Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Esim possu tai kana, kun tekee muhennosta, jossa ois noiden lihojen lisäks esim perunaa, porkkanaa ja hernettä. Tai miten kala kypsennetään?

Tuntuu, että noi lihat vois uunissa kuivua ja pannullakaan ei saa paistaa. Voiko esim possun tai kananlihaa keittää?

Kokemuksia? Muista vinkkejä kotitekoisiin vauvanruokiin? Meidän tyttö on nyt 7 kk, ei allergioita.

Kommentit (4)

... että perinteinen kotiruoka maittaa. Se, jos mikä, on pienen ihmisen elämään todella hyvä alku.

Nyt on hyvä jatkaa lasta totuttelemaan uusiin makuihin. Meillä yksi lapsista ihastui jo vauvana oliiveihin (joita keitin muiden kasvisten seassa) ja rakastaa niitä edelleen. Suosikeiksi nopeasti nousivat myös basmat- ja jasmin- riisit, erilaiset pastat (mm. kasvis- ja muna- pastat), simpukat, sienet, äyriäiset ja kalat.

Nykyisin on todella ihanaa lasten kanssa matkustella, kun syövät hyvällä ruokahalulla joka paikassa monia ruokia (ei tarvitse aina etsiä ranskalaisia, lihapullia, pitsaa tai hampurilaisia).

Kotiruoan parhaita puolia ovat edullisuus ja lisäaineettomuus. Samalla, kun säästää kukkaroa, säästää lapsen kehoa ylimääräiseltä E-kuormalta. Hyvä yhdistelmä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on nyt jääkaappi täyteen ostettu raaka-aineita (lihoja ja juureksia yms) ja huomenna alkaa ruokien väsäily. Hyvä tietää, että keittämällä sujuu hyvin, ettei mee kaikki raaka-aineet ihan pilalle. Ja toi minigrip kuullostaa hyvältä idealta, itse just murehdin, että ei oo tarpeeks pieniä pakasterasioita...

Kiitos tosi paljon neuvoista :) !

Minä olen keittänyt, koska ei tarvitse käyttää rasvaa. Samassa liemessä olen keittänyt sekä juurekset, kasvikset että lihan. Sitten vain soseeksi. Aluksi olen käyttänyt sauvasekoitinta, sitten siirtynyt perunasurvimeen. Tein vauva-aikana lapsille kaikki ruoat itse. Suurina annoksina valmistin ja pienissä minigrip-pusseissa laitoin soseita pakastimeen. Aina oli ruoka lämmitystä vaille valmis. Ja mikä parasta, kotiruoassa ei ole yhtään lisäaineita ja se tulee todella paljon halvemmaksi kuin purkkivalmisteet. Kun ostaa hieman tarjouksia katsellen, niin noin 15 eurolla saa valmistettua kaikki vauvan tarvitsemat soseet, eli noin 4 kk:n ruoat. Sitten lapsi voikin jo siirtyä syömään perheen yhteisiä aterioita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat