Seuraa 

Heippa,

Mulla on synnytyksestä kulunut nyt reilu 6 viikkoa ja olen huomannut parina päivänä alavatsalla (kohdun seudulla), jonkinlaista viiltelevää kipua. Kipu ei ole menkkakipumaista ja menkat mulla on synnytyksen jälkeen jo tulleet. Kipu ei myöskään ole mitään järjettömän kovaa, että tarvitsisin siihen mitään kipulääkettä tms. Lämpöä ei ole myöskään.

Onko kellään vastaavaa? Mitähän se voisi olla?

Kommentit (7)

Hei!

Mulla nyt viisi viikkoa synnytyksestä ja välillä tulee kipuja alavatsaan, ihan kosketusarkoja kohtia. Mitään tulehdusta ei enää pitäisi olla ja olenkin epäillyt, josko kyse olisi vatsalihaksista. Kipu tulee usein rasituksen jälkeen. Raskauden alussa vatsalihakset aiheuttivat kovaa kipua, olisko tässä kyse nyt siitä, että vatsalihakset alkavat palautua ennalleen?

Miten tilanne sulla ratkesi?

t. Johku

oli sitten kyse vain jälkisupistuksista! Jälkitarkastuksessa ainakin lääkäri sitä epäili, ja niin se taisi sitten ollakkin kun hävisivät sitten itsestään vähin äänin :) Kaikkea sitä onkin, näin ensisynnyttäjänä ei osaa varautua! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3,5 kk ja reilun kuukauden verran on voinut käydä kävelyllä.. sitä ennen kun lähti kävelemään alkoi vihloa alavatsaa.. ja kohtu oli kyllä supistunut niin että sairaalasta lähtiessä kätilö etsi kohtua lähes 5 senttiä liian ylhäältä... että ottakaa vaan ihan rauhallisesti jos se selvästi liittyy rasitukseen, kun kunto palautuu (ihan vaan vauvaa hoitamalla!!) niin ne kivut jää.. ja lantionpohjan lihakset kannattaa jompata, jolloin kipu ei tule siitä että suolet sun muut " valu" liian alas... ja aina kun nostatte vauvaa tms. jännittäkää sekä lantionpohjan sekä vatsalihakset.

Että pikkuhikjaa hyvä tulee. Oon ite TOSI tyytyväinen kun eilen jo jaksoin käydä 7 km reippaalla sauvakävelyllä. (en ennen raskauttakaan niin pitkiä matkoja kävellyt vaan aina pyörällä..)

minulle tuli samanlaisia tuntemuksia (1 viikko nyt synnytyksestä) ja vielä lisäksi ikäänkuin " kurlutusta" kohdusta. Sain tietää että nämä ovat ns. jälkisupistuksia. En tosin tiedä voiko niitä tulla vielä 6 viikkoa synnytyksestä...

Aina kannattas mennä lääkäriin jos synnytyksen jälkeen alavatsakipuja. Mulla oli reilu 2 viikkoo synnytyksestä kanssa, ja kävin lääkärissä, syynä kipuihin oli että kohtu ei supistunut kunnolla, ja veri ei tullut ulos sieltä. Tekivät sairaalassa kaavinnan ja sain kohtua supistavat lääkkeet! Näin ei tietty joka kerta, mut onhan se hyvä tarkistuttaa, jos jälkitarkastusta ei ole tehty vielä?

Mulla nyt tasan 3kk:tta synnytyksestä(sektio) ja nyt parin viikon ajan ollu ajoittaista viiltävää kipua ja ns.kuplimista oikealla puolella alavatsassa. Jälkivuoto oli olematonta ja loppui melko pian, mutta jälkitarkastuksessa kaikki oli kuitenkin ok, vaikka hieman aristin oikean puolen painelua! Imetys alkaa olla loppu ja siksi ihmettelin että voiko kyse enää olla jälkisupistuksista? Olen päätänyt että niin kauan kun kipu menee ohi ilman lääkettä, eikä ole kestoltaan jatkuvaa/kestämätöntä niin en lähde lääkäriin...

aikoinaan johtui kohtu tulehduksesta. Tulehdus huomattiin vasta jälkitarkastuksessa kun kohtu oli ihan kosketus arka :o/

Niiloakseli rv 22+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat