Vierailija

yliopistoon. oppiiko ruotsia? onko hyötyä työnhaussa?

Kommentit (14)

Minähän sanoin, että ilman muuta kannattaa mennä.

Osaatko siis itse portugalia, että pystyt arvioimaan sen kaverisi puheen sujuvuuden?

Eikä se että kieltä puhutaan jotenkin lähempänä välttämättä tarkoita, että se olisi jotenkin helpompaa... Itselleni ainakin venäjä on ollut ehdottomasti vaikein opittava, vaikka kuinka on rajanaapurin kieli.

10

Tarkoitin, että kai sitä ruotsia on helpompi oppia kun SITÄ ON JO YLÄASTEELTA JA LUKIOSTA ASTI JANKATTU JA OPISKELTU kuin joku portugali, jonka kaverini oppi 3 kk:ssa! Ja siitä tiedän sujuvuuden, että pystyy missä tahansa käyttämään ko. kieltä ja tulee ymmärretyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aika lailla haka useammassakin kielessä (pohjoismaiset kielet pääaineena) ja useammassakin maassa olen ollut " vaihdossa" kuten valtaosa kollegoistani ja ystävistäni.

5 kuukaudessa kielitaito paranee, mutta ei siitä vielä sujuvaa tule, pelkällä lukiopohjalla.

Mutta tietenkin sinne kannattaa mennä, kuten jo kannustin! Kunhan et odota liikoja, vaan menet realistisin mielin.

10

Outoa, koska edelleen minun kaverit jotka ovat olleet, ovat oppineet puhumaan... Yksi portugalissa 3 kk ja puhuu sujuvasti ilman aiempaa taustaa... Luulis et ruotsi on helppoa kun nyt jo ymmärrän ja lukiotasolla praattaan! Oletpa negatiivinen 10!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat