Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

olen polttanut 2v n. 4-6 tupakkaa päivässä. Ajattelin lopettaa nyt, mutta millaisia vieroitusoireita on luvassa, jos kerralla lopettaa?

Kommentit (9)

Onnistuuko tupakan " viihdekäyttö" eli yhtenä päivänä viikonloppuna jos tulee otettua alkomaholia, pystyykö sen käytön pitämään siinä vai onnistuuko vain totaalilopetus?

ap

..miten selätitte tapa polttamisen tai miten sen nyt sanoisin..? Itse olen " lopettanut" myös polttamisen eli en arkisin poltta lainkaan mutta esim viikonloppuisin poltan viinilasillisen kanssa!

Tämä tuntuu olevan mun kompastus kivi, enkä meinaa millään päästä yli. Sama juttu jos menossa ystävien kanssa syömään jne. jotain juhlaa on. Onhan se nyt tyhmää multa että muuten voin ongelmitta olla ilman tupakkaa mutta tietyissä tilanteissa en vaan voi vastustaa...

Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

avulla, mutta minusta olivat hyödyttömiä. Toisekseen olivat jotenkin liian vahvoja, liikaa nikotiinia, kun oli polttanut niin vähän päivittäin. Mutta toisaalta ehkä purukumilla tai sillä holkkisysteemillä voisi korvata tupakalle lähtemisen. Ekat kaksi viikkoa, kun varmaan tekin mieli lähteä tupakalle niissä samoissa tilanteissa kuin on aina ennenkin lähtenyt...

Pieniä tupakoimattomia taukoja oli vain raskausaikoina.

Vieroitusoireina olivat väsymys, vitutus ja flegmaattisuus. Aika pian nekin helpottivat.

pidempään. Lopetin kertalaakista, eikä minulla tullut mitään vieroitusoireita tai no ehkä täytyi syödä useammin ja juoda kahvia enemmän, mutta kyllä ne siitä tasottui... Aika paljonhan noissa vieroitusoireissa on kysymys henkisestä puolestakin.

on rauhoittavat lääkkeet käytössä muutenkin (luulen että tupakointi pahentaa ahdistusta mihin niitä syön) joten voi olla että nuo lääkkeetkin auttaa vähän niihin vieroitusoireisiin ja ahdistus saattaisi helpottaa jos onnistuisin lopettamaan polttamisen. Silti vielä mietin että pitäisikö ostaa jotain nicorettea alkuun vai yrittää lopettaa tosta vaan.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat