Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei! En ole ennen tänne kirjoittanut, mutta nyt epätoivoisessa olossani halusin purkaa tuntojani sellaisten henkilöiden kanssa, jotka ymmärtävät tuntojani. Meillä on kohta kaksi ja puoli vuotias tyttö ja toinen lapsi on ollut tervetullut jo kohta puoli toista vuotta. Raskaana olinkin vuosi sitten kesällä ja se meni viikolla 7 kesken. Toinen keskenmeno minulla oli jo ennen kuin aloin odottaa tyttöämme. Nyt kun yritystä on ollut takana reilusti yli vuosi, on epätoivo alkanut vallata mieltä. Olen käynyt yksityisellä ja siellä ultran ja keskustelun kautta lääkäri arveli minulla kaiken olevan ok. Miehen simppatesteissä nyt sitten todettiin olevan siellä suunnalla häikkää. Vielä ei vastaukset ole tulleet postitse, mutta mieheni oli puhelin yhteydessä lääkärin kanssa. Siittiöiden määrän todettiin olevan vähäinen noin 13 milj.. Odottelen nyt tarkempia vastauksia. Mieheni otti tämän nyt raskaasti, koska lääkäri oli puhelimessa ehdotellut hoitoja. Hän oli nyt sitä mieltä, että jos ei normaalisti tule, niin ei tule sitten ollenkaan. Nyt on itsellä epätoivoinen olo. Luovutammeko ja odotamme, jos ihme kuitenkin tapahtuisi.

Kommentit (7)

Miehelläni todettiin teratozoospermia (tai jotain sinnepäin), eli hyviä siittiöitä oli aika vähän. Silti meille riitti kotikonstit (& mulla pistoshoidot), eihän hedelmöitymiseen tarvita kuin se yksi elävä siittiö :)

Nyt yritetään kakkosta, mies tutkitaan uudestaan ja täytyy kummastella ukon reaktioita. Ihan kuin se purkkiin ruiskauttaminen olisi maailman inhottavin ja vaikein asia! Paljon raskaampaa on meikäläisellä kun joudun piikittelemään gonalia ja pregnyliä ja ravaamaan ultrassa harva se päivä! Argh.

Olet täysin oikeassa, et päätökset on vaikeita jo omalla kohdalla saati et osaisi neuvoa mitä muiden tulisi tehdä. Kokemukset ja ne miten ihmiset ne ottaa ovat niin henkilökohtaisia vaikka lähtökohdat olisikin samat.

Mut kerron nyt vähän omaa kokemustani, koska tilanne samankaltainen. Meillä yksi todella helposti tärpännyt luomulapsi ja kun toista alettiin yrittää ei sitä sitten kuulunutkaan. Mentiin sit tutkimuksiin ja vikaa löyty molemmissa mm. huono spermatulos. No me päätettiin kokeilla "pehmeintä mahdollista" keinoa, eli luomukiertoon tehtyä inssiä. Meidän kohdalla sperman pesutulokset olivat edelleen huonoja ja vielä mun toisen puolen tukossa oleva johdin tekivät hoidot erittäin hankalaksi ja saimme ravata 40km päässä olevassa lääkärissä monta kertaa joka kierrossa. Puoli vuotta on nyt takana ja kolme inssiä on tehty kaikki ovat osuneet siihen ei toimivaan kierroon. Rahaa on kulunut enemmän kun halutaan tietää. Me päätettiin lopettaa, koska todettiin et tämä ei ole meille sen arvoista. Ja en tarkoita nyt rahaa vaan henkistä rasitusta. En tiedä pystynkö realistisesti katumaankaan hoidon kokeilua, koska jos en tietäsi miten raskasta se meidän kohadalla oli, varmaan jossittelisin, koska se kuulostaa niin helpolta tieltä onneen. Meidän kohdalla panokset kokoajan tosiaan vaan koveni ja jo ekan inssin jälkeen suosittelivat hormoni lääkitystä mulle ja koeputkihedelmöitystä. Niitä ei kuitenkaan kumpaakaan haluttu vaik tajutaan toki et se olis lisänny raskauden todennäköisyyttä huimasti.

Tämä on nyt vaan meidän tarina ja varmaan täällä eetterissä on taas kymmeniä muita tarinoita jotka on erilaisia. Mutta mieti asiaa huolellisesti se kannattaa! Tietysti se jos mies ei ole suostuvainen hoitoihin lähtöön tekee asiasta aika "helpon", koska ilman hänen panostaan siitä ei tietty tule mitään.

Voimia kaikille samassa tilanteessa painiville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miten teillä päädyttiin noihin sun pistoshoitoihin? Miten ne parantavat raskautumisen mahdollisuutta? Kaikki vaihtoehdot nyt kiinnostavat. En ole itse kuullutkaan tällaisesta mahdollisuudesta kokeilla.

Hei.

Kuulostaapa tutulta. Meillä on 3-vuotias tyttö, ja olemme yrittäneet toista vajaa kaksi vuotta. Menimme varmuuden vuoksi syksyllä tutkimuksiin, ja yllätys oli suuri ja ikävä, kun totuus selvisi. Siittiöitä on todella vähän ja kaiken lisäksi 100% epämuodostuneita. Näytteitä on otettu jo useampi, joten ei voi syyttää huonoa näytettäkään. Nyt vielä tutkitaan tarkemmin verikokeilla syytä tilanteeseen, mutta tuskin se mitään muuttaa. Ainut vaihtari lääkärin mukaan on kokeilla koeputkihedelmöitystä.

Mutta tunteet on tosi ristiriitaiset. Mies on tyytyväinen yhteen ihanaan lapseen. Itse en ole ihan niin varma. Toisaalta haluaisin käydä läpi kaikki keinot, mutta toisaalta en ole varma kestänkö henkisesti. Luomuyrityksen pettymykset ovat olleet ajoittain todella raskaita. Pelottaa, että kun mukaan tulee lisää "panoksia" hoitojen myötä, niin miten silloin voi kestää pettymyksen. Eli kannattaisiko vaan nauttia tästä mitä on.. Vaikeita päätöksiä.

On ajatuksia herättävää lukea teidän muidenkin kokemuksia. Tässä olemme postineet, miten jatketaan. Olemme kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että emme halua luovuttaa. Tässä nyt otetaan kaikki vitamiinit ja muut konstit käyttöön, miiä voisi siittiöiden laatua mahdollisesti parantaa. Mietimme myös, että voihan olla, että pari kuukautta sitten muutaman viikon sairastelu antibioottihoidoilla on vaikuttanut myös tulokseen. Tosi asia on myös se, että yli vuoteen ei ole mitään raskautumiseen viittaavaa tapahtunut. Varmaankin olemme molemmat valmiita kokeilemaan kuitenkin hoitoja, jos mitään ei luomusti tapahdu. Onpahan sitten kaikki keinot käytetty ja ei tarvitse myöhemmin sitä harmitella. Minulla on todella hyvä esimerkki ystäväpariskunnasta. He joutuivat menemään kaikkein kovimpien hoitojen kautta, koska mitään muuta mahdollisuutta ei ollut raskautua. Heille riitti yksi hoito ja nyt onnellisena odottelevat alkuvuodesta syntyvää vauvelia. Itselläni, kun takana on kaksi keskenmenoa myös, niin olen huomannut, että vaikka se raskaalta tuntuukin, niin niistä selviää. Toivoa, kun jaksaa pitää yllä kaikesta huolimatta.

Teillä on kuitenkin jo yksi yhteinen lapsi ja kaksi kertaa olet raskautunut sen lisäksi, joten ei ole mitään syytä luovuttaa! Vaikka siittiötilanne ei ole parhaimmasta päästä, niitä kuitenkin on, ja käsittääkseni tuollaisella määrällä on hyvin vielä mahdollista raskautua ilman hoitoja. Toki se voi viedä enemmän aikaa.. Toki suosittelen lämpimästi myös hoitoja, jos raskaus antaa odottaa. Voittehan käydä lääkärin juttusilla juttelemassa vaihtoehdoista, hoidot voi aloittaa kevyesti eikä niitä tarvi pelätä :) Tsemppiä! :)

Unelm@

Nyt eilen tuli tulokset kotiin eli siittiöitä 5.5 milj./ml ja kokonaismäärä 13.8 milj., sameus epänormaali. Muuten tulos normaali. Aika vähäinen tuo siittiömäärä on, jos vain siitä jotain ymmärrän. Ihmeelliseltä tuntuu, miten ikinä olemme yhden lapsen saaneet. Silloin raskauduin helposti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat