Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Tässä on viime päivinä saanut monosta niin että ihme ettei ole tullut mustelmia. Eilen oikein tuskasta kierin kun tyllerö painoi jalkojaan kylkiä vasten. Laitoin isännänkin käden vatsalle ja eipä hälläkään ollut mitään ongelmia huomata että jalkahan siinä... Tuntuu tämä vaavi vielä pyörivän aika paljon, eipä mitään kiinnittymisen meininkiä, vaikka liitoskipuja on aika paljon.

Eilen iski siivousvimma. Kaikki komerot piti jynssätä ja järjestää. Vaatehuone jäi vielä, mutta aion ottaa senkin urakaksi loppuviikosta. Pojan synttärit vietetään loppukuusta (passattavia yli 30 päivän aikana) ja tuon jälkeen pistän vaavin kamat valmiuksiin. Tänään haetaan turvakaukalo ja sitten pitäisi jo ollakkin kaikki hankittu. Pinnasängyn pehmusteeseen ajattelin ommella vielä uuden päällisen kun löysin söpöä kangasta. Ja tietysti olen sen verran sisustus ihminen (=turhamainen?)et tuo nykyinen ei soinnu meitin makkariin (edellinen oli sininen joten kävi hyvin sinne...)

Esikoinen ois tarkoitus jättää kotiin kun vauva syntyy. Katsotaan nyt miten tuon epilepsian kanssa pärjää (eli laukaseeko unettomuus jotain kohtauksia), jos päivät tulee liian pitkiksi ei sitä sit auta muu kuin pistää vanhempi uudelleen hoitoon. Mut toivotaan et saisi olla kotona.

Nyt aamupalalle...

Eppuliina (pian alkaa viikko 33.....)

Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki ok.

Paino: +190g/viikko (yht.7,5kg)

RR:126/90

Pissa:-

Sf:29 (kahdessa viikossa kasvanu 3cm :O, tai sitten johtui eri mittaajasta)

Tarjonta:rt

syke:+

Liikkeet:++

Kerroin siellä sit yöllisestä kutinasta ja sain lähetteen verikokeisiin. Tutkivat nuo sappi ja maksa-arvot varulta.

Nyt tuli ensimmäistä kertaa tutkimuspöydällä huono-olo selällään makuusta ja piti kääntyä kyljelleen. Tähän asti oon pysytnyt nukkumaankin selällään mut nyut alkaa näköjään tulla raja vastaan siinä.

Eilen kävin ostamassa tikkivanukangasta ja tänään sit aloin ompelemaan siitä pehmusteita ja päiväpeitettä pinnasänkyyn. Piti vaan lopettaa kesken kun loppui kanttinauha. Sitä riitti puoleenväliin ja se myyjä muka laskeskeli että toi riittää. No ite laskin että pitäs käydä ostamassa n. 10m lisää että riittää sitomisnauhoihin ja muihin, että niin paljon meni myyjän laskut pyllylleen. :(

Kuulin tuossa huiman synnytystarinan, kun tuttu synnytti viikko sitten. Oli aamulla seitsemältä herännyt supistuksiin ja alkanut hommautua lähtöön. No supistukset oli muuttuneet heti niin rajuiksi että hän oli vaan pystynyt makaamaan kylppärin lattialla. olivat siis tilanneet äkkiä ambulanssin kun oli alkanut tuntua että lapsi tulee välittömästi. Ambulanssimiehet olivat liinoilla kantaneet hänet autoon ja eikun sairaalaan. Olivat kerenneet sairaalaan just ja just sisälle kun lapsi oli syntynyt paareille siinä 8 aikoihin, eli synnytyksen kesto 1h. Aika huimalta kuulostaa. Hän kyllä synnytti toisen lapsensa että ainahan ne on " hiukan" nopeampia, mut tuota nyt ei ihan ois odottanut kukaan. Nyt alko pelottaa itteänikin, ku nmeiltä sentään on puolen tunnin ajomatkakin sairaalaan. No ehkä ensimmäistä tehdessä ei tarvii sen suhteen vielä panikoida mut kun ei yhtään voi tietää miten nopeeta toi synnytys kestää. Nyt alkaa tuntua että mieleuummin liian pitkä, kuin liian nopea synnytys.

Pitäs ruveta lähtee kaverin luo kun sillä on tänään Party lite kutsut. Mitähän hömppää sitä taas tulee ostettua...

Sanle ja Veikka 31+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heti aamusta alko sade ja sitä tuliki pitkin päivää. Onneks meil oli ohjelmaa joten ei tarvinnu sisällä kotona kökkiä. Käytiin mummun luona (miehen äiti) ja sit illalla ajettiin tohon parin kilsan päähän mun vanhemmille et sain kokeilla autoa joka on meillä nyt lainassa. Huomenna on tyttöjen kerhon vanhempainilta ja sinne ois kiva mennä autolla ku ei muuten oikeen iltasin enää jaksa lähtee mihkään. Miehen isä on lainannu meille auton nyt käyttöön ja se on kivan kokonen farkku eli sinne mahtuu vauvan vaunutki ;)

Perjantaina tulee veljen vauva meille hoitoon illaks eli sit saa vähän harjotella millasta elämä on kolmen lapsen kanssa :) Tosin se on ikävää ettei oma tissi kelpaa ku nälkä tulee. Se on niin helppoo ku imettää eikä tarvi lämmitellä maitoa pullossa. Mies oli tosin sopinu samalle illalle menoa kaverin kaa mut kyllä mä pärjään. Ainoo mikä mietityttää on se et veljen vauva on kova itkemään muutenki ku iltasin joten voi olla et tytöillä menee hetki normaalia kauemmin nukahtamiseen.

-Yazmin-: Kyselit kokemusksista edellisissä synnytytksissä. Mulle on kummastaki jääny tosi hyvä mieli ja muistan et kätilöt, lääkärit ja hoitajat oli tosi mukavia ja hommansa osaavia. Esikoisesta jäi kyl mieleen pitkä ponnistusvaihe (tunti) joka päätty imukupilla syntymiseen. Kuopuksen sektio taas pyörii mielessä koska sekin voi olla vaihtoehtona tällä kertaa. Sektion jälkeen olin kipeempi ku alatiesynnytyksen jälkeen ja sektiohaavaki tulehtu. Muuten kyllä oli ihan hyvä kokemus sekin. Jännityksellä siis oottelen synnytystapa-arviota.

Väsymys taas painaa ja uni meinaa tulla jo ennen ku ees sohvalle on päässy istumaan. Hemppa ei oo tainnu lähtee viel nousuun tai sit se alkaa olla jotain loppuraskauden väsymystä...

Tarald ja tiitiäinen 30+4

Flunssassa edelleen, aamulla jo mietin, että uskaltaisikohan töihin, mutta nyt pukkaa tuskahikeä pintaan, joten ihan hyvä, että jäin kotiin.

vmv69: minäkin ajattelin ensin pitää tytön (vajaa 4v.) päiväkodissa, muttta sitten päädyin tuohon ratkaisuun, että tämän vuoden on vielä hoidossa ja sitten saa kerho riittää. Hieman kyllä jännittää, riittääkö tuo 2kertaa viikossa oleva kerho meidän touhuneidille. Onnkesi meillä on heti ulko-ovesta astuttaessa hyvä leikkipuisto. Tosin sillä varauksella tämä suunnitelma, että jos näyttää, että vauva on huono nukkuja tms., niin pidetään esikoinen hoidossa keväänkin.

No eipä tää flunssainen pää oikein mitään ajatuksia tuota. Taidan yrittää jaksaa imuroida tuon eteisen (koirasta tulee näin syksyisin jatkuvasti roskia, argh). Sitten pitäisi viedä tuo koira ulos, hakemaan lisää niitä roskia. Ja tyttökin pitäisi hoidosta hakea, mutta vasta kun ovat ulkona. Meidän neiti kun laittaa heti jarrut päälle, jos ei ole ulos ehtinyt keinumaan.

rv huomenna 33

Synnytystapa-arvio tehdään yleensä viikolla 36, mutta paljon on kyllä sairaalakohtainenkin. Uskoisin, että sulla on se siinä samassa kun on tuo äitiypolin keskustelu. Tuntuu hassulta, kun lukee sun kertomustasi synnytyksestäsi. se on kuin omastani =) Päiväkin on lähes sama, tosin vuosi eri!

Yazmin rv 29+6

Ekaks heti Aino07:lle: Mä en ole koskaan ymmärtänyt stä, miksi pitäisi valita sisaruksia kummeiksi (tai muita sukulaisia) vaan siksi, että ne ovat sukua. Saatikka että olisi joku järjestys siinä kuka milloinkin valitaan... Tästä on ystäväpiirissä keskusteltu paljon ja näkemyksiä on yhtä monta kuin kumminvalitsijoitakin. Me ollaan valittu aina sen mukaan, että kummi olisi mahdollisimman hyvä ja rakas ihminen lapsen kannalta, ja sellainen ihminen, jonka kanssa me haluamme olla läheisiä vuosikymmenenkin päästä. Niinpä kaikilla lapsilla on kummit meidän läheisimmistä ystävistä. Lisäksi vanhimman yksi kummi on mun sisko, mutta hänkin siksi , että on rakas ja myös ystävä samalla. sen sijaan miehen sisko ei ole eikä tule kummiksi, koska emme koe häntä niin läheiseksi ihmiseksi. Tässäpä siis yksi näkemys asiaan - tiedän, että moni on eri mieltä...

Vointi on kohtalainen. Vauva painaa alaspäin kovasti ja iho on kovilla mahassa. Mutta kuuluu asiaan. Tänään pitäisi jaksaa olla oikein skarppi koko illan. Mies lähtee (kauniisti lupaa kysyttyään :)) Helsinkiin kattoon jalkapalloa ja mä haen lapset ja hoidan jalkapallopeliin viennin jne. Kiva silti, että mies tekee välillä myös jotain ihan omaa juttua. Ja kun se tällä kertaa osuu näin kauas lasketusta ajasta, eikä pari päivää lasketun ajan jälkeen: edellisessä raskaudessa joku maailman tärkein futispeli kaukana Helsingissä oli vasta silloin... Pisti miettimään, ehtiikö kotiin jos synnytys alkaa. No, ei alkanut.

Nyt pitää lähteä kotiin ja ottaa rento asento hetkeksi, jotta jaksan. Vointeja tas kaikille!

A-K + 31+4

Harmaana ja sateisena on tämä päivä alkanut niin sään puolesta ku oman mielialanikin.

Aamulla taas tuli punervaa vuotoa ja pakko oli soittaa neuvolaan. Käskivät tulla näytille.

Kaikki oli ainakin päällisin puolin ok, sisätutkimusta ei kylläkään tehty mut nyt tilannetta seuraillaan ja huomenna vien labraan pisunäytteen ja katotaan ettei ole mitään tulehdusta.

Täällä kans masuasukki touhuaa niin mahdottomasti et kipeetä tekee.

Eilen illalla puoli tuntia veti semmosta polkkaa että.

Maha poukkoilee laidasta laitaan.

Yöllä heräsin kerran ku masussa taidettiin tehdä kuperkeikkoja ja se vasta sattui.

Meillä kans käynyt mielessä et minkäslainen vilpertti tämä pähkinä oikein on. Taitaa olla äippä, isi ja isotveljet vielä pulassa.

Eipäs muuta tälläkertaa

Oikku ja riehuskeleva pähkinäpoika

Kävin tänään tavallisessa kontrolliultrassa, pienokaisten painoarviot olivat tällä kertaa 1.6 ja 1.7 kg. Eli kohta on masussa vauvaa yhden täysaikaisen verran + sitten muuta tilpehööriä tuplaten. Viime viikolla neuvolassa oli sf-mitta 36, joten pulskana ollaan. Molemmat sikiöt ovat raivotarjonnassa edelleen, joten todennäköisesti alatiesynnytykseen mennään.

Yllättävän hyvin voin silti vielä, toki väsymys ja uupumus vaivaa. Yritän kuitenkin kotonakin hoidella jotain pikkuhommia, siivousta ja sen semmoista.

Tekaisin tuossa eilispäivän aikana itse imetystyynyn. Netissä oli helpot ohjeet ja materiaalit tuli paljon halvemmaksi, mitä ostettu tyyny olisi maksanut. En tiedä, olisinko hankkinut ollenkaan imetystyynyä, mutta kuvittelen sen helpottavan tuplien kanssa touhuamista. Varsinkin, jos imetys yhtä aikaa kaikin puolin onnistuu!!

Kummeista: Me pyydetään kavereita tai kaveripariskuntia kummeiksi. Ei olla toki päätetty vielä keitä, mutta meidän mielestä on kiva, kun pitkään tunnetut kaverit saavat kunnian olla kummeina. Sukulaisiin meillä on hyvät välit, mutta tiedämme, että hekin auttavat tarvittaessa ja ovat mukana tulevien lastemme elämässä.

Täällä pk-seudulla taivas on tasaisen harmaa ja sataa - hyvä syy pysyä sisällä ja levätä kunnolla!

fubu ja tuplat 30 + 2

Olen tismalleen samaa mieltä Aarni-Kerkon kanssa: yhtään kummia meille ei valita vain siksi, että ovat sukua. Kummi on ihminen, joka on läheinen ja josta kumpikin pidämme ja jonka kanssa on luotu elämänmittainen side (hölmösti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrätte...).

Meillä tämän toisen kanssa oli hienoinen kummiongelma -mun lähimmistä ystävistä ei kukaan kuulu kirkkoon. Kyllä ne sopivat kummit silti löytyivät. Vielä ei olla kysytty, mutta tarttee pikapuoliin tiedustella jos tämä kuopus täältä ilmiintyy etuajassa.

Aino07, siitä koirasta -meillähän on myös tämmöinen isokokoinen koira, joka tosin ei juuri kuolaa (en tykkää kuolaavista koirista). Mitään tarvetta ei ole roudata koiraa mukaan kyläreissuille, jollei erikseen ole kutsuttu tai annettu lupaa. Kysyn luvan etukäteen jos tiedän että ollaan menossa paikkaan, johon oletettavasti muutoinkin koira toivotettaisiin tervetulleeksi. Meidän koira osaa halutessaan käyttäytyä oikein korrektisti, mutta innostuu valtavasti kun saa huomiota. Esikoisen synnyttyä tuo piirre on mun mielestä vielä korostunut. Jätän sen siis ihan mieluusti kotio odottelemaan. Tässä asiassa tuli muuten meillä samankaltainen tilanne eteen kuin sinulla ja siskolla -mun systeri ilmoitti ettei koira ole sinne tervetullut, lattiat menevät pilalle. Muistan ihmetelleeni asiaa, koska heillä itsellään on kaksi koiraa, joista toinen isompi kuin meidän ja jotka toki kuljeskelevat omassa kodissaan. Nooo, sen jälkeen ei siellä olla vierailtu koko perheen voimin, toinen meistä on jäänyt kotiin koiravahdiksi. Tämä siis siksi että asuvat sen verran kaukana ettei sinne ole järkevää tehdä vain päivän reissuja.

Oikku69, pidän peukkuja ettei ole mitään vakavaa. Esikoinen piti aikoinaan hurjia mahabakkanaaleja, mutta synnyttyään ilmeisesti muisti olevansa hidas hämäläinen ja siihen loppui hötkyily.

Esikoinen meni päikkäreille, minä sohvalle ->

KL.

Harmaata ja synkkää on täälläkin. Vaikka ihan kiva kun välillä sataa! Syksy on tullut oikeen ryminällä. Just tänään kattelin kuinka puiden oksat on alkaneet värjäytymään pikkuhiljaa. Kaunista!

oikku69: Toivottavasti kaikki on hyvin eikä mistään vakavasta ole kyse!!! Varmasti stressaavaa tommonen =/

Omppu75: Pikaisia paranemisia flunssasta! Uskon että on kamala olla. Mullakin kun vauveli potkii jo tonne tosi ylös ja painaa välillä kovastikin keuhkoihin.. Plus että olis vielä flunssa siinä päällä, huhhuh!

Levottomista jaloista kärsivät: Laittakaan yöksi villasukat jalkaan! Mä en aluksi uskonut- mutta sitten kun kokeilin, huomasin et ne todella auttaa! Yleensä kun en vois kuvitellakaan nukkuvani sukat jalassa =D

Tuli mieleen, että kun aika monella taitaa olla jo ainakin yksi tai useampikin synnytys takana ja niin monilla se jo pyörii mielessä, että minkälaisia kokemuksia teille on jäänyt aikaisemmista synnytyksistä..?

Mulla on takana alatiesynnytys sekä sectio. Tosta alatiesynnytyksestä sain niin pahat repeämät (II/III), että se oli ensimmäinen ja viimeinen alatiesynnytykseni. Korjausleikkaus odottaa meikäläistä vielä tulevaisuudessa =/ Nyt tämä meidän kolmaskin syntyy sitten sectiolla. Siksi ehkä tuleva ei niin kauheesti pyöri mielessä, kun suurinpiirtein tietää mitä tuleman pitää. Mulle jäi pelkästään hyviä fiiliksiä ja kokemuksia sectiosta. Toivottavasti semmoisia saadaan nytkin!

Ensisynnyttäjille haluan vielä sanoa, että minun tapaukseni oli kyllä sitten harvinaisen poikkeuksellinen. Lähes mahdotonta että samanlainen kokemus osuisi sinulle =) Avoimin mielin vaan synnyttämään!

Pitäisköhän sitä taas mennä hetkeksi päikkäreille, että jaksaa taas touhuta!

T: Yazmin, huomenna rv 30 *tuuletusta*

Ajattelinpa minäkin näin pitkästä aikaa kirjoitella. Viikkoja 30+1 ja täälläkin potkitaan aika rajusti...

Siivousvimma on minuunkin iskenyt, en vaan ole vielä vauvanvaatteita kaivanu esiin. Äitiyspakkauskin on tuossa olohuoneen pöydän alla vielä ihan kokonaisena. Kyllähän tuon kerkeää jos vaan voimaa riittää...

Olen jäämässä töistä pois sairaslomalle pikkuhiljaa, on niin raskas olo istua päivät pitkät. Kylläpä noita töitä kerkeää tehdä sitten taas tulevaisuudessa.

Yöt nukun tosi huonosti. Jos makaan selällä tai vasemmalla kyljellä niin tulee tosi paha olo ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa... Ja oikealla kyljellä nukkuminen yöstä toiseen on saanut lonkan ja olkapään ihan sikakipeäksi.

Mutta 2 kk päästä on tämä tuska ohi (leikkaus tulee niin sen melkein tarkkaan tiedän)

Hyviä raskauspäiviä kaikille muillekin odottaville!!

Kerron lisää kun tiedän. Tämä äitiyspolin keskustelu on 2.10. En tiedä, onko se sitten samalla synnytystapa-arvio, kun on 6 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ainakin sain luvan ottaa miehen mukaan. Hänellä kun on " synnytyspelko" . Oli viime kerralla niin pöllämystynyt, kun yhtäkkiä oli imukuppia tarvittu, sitten mut oli viety nukutettavaksi ja tikattavaksi ja hän oli vain vauvan kanssa tunnin verran kahdestaan, kun kaikki hoitajat oli kädet täynnä työtä. Synnytyssalitkin meinas loppua, kun meitä synnyttäjiä oli niin monta. Taisi olla juhannusruuhkaa (olin siellä 20.3.) :) Mutta kerron sitten lisää, kun tiedän.

Mielelläni tietty synnyttäisin alakautta, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että kaikki ei parane enään niin hyvin kuin viimeksi. Aikaakin on jo kulunut se 5.5 vuotta. Kurjaa, että sulla ei kaikki mennyt niin hyvin. Onneksi on näitä korjausleikkauksia ja sektioita, ettei sen tähden tartte jättää lapsia tekemättä (jos näin voi sanoa).

Kiva että täällä muitakin uskovaisia. Yleensä tietty tällaiset asiat ei tule esille näissä keskusteluissa, mutta itselle se on mm. kummiudessa ollut tärkeä juttu.

T: Rila ja hippuli

No niin tyttö viety tarhaan ja hetki ihan omaa aikaa, luksusta! Tyttö oli ihan säpinöissään kun menevät katsomaan sirkusta tänään.

Kummeista: Itse olen pyytänyt kaveriani miehensä kanssa jo kummeiksi pari viikkoa sitten ja he lupautuivat =o). Mies pyyttää sitten kaveriaan vaimoineen toiseksi kummipariksi. Sylikummia ei olla vielä päätetty, tai saavat kesken toimituksen vaihtaa vauvvaa sylissä, kuten aikaisemminkin tehtiin.

Minä olen kanssa noihin levottomiin jalkoihin syönyt magnesiumia ja se auttoi ainakin hiukan. Nyt ei vain ole jaksanut oikein lähteä kävelemään että saisi nesteet muuten liikkeelle kun tää flunssa tekee olon ihan vetämättömäksi, mutta jos pienen kävelylenkin sitten päivemmällä arvaisi tehdä.

Olettokos jo alkaneet miettimään synnytystä ja sen etenemistä? Minä olen alkanut ja huh, huh.... täytyypä jutella ensi viikolla neuvolassa kun alkoi pelottamaan koko asia.

Kavereille on tullut perheen lisäystä ja nyt sitä kuunnellessa muistelee että tuollaistako se alku olikin. Aika on kullannut muistoja =o) Mutta onneksi se " pahin" aika on lyhyt ja nyt kun sitä jo miettii ja alkaa suhtautumaan että menee samalla tavalla kuin ykkösen kanssa saa varautua todella vähäisiin nukkumisiin ensimmäiset kolme neljä kuukautta. Oishan se hienoa jos menisi helpommin toisen kanssa. AInakin tuo alkushokki on pinempi kun on jo kerran sen ihmetellyt että oikeesti se nukkuminen jää sitten pienmmäksi. Mutta kyllä se on sen arvoista sitten =o) Ainakin kun ajattelee tätä nykyistä touhu iitaa, on se vaan niin rakas. Jahaa...ja taas on tunteet pinnassa.

vmv69 + kaveri 32+6

Täälläkin vauva potkii ihan kamalasti ja tuntuu, että koko ajan! Ollaan miehen kanssa pohdittukin, että mahtaako se syntymänkin jälkeen jatkaa yhtä vilkasta elämää, että nukkuuko se ollenkaan:)

Tuntuu vähän hassulta, kun yhden vauva-ajan on jo kokenut, mutta kuitenkaan ei voi etukäteen mitään erityistä suunnitella, kun ei taas tiedä, että minkälainen tämä pikku kakkonen mahtaa olla!

Synnytys ja väsymys on alkanut mullakin kaihertaa mieltä! Ekan kanssa vaan ajattelin, että jos pystyn, niin mennään synnytys ilman kivunlievityksiä, mutta tällä kertaa pelkään jo, että mitä jos ei tällä kerralla ehdikkään ottaa mitään puudutusta! Mulla kun se spinaali vaikutti niin hyvin, ettei ponnistus tuntunut lainkaan ja sitä kipua pelkään eniten.

Nyt täytyy taas mennä. Jatketaan juttua huomenna.

Hömme 31+4

Tulppa: Joo kyllä se harjoittelijakin mittasi sen mahan, mut Terttukin päätyi samaan mittaan. Viimeks sen mittasi lääkäri ja sitä ennen se Sirkka, joten en tiiä onko noi aikasemmatkaan tulokset miten paikkansa pitäviä. Mut kyllähän noi ihmiset on kommentoinu että mun maha on ottanut valtaisan kasvupyrähdyksen, joten saattaa ne mitat paikkansakin pitää. Mulla oli 8.30 neuvola-aika. Ihanaa kun oli Terttu palannut töihin, oli jotenkin paljon leppoisampi olo ja juteltuakin tuli vielä hyvä tovi tutkimusten jälkeenkin. Se Sirkka oli jotenkin niin osaamaton ja tietämätön. Ootko sinä saanu vielä muita valmennsaikoja? Ilmeisesti just tuon Tertun loman takia ovat nyt pahasti myöhässä. Mun serkulla oli viime vuonna joulukuun 25. laskettuaika ja sillä oli ekat valmennukset jo syyskuun alussa. Me ollaan siis marraskuisia ja vielä ei mulla ainakaan varmaa tietoa valmennuksista. Mut ehkä ollaan samassa fysioterapia ryhmässä sit ensviikolla. Terttu ei aamulla saanu sitä fysioterapeuttia kiinni, mut aiko ilmottaa sen ajan mulle myöhemmin. Pitää muutenkin soittaa sille maanantaina niistä verikokeitten tuloksista.

SANLE: Monenko aikaan kävit neuvolassa? Minun aika oli 10.00.

Tais sultakin mittaukset tehdä harjoittelija :)

Eli neuvola kuulumisia: tarjonta rt, sf-mitta 28 cm, 54g tullut per viikko painoa lisää. Perhevalmennus alkaa ensi viikolla fysioteraupeutin luona käynnillä. Muuten kaikki oli kunnossa.

Eilen tuli kotiin Ruskovillan villavaatteet. Toivottavasti niillä sitten tekee jotakin.

Mulla menee yöllä kyljet kipeiksi niin ei pysty kunnolla nukkumaan. Nyt olen saanut kunnolla nukuttua yöt ainakin viikon verran.

Tämän päivän jälkeen enää kolme päivää töitä! Jee!!!

Tänään vaihtuu viikko eli nyt on tasan rv 32! Hui!

-tulppa ja hiplaaja-

rv 32

Ihanaa, sain vihdoin viimeisetkin vauvanvaatteet silitettyä. Aika monta koneellista niitä olikin, kun oli eri värisiä, eri lämpötiloja jne. Vielä ainakin jaksoin silittää kaikki, mutta voi olla että luovun siitä myöhemmin. Nyt on sitten pinnasänkykin valmiina ottamaan uuden asukin vastaan! Aika paljon muuten on vaatteita kertynyt, vaikka esikoista odotellaan. Muutamia ollaan itse ostettu ja äityspakkauksessa tuli aika mukavasti myös. Mitään en ole vanhana saanut, mutta kyllä tuo kaappi täyttyi ihan kivasti. Tosin kyllä pitää sanoa, että nuo äitiyspakkauksen vaatteet ei ole yhtä kivoja kuin itse ostetut. Mahtaakohan tulla niitä käytettyä... Näytti se niin söpöltä, kun eteisessä on oma kaappi lasten vaatteille (tehty kaikki heidän mittojen mukaan) ja eilen laitettiin ulkohaalarit sinne henkareille roikkumaan=)

Jollakin oli ollut mukava kokemus mummon kanssa! Mulla on ollut vähän samaa tuon appiukon kanssa. Tiedän, et hän ihan vitsilä heittää, mut mua ärsyttää kun hän aina nähdessään lausahtaa et " miniä senkun vaan lihoo" . Jotenkin se on niin raivostuttavaa ja olen yleensä ihan hiljaa. Mut ei taida tajuta ettei hänen vitsinsä minuun uppoa!

Kummeista on täällä keskusteltu. Mein piti pyytää mun siskoa ja hänen miestään kummeiksi, mut jotenkin se on alkanut epäillyttämään. Jotenkin tuntuu, et meil ei oikein vaan synkkaa. Me ollaan aina tapeltu mun siskon kanssa ja periaatteet sotii hiukan vastaan. Puhuttiin taas tuossa joku kerta ja sanoin aika suoraan, etten pidä siitä, kun he tulevat kylään ja ottavat ison koiransa mukaan. Se koira on ihan kiva, mutta kuolaa pirusti ja en voi sietää sitä. Meillä on ihan uusi kämppä enkä halua et parketit menee pilalle ja kuolaa on kaikki lasit täynnä. Olen aika tarkka näissä siivousjutuissa. Voi olla et muutun myöhemmin... Mut mun mielestä ihmisten ei tarvitse ottaa koiraa mukaan, kun menee kylään. Mun sisko vaan totesi et taitaa loppua heidän kyläreissut. Sanoin vaan siihen, et sit varmaan loppuu jos ei ilman koiraa voi tulla. Et mietin sit vaan, et onko mein järkeä pyytää heitä ollenkaan kummeiksi, jos tilanne on tämä? Mä haluaisin pyytää mun nuorinta siskoa kummiksi, jonka kanssa ollaan tosi läheisiä, mut onko se " pakollista" pyytää vanhinta sisarusta ensin?

Tulipas romaani ja valitustekstiä... Nyt taidan ruveta yläkerran ikkunoiden kimppuun, niin saa senkin valmiiksi!

rv 33+1 (tai jotain?!?)

Kyllä mä mielestäni sain aika helposti sen. Mullahan tuo ensimmäinen korjausleikkaus ei onnistunut toivotusti, eli kärsin edelleen mm. ilmainkontinenssistä. Siksi olen menossa vielä uuteen leikkaukseen, jossa yrittävät korjata sitä sisempää sulkijaa, joka siis säätelee tota ilmanpidätyskyä. Aivan mahtava kuulla että sulla saatiin repeämät noin hyvin korjattua! On tosi kurja välillä kun edelleen joutuu kärsimään niistä vaivoista..! Sitä kun on vielä nuorikin.

Mä olin kans ihan normaalisti synnytystapa-arviossa kakkosesta, niinkun olen menossa nytkin vaikka sectiopäätös on jo tehty. Kuuluu kai asiaan. Sanotaan näin, että olisin saanut alakautta synnyttää jos olisin halunnut. Joku kätilö meinasi että helposti mahtuisi kakkonen syntymään alateitse, nyt kun en ole enää ensisynnyttäjä, mutta esim. gastroenterologi taas oli sitä mieltä ettei kannata ottaa riskiä. Arpikudosta kun on paljon, ja se ei jousta. Ei mulla ollu semmosta oloa että olis painostettu alatiesynnytykseen. Itse sain kyllä valita ja he kunnioittivat päätöstäni. Uskoisin että sama juttu on sinullakin! Toivotaan ainakin!

Ja mitä siihen sectioon tulee, niin sitä ei kyllä kannata eikä tarvitse pelätä. Varsinkaan tommosen synnytyksen jälkeen =) Mulla toipuminen sujui tosi hienosti ja muutenkin kaikki meni aivan mielettömän hyvin. Pelkkiä hyviä muistoja jäi mieleen!

Tulehan rila sit raportoimaan meille kuinka sen sun synnytystavan kanssa käy! Pidetään peukkuja =) ..ymmärsinhän muuten oikein, että haluaisit section mielummin?

Ps. Meillä on muuten samanlaiset kriteerit kummien suhteen kun teillä ;-)

T: Yazmin 29+6

ila:

Lainaus:

Saitko helposti sektion ekan synnytyksen jälkeen? Mulle tuli III ja IV:n asteen repeämät (korjattu kyllä tosi hyvin, etten tietäisi niistä mitään, jos ei lapuissa niin lukisi) ja silloin 5.5 vuotta sitten luvattiin sektio. Nyt kuitenkin neuvolalääkäri haluaa, että menen vielä keskustelemaan asiasta ja kai ne yrittää kääntää pääni alatiesynnytyksen kannalle. Eli siis, saitko heti sen sektion vai yritettiinkö päätäsi kääntää?

Kummiasiasta vielä. Meillä on yksi kriteeri ollut, että kummit ovat ajatusmaailmaltaan samanlaisia kuin me. Eli kun me miehen kanssa ollaan uskovaisia niin ollaan haluttu nimenomaan kummit, jotka jakaa tän saman arvomaailman ja antaa sitä kristillistäkin kasvatusta.

Sanle: Fysioterapia on 20.9. kello 15.00 ja terttu aikoi soittaa sitten ne muut ajat. Ihanaa tosiaan kun Terttu tuli takaisin. Heti rupesi kyselemään ja kuromaan mennyttä aikaa takaisin. Laittoi ylös jopa sen että milloin aloitin syömään rautatabletteja, kun se toinen ei laittanut. Tertun luona kun käy niin tulee sellainen olo että hän on oikeasti kiinnostunut minun odotuksesta ja hyvinvoinnista.

Täällä voidaan hyvin. En tiedä, miten päin vauva on, mutta olen jo viikon nukkunut yön putkeen. Aiemmin heräsin vessaan vähintään pari kertaa yössä. Närästys vaivaa, mutta helpottaa renniellä. Onneksi.

Kummeista on ollut puhetta. Me kai pyydetään miehen sisko ja ystäväpariskunta. Kysytty ei vielä olla, kun kysytään varmaan sitten, kun ilmotetaan vauva syntyneeksi.

Remontti alkaa olla loppusuoralla. Odotan kovasti, että pääsisin laittamaan vauvanvaatteet pesuun ja nätisti paikoilleen. Ei tähän hullunmyllyyn viitsi mitään tehdä, kun on paperit lattialla ja olohuone täynnä makkarin huonekaluja.

Olen muuten vähän viimetingassa jättämässä kelapapereita, kun odotin palkkahallinnosta 6 kuukauden todistusta. Oletteko te jo tähän ekaan paperiin laittaneet tiedot isyysloman ajankohdasta? Musta se tuntuu niin hankalalta laittaa jo nyt, kun ei oikeasti tiedä edes, milloin vauva syntyy. Välillä niin tuskailen noiden kelapaperien kanssa. Nytkin pitäisi väsäillä vielä esikoisen sairaan lapsen hoitotuki -hakemusta, kun hänelle se astman takia ehkä myönnetään. Vaikka miten tavaan ohjeita, niin en silti aina ymmärrä. Lieneköhän ainut :)

Kyselin joskus siitä kantoliinasta. Kysäisen vielä kerran, että onko jollain teistä kokemusta, mikä liina sopisi 150-senttiselle äidille? Rintareppu tuntui jotenkin hankalalta esikoisen aikana, joten mietin vain onko kantoliina yhtään parempi.

Näissä aatoksissa, Rila ja Hippu 30+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat