Seuraa 

Olen menossa synnytystapa-arvioon Helsingin Naistenklinikalle ja haluaisin kuulla, millaisia kokemuksia teillä on synnytystapa-arvion ja sektiopäätöksen tekemisestä ko. sairaalassa. Mitä tutkimuksia arviossa yleensä tehdään? Tekeekö sektiopäätöksen äitiyspoliklinikan vastaanottava sairaalalääkäri vai joku " korkeampi taho" ? Miten äidin oma toive synnytystavasta huomioidaan? Jos päätös sektiosta tehdään raskausviikolla 36, sovitaanko samalla lääkärikäynnillä myös leikkauspäivä? Voiko leikkauspäivästä esittää itse toiveen?

Kommentit (2)

Eka oli hätäsektio mutta toka oli sovittu ja se sovittiin polin lääkärin kanssa, viikolle 40+1, (toisen lasketun ajan mukaan 39+6). Kolmosesta sektio varattiin 39+4 mutta synnytys käynnistyi aiemmin eli tehtiin kiireellisesti. Nyt odotan neljättä ja sektio tehdän taas 39+ jotain, eli siellä periaate ettei ennen tehdä kun on se 39 viikkoa täynnä. Ilman jotain painavaa syytä siis..Ja nämä sektioajat sovitaan silloin kun käydään rv 36 synnytystapa-arviossa.

Toisen kanssa mut laitettiin lantioröntgeniin synnytystapa-arviossa koska esikoinen jumittui täysin ponnistusvaiheessa, mutten tiedä onko kovin yleistä tuo röntgen?

Päivämäärää en ole saanut valita enkä edes toivoa. Leikkauspäivät heillä ovat maanantaista torstaihin, siis sovituille sektioille.

tekno73:

Lainaus:

Voiko leikkauspäivästä esittää itse toiveen?

Minä sain naikkarilla kyllä esittää mielipiteeni syntymäpäivästä mutta hämmennyin kovasti koko ajatuksesta että " sopiiko sinulle että lapsesi syntyy tänä-ja-tänä päivänä" , että saisin itse valita lapseni syntymäpäivän... Kuin sillä olisi jotakin merkitystä?! Eihän se yleensä niin mene... Joten otin vastaan ihan sen päivän kun ensin tarjottiin :-)

En tiedä oliko sitten jotenkin hiljaisempaa tai jotakin, ja sovittu ajankohta jopa piti paikkansa kun ei tullut kiireellisiä edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat