Seuraa 

Meidän kääryle taitaa tänään saapua :) Yöllä kolmen aikoihin heräsin kosteahkoon oloon ja osa lapsivedestä meni. Torkuin tossa muutaman tunnin ja kellottelin ja seurailin supistuksia. Väli heittelee paljonkin, voi tulla pari viiden minuutin välein ja sitten voi olla parikymmentäkin minuuttia väliä.

Tässä nyt suunnittelen päivän kulkua, lapset kahdeksaksi hoitoon josta mummi ne sitten noutaa. Koirat hoitoon ja jos sitten kävis synnärillä näytillä.

minttupipsa rv 40+2

Kommentit (15)

Kirjoitin pitkät pätkät kaksi eri kertaa ja kaikki hävis.. 8(

Lyhyesti sitten vaan Minttupipsalle tsemppiä!!!

Ja Pikkuvarpuselle myös. Tullaiset tilanteet on ikäviä kun joutuu kurjia asioita palautella mieleen vähän väliä.. Toivottavasti asiat ratkeaa pian..

Mutta nyt aurinkoista mieltä kaikille sisseille!

Palailen ajatusteni kanssa paremmalle kirjoitus onnella!! 8)

Fiia 37+

Kyllä oon kade. Tahtoo kans jo synnyttään.

(.) Neuvolassa oli tylsää...joku harjoittelija. Verenpaineet ok. Paino oli noussu viikossa kilon! KAUHEETA. No kai se vaan on nestettä. Tää kätilöopiskelija ei meinannut millään saada vauvan sykettä kuuluviin. Meinasin tosissani herpaantua...löytyhän se sitten pitkän etsinnän jälkeen.

Ens maanantaiksi sain ajan ja sitten tehdään lähete TAYS:iin yliaikaiskontrolliin jos ei vauva oo tullut.

Risella rv 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi minttupipsa, mitähän tuo nyt oli... Mun veljen vaimolle kans sanoivat,e ttei muka ollu lapsivettä, vaan niin sitten kuitenkin oli, kun ultrasivat lopulta.. supparit siinä sitte kyl oli jo alkanu selkeesti päivän aikana kans, eli toivotaan sullekin suppareita niin selviää asia.

Mulla tänään se kuuluisa LA. Mä niin toivoisin kans pääseväni nyt nopeammin tositoimiin, mut esikoinenhan syntyi 42+1. Niin ja eilen olin niin pahass a migreenisssä, että olin onnellinen kun masussa ei ollut muta kuin liikettä. Onneksi sitä kuitenkin. Nyt oonkin sit nukkunut melkein vuorokauden putkeen, eli olis unet kohdillaan evaiks ensi yönä menisin synnyttään =)

Mies tänä aamuna kysyi, että täytyykö hänen mennä töihin. Eikös sen pitäny syntyä=).

No joo eipä meilel muuta sit kuulu. Toivotaan kaikille tasapuoilisesti suppareita ja muistutksena vaikka iso harmi onkin, niin eiväthän ne vauvat vuoronumerolla tule...

Minna kera ison masuaarteen/helmin rv 40+0 sekä Elsa esikoisen.

Do dii, tervemenoa vaan minttupipsa =) Hyvän päivän vauvasi valitsee syntyä, sillä meidän kakkonen on tällä päivämäärällä syntynyt 2-vuotta sitten ;)) Muistan kyllä kuinka supisteli niihin aikoin..

En tiedä, ehkä siitä syystä taas tuli yöllä valvottua, jotenkin sitä " odotteli" niitä suppareita alkaviksi. Vaan ei kuulunu, tai muutama onneton..

Olo tosiaa alkaa olla levoton, lähinnä iltaisin ja öisin. Ei vaan saa nukuttua vaikka nyt pitäisi kun kohta sitten taas vauvan kanssa valvotaan!!

Sadepäivä tosiaan näyttäisi olevan tulossa! Ihan kivaa pitkästä aikaa =) Jospa se ei kuitenkaan niin paljoa sataisi että ehtisi pienen kävelylenkin heittää.

Onkohan Umakin lähtenyt nyytin hakuun?? =)

Mutta nyt puuron syöntiin.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :)

outs@ ja masu rv 37+3 ja tytöntylleröiset joista toinen tänään siis 2vee ;))

Heräsin vasta 11.45, voi LUOJA!!! Mä en voi käsittää!!! No, yö tosin meni ihan käsille taas. Jossain vaiheessa riitelin miehenkin kanssa kun sillä oli kylmä! Mun on siis niin kuuma että makkarin ikkuna ja parvekkeen ovi on oltava auki. Ja silti nukun ilman peittoa ja ilman yökkäriä. En mä helvetti soikoon tahallani kuumuuteen öisin kuole, normaalisti olen aikamoinen vilukissa! Mut tilanne on tämä! Mies tosiaan joskus 3 aikaan herätti mut ihan tahallaan ja vinkui ja vikisi kuinka on kylmää ja se saa takuulla keuhkokuumeen ja kamalan nuhan ja ja ja GRRRR!!!! Mä tajuun joo että täällä on takuulla kylmä, mut pistäköön perkele vaikka toppavehkeet nyt päällensä!! Se vaan istui sängyssä valittamassa. Oli sentään pukenut alkkarit ja t paidan lämmikkeeksi ja kun ärähdin sille niin tajusi hakea itselleen paksun peiton vaatehuoneesta. Mut silti. Sit se paksu peitto putosi pari kertaa lattialle, yllätysyllätys ja mä olin jo niin raivona siinä vaiheessa että teki mieli sanoa sille että mä en huoli sitä ees synnytykseen kun se kehtaa meuhkata tollaisesta asiasta!!! GRRRRR ja GRR!! Kun tosiaan mäkin toivoisin että mun ei olis näin tuskaisen kuuma! Nukkuisin kyl parvekkeella jos sinne sais sängyn viritettyä. En kyllä suostunu ees pussaan sitä aamulla kun se lähti töihin. vaik en mä tiedä miksi mä nyt tälläisen pultin asiasta ees otan.. Jotenkin vaan on taas niin kiukkunen fiilis. Onneks tajuan kyl itekin oman naurettavuuteni tässä jutussa, mut mies ei takuulla mielestään oo tehny mitään. Ei varmaan ees tajua sitä et mä muutenki herään tunnin välein niin muthan voi sit herättää viel tolalseenkin. Kauheeta kun alko taas kiukuttaa =D.

Voi harmi Minttupipsa ettet viel päässytkään synnyttään, tosin varmaan oot menossa parin päivän sisällä k umminkin, eikös tuo sit kuulosta limatulpalta tuo verestävä vuoto? Ja Uma on tosiaan ilmeisesti lähtenyt jo? =)

Mulla sitä valkovuotoa tulee nyt ihan valumalla (liikaa tietoa ?=D) niin että oon jo pari kertaa luullu et sieltä tulis lapsivettä. Vaan kun ei. Mut pikkuhousun suojaa saa todellakin käyttää koko ajan tai on housut märkinä tai lakanat.. Yök!

Oli kyllä tosi kauniita ajatuksia teillä äitiydestä!! Jännää tosiaan että itse ei pysty vielä ottamaan kantaa näihin asioihin ollenkaan. Toki toivon että aika hyvin on itsellä selvää miten teen ja toimin, siis juurikin mutu periaatteella, mutta senhän näkee sitten. Voi olla että mä kuljenkin yhtäkkiä oppikirja kädessä? =D Ja Poklolle kiitos että keksit kysyä tuollaista asiaa!

Joo, kyllä Dumle tosiaan kuulostat niin paljon kypsemmältä kun sun iän perusteella uskoisi!! Pakko myöntää et mä olen muutaman kerran käyny tarkistamassa et ootko sä muka oikeesti niin nuori kun olen muistanu!! Toki se tosi nuorena saatu lapsi kasvattaa, ainakin osaa naisista. Niitä toisiakin tapauksia valitettavasti on.

Ja Pikkuvarpuselle tsempit!! Onneks sulla on ne liiton lakimiehet takanasi ja ex-kollegat ja jopa mustaa valkoisella tekemistäsi töistä!! Voi luoja kuin on paska olo sun puolesta!!! Näitä juttuja kun ei pitäs joutua kenenkään miettiin tässä vaiheessa!!!

Mun pikkusysterihän äippäriltä palautumista suunnitellessaan kuuli että hänen paikka on annettu toiselle ja hälle sit tarjottiin myyjän tai varastoon paikkaa.. Siis taloushallinnosta kassalle.. Sillä lähti kyllä heti onneks liitto taakse, mutta sisko päätti että hakee saman tien muuta eikä onneks joutunut päiväksikään sinne edelliseen työpaikkaansa. Tämä siis erittäin lyhennettynä. Mut kýl työnantajat osaa olla paskoja!!!!

Nyt mä menen leipomaan leipää niin tulee jotain tällekin päivälle tehtyä..

Viilean kirpsakkaa keskiviikkoa kaikille

Colis ja Kihlis huomenna jo täydet 39!

Ensimmäisenä kiitos peikkoäetille, pikkuvarpuselle, huldiolle ja dumlelle kattavista vastauksistanne. Oli kyllä todella upeasti sanottu ja kiteytetty. Neuvoja tosiaan satelee puolin ja toisin ja toivonkin juuri pystyväni pysymään tuossa " musta tuntuu" -linjassa. Töissä ollessa tuntui, että kaikki työkaverit tiesivät mitä kaikkia vaivoja sitä raskaudessa on ja mitä sitten, kun vauva syntyy. " Se on sitten sitä ja tätä, ja ei tule nukuttua, ei voi tehdä sitä, on se raskasta, on se vaikeaa..." . Tuli itelle välillä oikein paha mieli, että eikö edes tästä raskaudesta saa nauttia, eikö tämän pitäisi olla ihana asia, eikä lista vaivoja. Sitä on juuri jotenkin pelännyt tuota suorittamisen loukkua, josta Huldio puhui. Toisaalta, äidiksi halusin osittain myös siksi tässä vaiheessa, että pääsisin tuosta suorittamisesta eroon. Kaikkea pitäisi pystyä mittaamaan ja aina sen tekemisen pitäisi olla jotain " hyödyllistä" ja " näkyvää" ... Noh, eiköhän kaikki suju omalla painollaan. Jotenkin varmaan aloin miettimään myös, kun tuossa viimeismmässä vauva-lehdessä oli juttu siitä, miten vauva-arki oli yllättänyt esikoisen kanssa jne. Erityiskiitos muuten vielä peikkoäetille siitä muistutuksesta, että tulee ajatella myös niitä ihania ja positiivisia ajatuksia ja todella nauttia siitä olosta vauvan kanssa. Täytyy myöntää, että se muistutus tuli enemmän kuin tarpeeseen...=)

Sitten muihin asioihin. Minttupipsalla jännät paikat edessä, kumma kyllä, että mitähän vuotoa se sitten oli...

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Mun huulet on tosin ihan turvonnut!!! Hirveät silikonitötteröt!! Ihmettelin aamulla peilistä, että miten näytän niin oudolta, ennen kuin tajusin. Mistä lie moinenkin johtuu, aiemmin ei oo ollu, vaikka turvotusta muuten onkin ollut sormissa ja jaloissa.

Voisin muuten minäkin kokeilla perjantaina tuota punaviinilasillista, jos se noin hyvin tehoaa=)=)

Nyt hommiin!

Poklo ja Papu tasan 39

kasassa edelleen. Supistuksia ei ole juurikaan ollut, mut kipuja kohdunsuulla kylläkin. Ja tänään vasta sitä ruskeeta vuotoa onki tullu.Oikeen ollu kokkareista. Neuvolassa käytiin aamulla ja kaikki oli ok. Painoa vaan tulee edelleen aivan liikaa. Vauvelikin on jo sen verran iso, joten ei kuulemma anneta mennä kahta viikkoa yli. Ens maanantaina terkka kuulemma jo soittelee äippäpolille mulle aikaa yliaikaiskontrolliin. Toivottavasti pian saatas vauva " pihalle"

Aamupäivä meni kaupugilla shoppailessa.Käytiin ostamassa mm toppalakki vauvalle ja korvakuumemittari. Mummuni lähetti eilen meille vauvaa varten 150 rahaa, joten shoppaileen oli päästävä! Vaatteita en vieläostanu. Haluan ensin olla 100 varma tosiaan et kumpi tulee. Pienellä varauksella olemme ultran arvion mukaan. Kuitkin tuttavapiirissä tapahtunu näitä erehyksiä.

Vielä pitäs iltapäivällä käydä uusi keikka tekemässä kaupungilla. Eihän sitä millään muista kaikkee ostaa mitä pitää. Neuvolassakin kehotettin joka päivä käydä kävelemässä. Mä jo heitin et haen kohta risiiniöljyt apteekista. Terkka ei kuulemma suositellu sitä. Oli ite kokeillu kerran. Itestä kyllä tuntuu, et vois ottaa kaikki maholliset keinot käyttöön.Muuten oon täällä vielämahani kanssa kuunvaihteessakin.... Ellen tosiaan pääse käynnistykseen jo aikasemmin.

Mutta nyt hetkeks sohvalle huilimaan.

Uma81+ Vesli 39+5

Minttupipsalle ei muuta kun kovasti tsemppiä matkaan!! On se muuten veikeetä kun aina näin aamuisin alkaa heti miettimään että kukakohan mahdollisesti olis lähtenyt nyytin hakuun seuraavaksi ja tietenkin täällä odottelee kuumeisesti kaikkien kuulumisia että tietää varmasti ketkä ei ainakaan ole vielä lähtenyt.. (yksinkertainen asia, vaikeasti selitetty ;) )

Huldio tuossa eilisessä pinossa mainitsi, kun suurimmalla osalla syyskuisista on ollut aika helppoja synnytyksiä - Niimpä! Ainakin siltä on vaikuttanut(?) Vai kultaako se aika todellakin noin nopeasti muistot :) Mä oon varmaan sit se ensimmäinen jolla on kaikki mahdolliset ongelmat synnytyksen aikana ja päälle vielä suuret repeämät.. :/ Dääm, kun jänskättää miten se oikeesti menee....

Jeps, taidan jatkaa kotihommia, vielä kun on " tatsi" päällä. Mukavaa päivää!

Dumle myös huomenna rv 39 - Eikä myöskään mitään merkkejä synnytyksestä!

Tervemeno Minttupipsa! Täällä(kin) yksi TOSI kateellinen. =)

Huomenna rv 41+0, eli viikko sitten oli jo laskettu aika tällä mammalla käsillä, mutta mitään ei edelleenkään näy eikä kuulu. No, jos esikoinen meni viikon yli ja toinen kaksi, niin ehkä tämä vauva ajattelee loogisesti, että hänen pitää mennä kolme viikkoa yli. =)

Helpottavaa kuitenkin tietää, että ensi viikolla odotus joka tapauksessa päättyy, kun kämpän vuokrasopimus loppuu. Mutta sais kyllä tulla ihan itse, ettei tarvitsisi antaa häätöä...:/

Liikkeistä ei kyllä tämän kanssa ole tarvinnut kantaa huolta. Iltaisin ainakin jytä on sellainen, että minun on melkein vaikea saada unta, kun toinen myllää niin kovasti mahassa. Hyvä näin.

Vitsi että eilen raivostutti. Liiton lakimies laittoi minulle ex-työnantajani vastauksen selvityspyyntöön koskien sitä, miksi sain äitiyslomani alkaessa lähteä ja tilalleni vakinaistettiin toinen.

En tajua, miten ex-työnantajani kehtaakin valehdella päin naamaa! Yht' äkkiä työtehtäväni eivät olleetkaan yhtään sitä, mitä koko vuoden tein, eli en muka tehnytkään ollenkaan niin vastuullista ja itsenäistä hommaa, enkä myöskään ollenkaan siinä laajudessa mitä tein. Lakimies pyytää edelleen lisäselvityksiä, koska hänestä vastukset ovat niin suuressa ristiriidassa keskenään ja kaiken sen dokumentin kanssa, jota minä ole heille antanut. Onneksi minulla on itselläni kaikesta tekemästäni työstä mustaa valkoisella, ex-työntantajani on aika vaikea niitä kiistää ja heidän viimeaikaiset puheensa näyttävät aika naurattavilta. Kaiken lisäksi ex-kollegani vahvistavat minun puheeni.

Mutta aikamoinen soppa kuitenkin. Saa nähdä, miten asiassa käy. Turha varmaan sanoakaan, mistä aiheesta näin viime yönä unta...:(

t. pikkuvarpunen rv 40+6

Ei sitten ollu lapsivettä ei. Jännä kyllä kun musta sitä mitä ikinä sitten olikaan oli sängyssä kuitenkin n. puoli desiä ja kun jatkoin unia pyyhkeen päällä niin pyyhekin selvästi kastui. Kahdella testillä testaili mutta negaa näytti.

Sentin auki mutta supistelee sentään suht lupaavasti, n. 7-10min välein. Mä alan nyt kotona siivoamaan, jos sais nuo supparit sitten jatkumaan.

Musta kyllä tuntuu että ei ne niiden tikut näyttäny oikein sitä lapsivettä. Kun mitä se stiten vois oikeesti olla, en nyt millään usko että valkovuotoa tulee tota määrää. Ja nyt tulee jotain ruskean sekaista vuotoa jonkin verran. Eskoisen synnytys lähti muuten juurikin näin liikkeelle. Meinasin katsella tässä kotosalla iltaan asti ja käydä sit vaikka uudestaan jos supparit edelleen jatkuu.

minttupipsa

Kuulostaapa lupaavalta, sinä se taidat päästä tänään vielä tositoimiin. Tsemppiä!

Vähiin käy listalaiset ennenkuin loppuvat, mutta kyllähän me loppukuun ihmiset täällä vielä pyörimme varmaan jonkun aikaa. Plaah!

Tilasin tuossa jo ExtraFilmiltä valokuvia, saa kesän kuvia jakaa paperiversiona mummoille ja kummeille jne. Bongasin jostain lehdestä kampanjan jossa sai 15.9 asti 50 kuvaa ilmaiseksi kun kirjoitti kampanjatunnukseen ostoskorissa sanan perhe. Hinnaksi tuli ainoastaan postikulut 4,79.

Pian pitää lähteä neuvolaan, tänään on ensin minulla ja sitten esikoisella neuvolat. Harmaata näyttää olevan ja taitaapi pukata sateen. Mitähän sitä tuon ipanan kanssa keksisi sitten sisällä. Ehkä pyytelemme yläkerrasta leikkikaveria tai jotain. Väsyttää, heräsin taas miehen kanssa jo viiden jälkeen ja nukuin aika huonosti. Eli päiväunia odotellessa:)

Mukavaa keskiviikkopäivää teille muutamille jotka enää olette täällä jäljellä

t: Typykkä, Hermis huomenna 39 vkoa ja esikoinen 3,5 vee neuvolaan menossa

Pikaisesti hei kaikille!

En olekaan joutanut pitkiin aikoihin kirjoitella tänne palstalle, mutta olen yrittänyt käydä lukemassa, miten muilla menee.

No oma pieni tyttömme syntyi käynnistämällä 31.8. ja painoa huimat 4.2 kg sekä 53 cm pituutta. Minun kohdallani niin raskaus, käynnistäminen sekä synnytys olivat aika kärsimystä, mutta toivottavasti tämä pahin tästä ajan myötä unohtuu omaa suloista tyttöä katsellessa ja hoitaessa.

Teille muille toivon hyvää loppuodotusta ja voimia synnytykseen.

terv. Papu ja pimatsu

Minttupipsalle tsemppia, taitaa olla meno kuitenkin, voisko olla että oli limatulppa irtoilemassa? Itsellä on nykyään valkovuoto aika runsas ja melko väritön...

Ihania ajatuksia äitiydestä! Dumle on kyllä todella kypsää iäkseen, ei voi kun ihmetella! Itsellä oli vielä n. 3 vuotta sitten sellaiset fiilikset että meidän perheseen lapsia ei synny (ollut töissä lapsenhoitajana), kummasti nyt haaveilen jo kolmannesta, vaikka meidän lapsiluku taida olla se kaksi mukula. Mutta ei tiedä mitä elämä tuo ja lapset see oikea rikkaus elämässä vasta on! Uskon että jokainen äiti on omille lapsille se paras mahdollinen. Ja eihän äidiksi synnyttää, kai sekin tulee ajan myötä ja lasten kanssa sitten yhdessä kasvaa ja kehitty.

Viinistä: mun äiti oli ottanut lasillisen viiniä ja mennyt ammeseen, noin minä sitten 2 viikkoa yliaikaisena ulos saatin. Mutta kuka se tiedä, onko oikea. Ei esikoista saanut ulos millään, kaikki niksit mitä silloin kuulin tuli kokeiltu... Jokaisella on oma aika. Nyt jotenkin joka ilta toivois että supistukset alkoisivat ja yöt ovat rauhattomia, mutta ei mitään täällä. Kai se l.a. on silti se 24.09. 26.09 on päivä kun vauva voi hyvin syntyä, sitten täysikuu (kalenterissa tyhjä ympyrä) ja kätilö sanoi että usealla sitten synnytys alkaa (esikoisen aikana piti paikkaansa). Että vielä kaksi viikkoa!

malttamaton kewa 39+2

No, voi höh pikkuvarpunen millainen soppa mietittävänä. Nyt sinun pitäsi saada keskittyä ihan muuhun kuin moisiin pyörittelyihin. Tyhmää...

Minttupipsalle hyviä ponnistuksia ja taitaa Umakin jo päästä asiaan.

Onkos Colis hereillä?

Ei noi synnyttäneetkään pääse meistä eroon. Käyvät täällä jatkuvasti kurkkimassa. : ) Kiva se.

Huldio kirjoitti eilen äitiyden suorittamisesta. Se oli minusta oikein hyvin sanottu. Meillä naisilla taitaa olla useilla taipumus suorittaa tätä elämää hyvin monella sektorilla. Äitiysloma on hieno tilaisuus päästä vähäksi aikaa lomalle suorittamisesta. Tuosta mustatuntuu- kasvatusmenetelmästä vielä sen verran, että minä olen ollut huomaavinani että, jos jokin asia tuntuu minusta hyvältä se tuntuu aika usein hyvältä myös vauvasta. Esim. sain aikoinaan ohjeita, että ei jokaiseen lapsen itkuun saa reagoida. Minusta tuntui pahalta vain kuunnella vauvan itkua ja pyrin aina lohduttamaan lasta mahdollisimman pian. Minusta näytti siltä että lapsi oppi nopeasti sen että apu tulee kyllä paikalle aika pian. Ja molemmat nautti; lapsi sylistä ja minä lapsesta.

Vielä eiliseen keskusteluun palatakseni. Siihen en osannut myöskään varautua, että minä yli kolmekymppinen äiti, joutuisin niin suureen mylläkään oman minän ja minäkuvan kanssa. En usko, että enää ikinä joudun niin paljon paljon pohtimaan mitä minä olen ja mitä haluan kuin esikoisen syntymän jälkeen pohdin. Sitten loppukaneetiksi vielä se, että viimeiset viisi vuotta ovat olleet minun elämäni ihanimmat vuodet. Työtä täynnä, mutta silti eniten oikeata elämää täynnä olevat vuodet.

Olette varmaan huomanneet, että minä siten tykkään tällaisesta pohdiskelusta! Kiitos juttuseurasta teille kaikille. Lähden virkistyneenä tähän päivään.

Olo on sama kuin eilenkin, en edes haaveile vielä synnytyksestä. Katsotaan sunnuntaina.

terv peikkoäet ja turkulainen 37+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat