Vierailija

Mua jäi mietittymään yksi asia. Nainen oli kuudennen kuun lopulla raskaana eli vauva syntyi n. 2 kuukautta etuajassa. Mutta vauva kuitenkin pääsi jo kolmen viikon päästä kotiin. Mä luulin, että keskosia pidetään pitempään sairaalassa.

Kommentit (8)

Täällä kotiutetaan aikaisintaan 36 viikkoisia, harvempi vaan on siinä kunnossa, että silloin jo voi päästää.

Siis jos tuo vauva syntyi n. 2 kk etuajassa ja oli 3 vko sairaalassa, niin vastaisi suunnilleen 35 viikkoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2kk ajoissa syntynyt olisi noilla viikoilla. Ongelmia lähinnä lämmönsäätely, sokerien ylläpitäminen ja syömisen opettelu. Happilisää tarvitsevat jotkut vauvat.

Tässä mun tarkoittamassa pätkässä perhe (äiti, isä ja 3 vuotias) lähtivät Nykistä Orlandoon, Floridaan lomalle ja äidillä oli ollut ennen aikaisia supistuksia, mutta lääkäri antoi luvan matkaan, kehoitti jopa lähtemään matkalle. Äiti oli siis kuudennen raskauskuun lopulla. Koneeseen mentäessä äidillä oli mietoja supistuksia, jotka voimistuivat 15 minuutin lennon jälkeen. Koneessa oli lääkäri, joka auttoi lapsen maailmaan, joka tulikin sitten vauhdilla. Poika oli muuten kunnossa, mutta ei hengittänyt. Onneksi koneessa oli myös kaksi ensihoitajaa, jotka saivat vauvan hengittämään imettyään paskat pois sen hengitysteistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat