaa. Ärsyttää tälläisetkin tilanteet: tunnettaa ettei kehtaa ihan heti periä sitä kahtakymppiä, mutta ei halua jäädä periaatteessa ilman takaisinmaksua.

Miten te pyydätte pikkuvelkoja kohteliaasti takaisin ilman, että se kuulostaa epäluottamuslauseelta kaveria kohtaan? Kyselettekö heti velkojenne perään, jos kaveri ei ole maksanut silloin kun on luvannut, jos se ei varsinaisesti ole teiltä pois?

Kommentit (6)

Lähes viikottain pyysi parinkympin lainoja, kun jääkaappi oli tyhjä ja rahaa tulossa vasta parin päivän päästä. Aina hän maksoi takaisin, niinkuin oli luvannut. Lopetin kuitenkin lainailun, kun tämä ystävä kerran alkoi selittämään humalassa, että " kiitos kun taas lainasin silloin viimeeksi rahaa, kun oli tupakat loppu" . Silloinkin hän oli sanonut ostavansa ruokaa. Jotenkin suututti todella paljon se, että olin lainannut rahaa ruokaan, en huvituksiin. Sen jälkeen lopetin lainailun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli jos kaverillani olisi oikeesti rahaongelma niin en heti alkaisi painostaa, nolaa, mutta jos huomaan että ostelee kaikkee luksusta niin en alkaisi semmosta vipppaa, vaatisin rahani heti takaisin....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat