Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Miten tässä toimia....Haluan nimittäin jo erota mahd. pian koska olen niin henkisesti loppu sekä mitta täynnä miehestä.

Omistusasunto on meillä yhteinen, omistan enemmän kuin mies. Olen puhunut, että mies voisi muuttaa pois ja jään lasten kanssa asumaan. Ei mitään puheeni auttanut. Mies vain jää.

Erosta olen myös miehelle puhunut. En jaksa enää elää näin ahdistuksessa. Mies " vahtii" mitä teen tai kenen kanssa juttelen. Jopa vakoilee ikkunasta kenen kanssa juttelen ym.

Mies luulee, että minulla olisi säpinää ystäväni miehen kanssa ja ystäväni on eroamassa miehestään. Kuvittelee tosiaan liikaa! En jaksa enää.

Mies ei suvaitse minun kertovani hyvälle ystävlle kriisistä ym. Suuttuu pahasti ja kuvittelee, että mä puhun hänestä selän takana pahaa...Tarvitsen ystävää kenelle voin purkata kun miehen kanssa ei onnistu keskustelu. Mutta sain tietää, että mies kertoi työkaverille kaikenlaisista mitä meillä on mennyt ym. Tämä työkaveri on NAINEN.

Ajattelen itseäni ja lasten hyvinvointia takia päästääkseen eroon miehestä, joka kiukuttelee päivittäin ja etsii vikoja ym.

Eli siksi asunnon suhteen on tässä ongelma. Vuokra-asunnosta helppo muuttaa pois vaikka heti jos löytyy uusi asunto.

Tästä en voi lähteä koska on minun eniten omistuksessa, eli mulla oikeus jäädä tänne. Eli onko ratkaisuja?

T: Väsynyt ahdistukseen

Kommentit (2)

Jos tilanne on kotona sietämätön, eikä toinen suostu muuttamaan pois, niin voit muuttaa itse vaikka heti vuokra-asuntoon ja tapella omistusasunnostasi asumisoikeudesta myöhemmin. Ystäväni teki näin, eli muutti lasten kanssa kaupungin vuokra-asuntoon (sai sen helposti kun perusteli tilanteensa) ja mies jäi heidän yhdessä omistamaansa asuntoon. Kun ero oli selvä, muutti mies pois yhteisestä asunnosta ja ystäväni muutti siihen lasten kanssa takaisin.

Se, kuka saa jäädä yhteiseen omistusasuntoon, ei riipu siitä, kumpi siitä enemmän omistaa, vaan kumpi sitä enemmän tarvitsee. Useimmiten lienee enemmän tarvitsijaksi katsotaan se, jonka kanssa lapset asuvat. Käräjäoikeus voi tarvittaessa antaa asiassa päätöksen ja velvoittaa vähemmän tarvitsevan muuttamaan pois yhteisestä kodista. Kysy neuvoa vaikka oikeusaputoimistosta.

Voimia vaikeaan tilanteeseesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat