Seuraa 

Meillä on kohta 5,5kk ikäinen vauva,ja illat on ihan kauheita.Vauvaa ei saa nukkumaan millään.Eilen esim.heräsi 16.00 päiväunilta ja nukkumaan saatiin 22.00 kauhean taistelun jälkeen.Kaikki ujuu hyvin siihen asti kun tehty kylpy/iltapesu,sitten puuro ja sitten tissiä..nukahtaa tisulle,mutta n.5-10min päästä herää ja alkaa taistelu unta vastaan..keinot ja voimat ihan lopussa=(

Jos jollain ois jotain vinkkiä niin tänne vaan.Tassuteltu on ja tuttia annettu mutta vauva karjuu vaan petissä eikä rupee nukkuu vaikka mikä olisi.

Kommentit (9)

Mekin (huhtikuulaiset) kärsitään samasta asiasta. MEidän tyttö on nyt vähän reilu 5kk ja iltatouhut on tosi uuvuttavia. Piika ei nukahda muutoin kuin tissille (vasta maistellaan muita ruokia ja puurossa asti ei olla vielä menossa). Minulla menee illat ihan vaan sängyssä maatessa ja imettäessä. Vauva kyllä nukahtaa tissille ja sitten kun nostetaan sänkyyn niin 10-30 min päästä alkaa taas ähistä ja itkahdella. Ja ei kun uudestaan. Tuntuu ettei nukahda muutoin kuin rinnalle. Syliä koitettiin eilen. Tietysti jos jaksais kauemmin yrittää sylitellä niin vois vaihteeksi nukahtaa siihenkin.

Taitaa olla täällä äidin oma moka kun on opettanut rinnalle nukahtaan. Joo, ja vaunuihin!! Meillähän ei nukuta muuta kuin tissillä ja vaunuissa!! Turha yrittääkkään laittaa sänkyyn makaamaan ja odotella unta :D. No, minun ratkaisu on odotella, että vauva kasvaa isommaksi eikä enää olla niin tiukasti enää rintaruokinnalla ja sitten yritetään aloittaa se tassuttelu. Toistaseksi se ei ole onnistunut kun piika huutaa vaan raivona hikipäässä- eikä lopeta.

Voimia!

Meillä kohta 5 kk ikäinen välillä vaatii kapalon nukahtaakseen. Juuri silloin kun on yliväsynyt, ei millään rauhoitu syliin, eikä sänkyyn. Laiitan lakanan sisään kapaloon, tutti suuhun, rätti silmille ja sylissä heijausta. Tuohon yleensä nukahtaa muutamassa minuutissa. Sitten lasken sänkyyn ja kun nukkuu kunnolla, avaan kapaloa. Meillä kyllä tämä huonompi nukahtaminen liittyy aina siihen että kokeilussa on joku huonommin sopiva ruoka. Yleensä nukahtaa itsekseen, mutta välillä kapaloa tarvitaan ja se onneksi on ainakin toistaiseksi auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voisi olla että syötön jälkeen röyhtäisy tekis tuloaan, mutta ei tule ulos makuultaan.

Meillä on ainakin käynyt monta kertaa niin, että periaattessä väsynyt/jo nukahtanut poika on syötön jälkeen siirretty omaan sänkyynsä, mutta sitten hetken päästä havahtuukin siitä ei rauhoitu millään. Sitten kun lopulta ottaa syliin pystyasentoon niin ryöyhtäisy tuleekin melkein samantien.

kiitos vinkistä,mutta vauva ei ole ikinä nukahtanu syliin,tisulle kyllä,mutta siihenkin vaan hetkeksi..päivällä nukahtaa ihan hyvin kun annan tisua ja pistän sänkyyn tai laitan vaunuihin,illalla tissi eikä vaunutkaan toimi..vauva ei vaan halua yöunille,vaikka on selvästi ihan puhki,,täytyy kai vaan jaksaa ajatella että aikansa kutakin=)

Eilen imetin vauvaa omassa huoneessa ja sen jälkeen keinuttelin ja sylittelin ja pistin sänkyyn,ihme tapahtu ja poika nukahti jo 21.00 valvottuaan 4h.kiitos kaikille vinkeistä..toiv.saisin pojan jatkossakin unille helpommin=)

Tämä voi olla ihan pöhkö idea, mutta meillä tytön reilu 5 kk iltakiukkuun auttaa se, että otan typsyn tukevasti käsivarsille niin, etteivät kädet pääse huitomaan ja menen hieman kyykkyn ja siitä ylös. Näyttää kieltämättä pölhöltä ja käy äidin reisien päälle, mutta meillä toimii vallan mainiosti. Siinä tyttö rauhoittuu ja kun silmät alkavat lupata niin kippaan sänkyynsä ja yleensä sinne jää. Jos ei jää niin hetkeksi uudelleen syliin ja kyykkyyn-ylös. Alkuun piti tehdä semmoisin 15-20 min jumppatuokioita, nykyään ei läheskään joka ilta tarvitse tehdä mitään, mutta joskus käy jotenkin ylikierroksilla tms eikä meinaa nukahtaa.

voisiko olla vain sitä?

meillä on kohta kaksi vuotias poika joka noin 5-6 kuukautisenakin nukutettiin syliin yöunille. sängyssä tuli aina huuto.

noin 10-15 min nukahtamisen jälkeen poika laitettiin omaan sänkyyn jatkamaan uniaan.

vauva aikana asia oli pahempi, huutoa oli sylissäkin. lopulta kätilö (asuimme espanjassa) kehoitti antaa lapsen huutaa omassa sängyssään kunnes nukahtaa, luonnollisesti piti käydä parin minuutin välein juttelemassa ja silittämässä lasta. mies sen teki, minä istuin sohvalla ja itkin koko sen 40 min. seuraavana päivänä edessä oli sama, nyt se kesti vain reilut 15min. poika oppi olemaan omassa sängyssä ja nukkumaan siellä.

keino on todella rankka enkä missään nimessä anna kenenkään tehdä sitä lapselleen, jopa neuvolassa täällä suomessa sanottiin et on kauheaa.

Mutta kun itse olit 3kk valvonut kaikki yöt tai nukkunut lapsi mahan päällä, kun mikään muu ei auta, ja olet niin väsynyt että toivot saavasi viikon nukuttua putkeen, tekee mitä vain jotta tilanne muuttuisi.

edes päivällä nukkuminen muualla kuin sylissä ei onnistunut, vaunut oli kauhea paikka, auto vielä kamalampi.

huutoa oli vaikka kuinka paljon, eikä kyseessä ollut koliikki vain ihan se että lapsi kaipasi tuttua lämpöä ja sydämen sykettä.

poika ei näytä millään tavalla kärsineen tuosta " unikoulusta" .

vuoden ikäisenä nukahti vielä syliin päivä unille, mutta sänkyyn yöunille. nykyään nukahtaa itse omassa sängyssä omassa huoneessa.

meidän 3kk vanha vauvamme nukutetaan hänetkin syliin,joskin nyt toivoisin että hän nukahtaisi sänkyynsä. lievää unikoulua olen ajatellut, mutta lykkään sitä vain koko ajan muistaen että vauva aika on niin lyhyt ja syli on lapsen turvapaikka eikä siinä oleminen ole haitaksi.

kyllä meilläkin nukahtamisen jälkeen kun sänkyyn siirretään saattaa välillä käydä niin että vauva herää kuitenkin. nyt olen ruvennut pitämään ennen sänkyyn menoa peittoa päällä jotta sitten sama lämpö siirtyisi sänkyynkin eikä lasta laske suoraan kylmään sänkyyn jolloin lapsi hätkähtää ja saattaa herätä.

ei varmaan kaipaamaasi neuvoa tullut mutta tieto että muillakin asian kanssa on ollut ongelmia.

Mä oon tehny vauvasta sellasen paketin,kääriny peittoon ja siinä pistäny tissiltä sänkyyn..ei onnistu=)Kai tämä on vaan toivoton tapaus=)

voisko vauva olla yliväsynyt jo siinä vaiheessa, kun laitatte nukkumaan? Liian väsynyt nukahtaakseen?

Meillä oli jossain vaiheessa pari iltaa kauheeta huutoa ja ihmeteltiin, että mikäs kumma nyt on vauvalla, joka oli siihen asti nukahtanut itkuitta itsekseen. Kokeilimme aikaistaa nukkumaanmenoa tunnilla ja avot - uni tuli ilman huutoa! Tuo meidän neiti pitää siis laittaa petiin vielä kun on kohtalaisen pirteä (lauleskelee siellä sitten unilaulujaan ja räplää unilelua ym.), liian väsyneenä jos yrittää laittaa niin seuraus on katastrofaalinen :)

Rauhallisia nukahtamishetkiä!

SS

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat