Seuraa 

Nyt olis kipeästi tarvetta kaikille mahdollisille vinkeille, miten päästä eroon odotusajan ummetuksesta. Tai edes vähän helpottaa oloa. Ilman lääkkeitä... " Kaikkeni" olen jo yrittänyt: syön pääsääntöisesti ruisleipää (ja yritän valita aina kuitupitoisinta), puuroja, leseitä (vähän satunnaisemmin), vihanneksia ja luumuja. Silti ummetus vaivaa, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Ja sitten toinen vaiva on tuo ilma. Johtuneeko tuosta ruisleivän puputtamisesta vai odottamisesta yleensäkin. Onko muilla sellaista?

Kyselee tuskastunut Tango (17+4)

Kommentit (8)

En tiedä mikä auttaa, paitsi selkeästi ilmavaivoja aiheuttavien ruoka-aineiden välttäminen. Ekassa raskaudessa oli ilmavaivoja, tässä ei vielä (rv 14).

Itselläni jo ennen raskautta,ummetusta ja kamalia ilmavaivoja.Vaihdoin tavallisen maidon laktoosittomaan maitoon. Ja myöskään nyt ei oo niin kovalla eikä pieritä. rv 16+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se aiheuttaa tosi monelle vatsan turvotusta ja ilmavaivoja. Mulla Levolac aiheutti vielä tosi usein hetkellisen ripulin.

Itse en ole kokeillu sitä magnesium maitoa, mutta sitä on tosi paljon kehuttu. Itse kokeilisin sitä.

Ilmavaivoihin otin monesti myös Cuplatonia jos vatsassa pingotti paljon ilmaa. Siitä ei ainakaan tuu mitään haittavaikutuksia.

siinä on sellanen aine että hyvä varuin vuoksi kaapissakin. käy lähes koko perheelle, myös raskaana ollessa ja tehoaa sekä ripuliin että ummetukseen.

Mä en oikeen pysty ruisleipää syömään raskausaikan, tulee maha kipeeksi ja ilmaa..

Tässä raskaudessa on ollut riesana ummetus ja juuri tuo ilman kerääntyminen mahaan, on ollut oikeen tosi paha ollakin kun keskiruppi ihan ähkyssä.

Alkuun kokeilin rouheita apteekista hakea, onkohan ne Vi-Siblin tai jotain. Helpotti heti, tuon kanssa pitää vaan juoda paljon.

Mentiin muutama viikko ja taas alko olla maha ihan kamala potkupallo ja ähky olo, neuvolasta terkka neuvoi sellasen kun Magnesiamaito ja se on ollut kyllä ihan huippu, sillä lähti ilma suolista ja olo helpottui.

Suosittelen kokeilemaan tuota!! Nyt jos alkaa nipisteleen mahassa niin helpottaa kyllä tosi nopsaan kun huikat ottaa.

Lahja rv24+5

Mulla tuppaa myös kerääntymään ilmaa mahaan esimerkiksi kävelyllä. Maha saattaa turvota kuin ilmapallo ja tyhjenee sitten pikkuhiljaa monen tunnin kuluessa. Mä en ole vielä edes lähellä puoltaväliä, niin kauheeta jos tää vielä tästä pahenee! Oon välillä käyttänyt ummetukseen Levolac-liuosta, se auttaa siihen jonkin verran, mutta se sitten lisää näitä ilmavaivoja.

Vettä pitää juoda tosi paljon raskausaikana. Pelkät kuidut ei auta ummetukseen, jos ei ole tarpeeksi nestettä.

Ruisleipä on muutne toisaalta terveellistä, mutta toisaalta jos sitä syö paljon, niin se kyllä kerää ilmaa vatsaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat