Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tulin tänne purkamaan huoliani.

Lapsellamme on ollut vuosia suurentunut imusolmuke kaulalla. Olen sanonut useita kertoja lääkärissä että eikö sitä pitäisi tutkia. Ei. Lapsilla ne ovat tavallisia.

Kun viimeksi kävimme lääkärissä, sanoi hän yllättäen että kaulalla on useita muitakin suuria imusolmukkeita. Nyt on ultrattu ja punktioon ollaan pian menossa. Imusolmukkeet eivät ole hävinneet n. 5 viikon kuluessa, siitä kun ne ensimmäisen kerran huomattiin.

Sanokaa, voiko olla vakavaa. Lapsi on energinen, syö, leikkii, kasvaa eikä vaikuta sairaalta muuten ollenkaan.

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja voin sanoa tietysti vain omasta kokemuksesta, mutta mulla se ei sattunut varsinaisesti yhtään - vähemmän kuin verinäytteen otto. Tosin instrumentti näyttä karseelle ja neula on pitkä ja lasta tietysti jännittää - yritä pysyä itse rauhallisena. Toivottavasti saatte kokeneen näytteenottajan ja sellaisen joka osaa toimia lasten kanssa.

Mutta imusolmukkeita on kyllä mullakin kaulalla ja niskassa - ollut ihan pienestä saakka - samoin tytöilläni. Toivottavasti saatte hyviä uutisia.

Pitäisi vain rauhoittua eikä miettiä turhia. Yritän ajatella että jos olisi pahalaatuista niin hän olisi muutenkin huonossa kunnossa ja sitähän hän ei ole.

Minua kuitenkin ihmetyttää. Ihmetyttää että niin moni on vakuutellut että lapsilla suureksi jääneet imusolmukkeet ovat ihan normaaleja. Korva/nenä&kurkkulääkäri sanoi eilen että eivät ole kyllä normaaleja, ainakaan ne mitä lapsellamme oli. Mutta piti kuitenkin epätodennäköisenä, muttei mahdottomana että olisi vakavaa. Läpimitoista sen verran että suurimmat 1,6 - 1,8 cm. Useimmat siinä 0,8 mm. Niin papereista luin.

Itsellänikin on taipumus suuriin imusolmukkeisiin. Vuosia sitten sain pienen kananmunan kokoisen keskelle kaulaa ilman mitään syytä. N. kuukausi sitten samankokoisen leukakuoppaan. Mutta omani ovat aina hävinneet viikkojen kuluessa. Voisikohan olla perinnöllistä...

Ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat