Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaikilla tuntuu täällä olevan palkka vähintään paritonnia. Onko täällä ketään jonka peruspalkka on 1500¿:n nurkilla? Ja mikä ala?

Kommentit (25)

Ei voi sanoa, että on suurimmalla osalla 1500 e.

Eikä tarvii edes liioitella kun sanoo, että palkka on yli 3000 e kuussa.

Mutta progressiivinen verotus pitää huolen kyllä siitä, ettei käteen jäävä summa ole silti kun jotain vähän alle kaks tonnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Appiukko tienaa 35 vuoden kokemuksella kirvesmiehenä 2000e kuussa ja mun mies koulutettuna teki 1248e tilin bruttona raksahommissa. Siivoojan palkka jää helposti bruttona 1200 kieppeille yksityisellä. Äidilläkin oli tuo mainittu keskipalkka 2500e pankkihommista vasta 30 vuoden työssäolon jälkeen samassa pankissa. Miehen veli on sorvari ja tienaa 1700e kuussa. Että todella harva sen 2000 tienaa. En tiedä mistä tuo keskipalkka tulee. Vähänkö kaikki oltaisiin rikkaita jos tienattaisiin keskipalkkaa!

Paikkana oli paskainen tehdastyö johon ei tarvittu mitään koulutusta. Ja siis mä sain huonointa palkkaa siellä. Vakituiset veti ihan hillittömiä tilejä siellä.

Nyt on 8 vuotta opiskeluja takana. Työni on juuri sitä mihin opiskelin ja nautin työstäni. Ainoa pikku vika on huono palkka. Saan käteen 1600e/kk. Kukaan ystävistäni ei tienaa mitään siihen verrattuna mitä tehtaalla olisi tienannut.

Etenkin pääkaupunkiseudun ulkopuolella ap:n mainitsema palkka on hyvin yleinen toimistotöissä, jopa sihteerinkin tehtävissä, valitettavasti.

Itse sain Helsingissä 2000 euroa ja nyt 60 kilometriä pohjoisempana suht samasta työstä 1500. (toimistotyö).

Ja mitä kauemmaksi Helsingistä, niin useasti sitä huonommat myös palkat :(

kyllä itse asiassa nimen omaan voi sanoa. Keskipalkka = kaikkien palkkojen keskiarvo. Suomessa suhteellisen pieni osa palkansaajista saa minimipalkkaa tai muusta syystä (esim. osa-aikaisuus) hyvin pientä palkkaa. Keskiarvoa nostavat ns. suuret palkat, ja se on siten suurempi kuin suurimman osan palkka.

Ihmeellistä, miten parempi keskiluokka tuntuu valoittaneen tämänkin palstan. Luulisi heillä olevan parempaakin tekemistä kuin norkoilla täällä tylsien ja sivistymättömien kotiäitien kanssa :D

Eli reilusti liioiteltuja on varmasti täällä ilmoitetut palkat, helppoahan se nimettömänä on sitä liksaansa nostaa, heh!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat