Vierailija

Tarviin neuvoja.

Mulla todettii keväällä kesikivaikee masennus ja yleistytynyt ahdistuneisuus häiriö - sain lääkkeettä. Lääke on kyllä auttaneet tosi paljon ...elämä on paljon helpompaa.

Muttamutta, mulla on joku bulimian esiaste käynnissä. Oksentelen, välillä menee viikko ilman ja välillä on monta kertaa päivässä.

Saako tähän apua jostakin???

Omalääkäri määräs vaan masennuslääkkeen (ei tarjonnus mitään infoa lääkkeista tai masennuksesta yleensä) ja passitti juttelemaan masennushoitajan kanssa. Hoitsu oli tosi symppis, mutta en mä sille osannut mitään kummempia jutella ...se oli semmoista hymistelyä vaan. Kävin 2 tai 3 kertaa ja hoitaja oli sitä mieltä, että lääkkeen annostusta pitää lisätä. Sitä lisättiin.

Ahdistus on siis helpottanut tosi paljon, ja tuntuu et muutenkin pärjään ' arjessa' ihan ok, mutta mitä tän oksentelun kanssa pitää tehdä??? Ei kai tähän oo mitään lääkettä? Saako terapiaa julkisella puolella nykyään ollenkaan.

Jos jollakulla olis mitään vinkkiä tm. omakohtaista kokemusta mistä olis apua niin olisin ikikiitollinen.

-Elar

Kommentit (2)

En tosiaan tiedä miten julkisella sektorilla pääsee terapiaan?? Ootko kertonut omalääkärille tuosta oksentelusta? Aika pahaltahan sun tilanteesi kuulostaa. Yritä edes kysellä julkiselta apua. Olisko sulla varaa yksityiseen terapiaan? Jos on, niin mene ihmeessä juttelemaan tilanteestasi.

Nyt masennus, joka hyvää vauhtia paranemassa lääkityksellä. Mäkin itse asiassa kaipaisin jotakin terapiaa. Hoitojakso sairaanhoitajan kanssa on loppunut, mutta kaipaisin vielä jotakin tukea. Sain kyllä hoitajalta vinkin, että terveyskeskuslääkärin sijaan kannattaa joskus pyytää apua psykiatrian kriisiryhmistä tms.

Miksi et uskalla puhua hoitajan kanssa vai eikö vain synkkaa? Ota yhteyttä esimieheen, ohjaajaan tai muuhun vastaavaan, jotta saat itsellesi henkilön, jonka kansa synkkaa. Mulle on ollut iso apu omasta hoitajastani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat