Vierailija

Mikä tekee puolitutuista naapureista tai jostain teinitytöstä niin paljon paremman ja hyväksytymmän vaihtoehdon lastenhoitoon tukiverkottomalle, kuin että veisi vaikka joskus yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi lapset tuttuun ja turvalliseen päiväkotiin ja pitäisi itse vapaata??

Sivut

Kommentit (62)

Silti katson että minun kuuluu omasta pussistani kustantaa lasteni hoito kampaajan ajaksi, ei yhteiskunnan.

Jos olet niin väsynyt että et jaksa lastesi kanssa suosittelen muutakin avohoitoa kuin lasten päivähoitoa.

t. 37.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapset on päiväkodissa kun äiti on töissä. Työnteon lisäksi äiti ehkä haluaa joskus käydä vaikka uimahallissa tms kun on arkivapaa.

Vierailija:

Lainaus:

Jos lapsesi jo muutenkin ovat poissa tieltäsi?

että miksi täällä tuomitaan, jos joku menee uimahalliin ja vie lapsen tarhaan, mutta lapsen jättäminen jollekin naapurille uimahallireissun ajaksi taas on ihan hyväksyttävää. ap

Siis kuinka on lapselta pois se kaks tuntia kauemmin pk:ssa, kuin että se ois sen naapurin teinin hoidettavana sen kaks tuntia? Tai MLL:n hoitajan? Sehän tässä nyt oli se alkuperäinen kysymys, siihen palatakseni.

Vierailija:

Lainaus:

Elämä on vain valintoja täynnä. Jätät yhden kampaajan vuodessa väliin, pari puseroa ostamatta, muutaman siiderin juomatta niin huomaat että lastenhoitajaankin on varaa.

Asiahan tietysti voi olla niinkin että mitäs sitä tinkimään, päivähoitohan on kaikkien ulottuvilla ja miten kiva mennä sieltä mistä aita on matalin. Ei siinä mitään, minä olen se hoitaja sitten siellä päiväkodissa kunhan hoitovapaani joskus loppuu ja huvittaa töihin palata :)

Portilla tavataan.

t. 37

Enpä usko. Mä en meinaan käy kampaajalla, en osta vaatteita, en lehtiä, en karkkia, en juo, en polta. Juon vain vettä, lapsi maitoa. Elän alle toimeentulon alarajan. Ruokaan mulle ja lapselle varaan 20 euroa viikossa. Mulla ei ole enää oikeen mistä nipistää.

Miksi en saisi hyödyntää tätä yhteiskunnan palvelua? Juu, kuulun nollamaksuluokkaan. Nyt kun mä olen kahdessa paikassa opiskeleva yh, niin mun mielestä mulla on täysi oikeus hyödyntää tän yhteiskunnan palveluja. Tulee aika, että mä olen se veronmaksaja. Kukin vuorollaan, eiks je?

Ja sille, joka lukee tenttiin vain öisin... En tiedä mitä tahtia sinä opiskelet, mutta ainakin tää kahden tutkinnon vääntäminen samaan aikaan ei onnistu vain öisin. Jos luento loppuu yhdeltä, ihan kaikessa rauhassa haen lapsen vasta kolmelta ja luen tai kirjoitan sen ajan. Sitten voin olla muksun kanssa illan ja paahtaa taas pari tuntia ja mennö unille.

Ja enkä todellakaan näe aiheelliseksi tehdä elämääni yhtään sen vaikeammaksi kuin se jo nyt on, vaan sen takia, että joku mamma katsoo mua pitkin nenän vartta jos tulenkin kotoa enkä koululta lasta hakemaan.

t: olinkohan mä nyt se 40 vai mikä...

Ja eikös sekin tulis sulle kalliimmaks kun mun lapsen päivähoito? Näillä " tuloilla" ei palkata MML:stä ketään. Sori vaan. No kai kaupungilla on niitä perhehoitosysteemejä, jotka tulisivat myös sinun kustannettavaksi. Joten eiköhän tää päiväkoti tule sinullekin halvimmaksi, rakas 40 vai mikä sä olit.

t:se edellinen

jos joutuu olemaan turhaan hoidossa. Miten tuo nyt on niin vaikea tajuta? Se päiväkoti on lapsen työ. Vai teetkö sinäkin mieliksesi aina 2 - 3 tuntia lisää duunia vain, koska pomo menee jumppaamaan?

Eihän se nyt todellakaan maata kaada, jos lapsi on joskus tunnin, pari kauemmin päiväkodissa, kun vanhemmalla on omia menoja.

Me maksamme maksimimaksun lapsen päiväkotihoidossa, vaikka harvoin lapsen päivä ylittää 6,5 tuntia. Koko kesän hän oli kotona (melkein 2,5 kuukautta). Ihan hyvällä omalla tunnolla voisin joskus pitää lasta vaikka sen 7,5 tuntia hoidossa, jotta itse pääsisin hoitamaan asioita tai lenkille.

En kyllä tippaakaan ajattelisi, mitä av:lla tällaisesta verorahojen väärinkäytöksestä ajateltaisiin!

Tänäänkin oli mitä mainioin keli ulkoilla yhdessä vaikka neljä tuntia kuten me! Kello 16 - 20.

Ei sen urheilun aina tartte olla sävy sävyyn -trikoissa pyllistelyä jossain aerobicissa. Liikkukaa lasten kanssa.

minä en ymmärrä sitä, että mitä ylimääräisiä kustannuksia verorahoillanne oikein tulee, jos lapsi tarvitsee kokopäiväpaikan, ja hänestä maksetaan täysi maksu, jos hän on hoidossa joku kerta päiväkodissa 9 tuntia sen kahdeksan normaalin sijasta. Ihan samat hoitajat siellä pihalla on jokatapauksessa lasten kanssa, sama määrä, meidän päiväkodissa on yli sata lasta, ei niitä kaikkia yhtäkkiä haeta sinä uimahallipäivänä aikaisemmin kuin tavallisesti kuitenkaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat