Seuraa 

Aloittelen uuden pinon, eiks se aina punnituksesta vaihdu vai miten se oli...vai alkuviikosta. En jaksa käydä tarkastamassa:)

Mutta vannoin, että tällä viikolla tulos alkaa 64:llä ja se toteutui. Myös ensimmäinen tavoite (alle 65) saavutettu. Jes!

LÄHTÖPAINO: 68.2 (167 CM)

PAINO NYT: 64.6 KG

VIIKKOPUDOTUS: -400GR

KOKONAISPUDOTUS: 3.6 KG

SEURAAVA TAVOITE: ALLE 63 KG

TAVOITE: 60 KG

UNELMA: 58 KG

Mulla on aina alkuviikko liikunnallisesti aktiivista aikaa ja se näkyy myös puntarissa nesteen kertymisessä, sillä loppuviikosta painan aina vähemmän kuin esim. keskiviikkona, mutta ei se mitän.

Toivottavasti tulee paljon miinustuloksia!

Sivut

Kommentit (29)

Mutta tippui kuitenkin!

Tänään: 65,3kg

Pudotus: -300g

Tiputusta yht: n. 3kg

Kiva kuulla että muitakin on depiksessä tän painonpudotuksen suhteen. Mun täytyy sanoa, että olen sinällään ihmeissäni että oli tippunut edes 300g syön nimittäin ihan liikaa!!! Ma oli pakko aloittaa taas karkkilakko, kun olen vetänyt suklaata vähintään 4 konvehtia joka päivä. Vain totaalikieltäytyminen toimii mulla. Ajattelin jo, etten pinoudu lainkaan mutta sinnittelen kuitenkin. Jos sais painon vihdoin alle 65 niin ehkä sitten löytyis uutta intoa.

Mun pikkuneidit pitää huolen siitä, että liikkumaan ehtii liian vähän mutta syömään kyllä ehdin AINA! Toiset valittaa ettei pikkulasten kanssa ehdi syömään, hih, mulla ei ole ikinä niin kiire.

Queenbzz: ei päästetä Neppistä kilojensa kanssa karkuun - " johtaa" meitä selvästi nyt jollain ihme tsempillä motivoidaan itsemme. Pitäisköhän käydä ostamassa joku ihana liian pieni vaate, niin olis sitten tavoitetta ;-) Ostin kerran ihanat ja Kalliit Peakin housut, jotka oli ihan sikatiukat pyllystä - niin vain sain tsempattua ja mahduin niihin hyvin n. kk päästä ostamisesta (nyt ei tarvi unelmoidakaan että ko pöksyihin mahtuisin)

Kohtahan on jo pikkujouluaika, eli pikkumustiin mahtukaamme siis ;-)

Tsemiä!

supermam

Mulla ainakin paino nousee, kun menkat lähestyy 8kertyy nestettä), joten ota se huomioon punnituksessa:) varsinkin, jos tulos ei ole mieleinen.

Tänä aamuna + 200 g et tänään tiukka päivä, ananasta ja liikunnasta huilipäivä (itsensä huijaamista), mutta haluaisin niin saada edes 100g pois.

Huomiseen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen oli taas se punnituspäivä ja vaaka näytti 79,3 kg eli,jos oikein muistan niin pudotusta 200g. No pudotusta kuitenkin :)

Nyt lähden nukkumaan.. Koitan kirjoitella vielä joku päivä tässä lisää..

-pömppis-

No niin nyt on taas tultu alaspäin viime viikon plussauksen jäljiltä.

Lähtöpaino 5.8.: 78,2 kg (pituus 174 cm)

Paino tänään: 75,8

Viikon tulos: -0,8 kg

Kokonaispudotus: - 2,4 kg

Eka tavoite: alle 70 kg

Lopulline tavoite: 57-60 kg

Ihanaa taas uusi kilolukema. Katsotaan jos sais jo ensi viikolla 74 alkavan. Nyt on taas hyvä fiilis tän laihiksen suhteen. Välissä oli pieni kyllästyminen, mutta aina kun näkee täällä muiden hyviä tuloksia, niin kyllähän se aina tsemppaa myös itseä jatkamaan. Kiitos siis kuulu teille kaikille :)

Onnea kaikille hyvistä tuloksista ja niille joita tämän viikon tulos ei ihan tyydytä, niin toivon oikein loistoviikkoa ja hyviä pudotuksia ensi viikolle!

Ida

HEI MARIAL;

Luin viestisi ja tsemppaan sua nyt jatkamaan. Kerroit, ett vaikka motivaatiota sulla riittää, niin voimat ei tahdo riittää. Sinähän opiskelit päivisisin, teet töitä öisin ja päälle vielä huolehdit osaltasi perheestä&kodista? Elikkäs aika vaativa tilanne.

Jos susta tuntuu, että voimat ei oikeasti riitä täysipainoiseen pidempään laihdutukseen, niin entä jos harkitsisit joitakin pienempiä muutoksia, joista pidät kiinni. En missään nimessä siis ehdottaisi tätä muutoin kuin jos tuntuu, ettet oikeasti jaksa helahoitoa laiharilla.

Mietit jo niitä karkkien jättämistä. Jos jättäisit hyväskät&karkit pois, niin se on jo tärkeää, silloin kaloreita jää kunnon ruoalle. Itselläni suuri ongelma oli annoskoko aiemmin. Voisitko harkita, että toinen muutos olisi se, että rajoitat annoskoon normaaliksi syödessäsi. Pitäisit sitten vaan näistä pienemmistä muutoksista kiinni, kunnes elämäntilanne sallii mittavamaa (jos tarvitsee). Sitähän sanotaan, ett pienemmät pysyvät muutokset voi olla pitkällä aikavälillä parempia kuin nopsa äkkikuuri. Sellaisen jälkeen paino pukkaa helposti takaisin ylälukemiin.

Ja jo se, ett pudotat painoa 5-10%, vähentää terveyshaittoja paljon.

Lopuksi sulle vielä tosi paljon tsemiä. Terveydelliset syyt on ne kaikkein tärkeifmmät. Mulla oli itelläni rutinoita (nivelkulumaa?) polvissa, kun paino oli korkeimmillaan sen 95. Rutinat on nyt tosi paljon vähenneet. Liikuntakykyään arvostaa.

Yst terv Maisu

Jos vertaan mitä itse syön, syöt aika järjettömästi leipää ja ylipäänsä hiilihydraatteja. Ruokavaliosi perustuu leipään.

Melko varmasti syön tosin liian vähän, kun paino lakkasi putoamasta, mutta liikuntaakin pitäisi kanssa lisätä. Myös yöunet vaikuttaa itselläni. laihduin alussa hyvin, mutta myös nukuin yksin omassa huoneessa silloin ja mies nukkui taaperon kanssa, viime aikoina taas heräilty öisin. Silloin kun vielä nukuin normaalisti 7-8 tunnin yöunia painoin 2 lapsen jälkeen 68-71 kiloa (eli silti liikaa, joten laihis oli ajatuksissa) . Paino nousi puolessa vuodessa ruokailutottumuksia hirmuisesti muuttamatta 10 kiloa, kun keskimmäisen lapsen sairastelun vuoksi valvoin tunteja joka yö ja unirytmit meni sekaisin. Ja sitten perään 3. lapsi, joten ei kun paino nousuun siitäkin....

Mä en niinkään laske kaloreita, mutta ainoa millä mun paino putoaa on se että lisään runsaasti kasvisten kulutusta ja vähennän perunaa ja leipää. Proteiinia on saatava myös. Perunapiirakka + 2 palaa ruisleipää on aika runsas mutta yksipuolinen aamiainen, nuo karjalanpiirakat, pasteijat jne ei muutenkaan ole kovin laihislaisen ruokaa. Samoin jos syöt lounaaksi ruisleivän ja broileria ilman kasviksia ja vielä illalla lisää leipää. Fitness murot ei oikeasti ole laihisruokaa (eikä kai oikein muutakaan). Ne sisältää huomattavasti enemmän kaloreita verrattuna esim quaker ruismuroihin ja aivan liian vähän kuituja. Kokeilepa sokeroimattomia myslejä (ne paahdetut yms on muuten kamalia rasvapommeja, tarkoitan näillä ihan perusviljasekoitusmyslejä, joissa voi olla sokeroimattomia hedelmiä).

Kokeilepa esim puuroannos aamiaiseksi ja lisukkeeksi jotain vauvojen hedelmä/marjasosetta (niissä ei ole turhia sokereita) tai sokeroimattomia marjakeittoja. Tai sitten pala ruisleipää, päälle esim. rasvaton kinkkuviipale+ kurkkua,tomaattia, paprikaa jne + hedelmä, ja niin tunnet syöväsi melko paljon vaikka syöt vain yhden leivän. Lounaaksi se broileri salaatin/keitettyjen kasvisten kera. Välipala hedelmä+kahvi on ihan hyvä. Ja päivällinen + iltapala vielä tarvitaan.

Lämmintä ruokaa pitää syödä, pelkillä rehuilla ja kylmällä lisukkeella ei oikein tule hyvä olo pidemmän päälle.

Maisuko se oli joka syö tuon 1800-2000 kaloria, jos nyt oikein muistan... Mutta muistaakseni hän myös imettää, joten laihdutavat kalorit on hieman erilaiset kuin meillä muilla. Kyllä se 1200-1500 kaloria olisi naisella käytännössä tavoite, jos laihtua haluaa.

Näissä laihiksissa on vaan se että yksi tapa sopii toiselle, toinen toiselle. Itse yritän vääntää koko perheen ruokatottumuksia tässä samalla. Oma vatsani voi paljon paremmin, kun olen vähentänyt leipää ja ylipäänsä nopeita hiilihydraatteja ja nukunkin paaaljon paremmin, joten tätä tietä jatkan vieläkin vaikka laihis sitten kestääkin, mutta toivottavasti tulokset on pysyviä.

Tiedän mitä/miten pitäisi syödä, mutta eihän se aina onnistu, koska lapset haluaa kerran kuussa mäkkäriin ja sillä selvä. Mutta teen nykyään kaikki makaroniruuat täysjyvämakaronista, meille ei enää osteta basmatiriisiä kuin erityistilanteessa, kokojyväriisi on hyvää sekin. Jogurtit yms yritän ostaa mahdollisimman vähärasvaisia ja sokerittomia. Juusto on aina max 17%, vaikka onkin paljon kalliimpaa jne. Muroja meillä ei ole koskaan syöty kuin joskus ja nyt kun löysin nuo Quaker ruis ja kauramurot, ollaan siirrytty niihin. Noi oiekasti terveelliset murot maistuu yleensä kuivalle ohjelle, mutta nää on hyviä, sokerittomia, rasvattomia ja kuitupitoisia.

mutta tuntuu ettei ole voimia yrittää tota laihduttamista. Kuitenkin mulle olis tosi tärkeää että sais painoa alaspäin. On vaara että sairastun sokeritautiin.

Tarvis varmaan aloittaa ihan totaalinen karkkilakko, viimeks sain jo pelkästään sillä muutaman kilon pois.

Nyt lupaan, että ens keskiviikkona vaaka näyttää 92 ja jotain, mutta kuitenkin alle 93.

Tavoitteeni olisi nyt näillä näkymin, että painaisin noin 83 tammikuussa jolloin valmistun. Toivottavasti se on realistinen tavoite.

Sunnuntai terveisin

Marial

Allekirjoitan täysin pulleromammam kirjoitukset!!!

Mä sain sitten sen hyvän olon tunteen, kun pääsin alle 65 kg: aan.

Edellisiltana ahmittujen tortillojen jälkeen, eilen illalla söin älyttömästi kotitekoista pizzaa. Molemmat ruoat tein illaksi, kun mies pääsi töistä kotiin. Vähäksi aikaa pääsin tuosta jo eroon, mutta nyt taas ahdan illalla paljon, mutta tämä päivä mennyt ihan hyvin.

Joten Queen ja supermam, nyt mahdollisuus olla päästämättä mua karkuun;)

Tsemppiä viikonloppuun!!

Maisulta tippui kilo, kai.

Siis vanhanaikainen vaakani näytti eilen 71,5-72,5 ja tänään 72. Siispä:

- paino tippunut kilon, nyt 72, alkupaino 78,5

- pituus 168 cm

- seuraavaan 2.tavoitteeseen -70 kg- matkaa 2 kg

Ok viikko, aina vaan syömiset sen 1800-1700 kcal ja liikuin pari tanssituntia ja punttisjumppaa kotona. Alkuviikosta nälätti, joten vetäsin yhden päivän miltei 2000 kcal, nälkäähän en aio nähdä.

Onnea NEPPIS siitä 64:lla alkavasta luvusta, teit sen kumminkin.

Queen, joka painit samantyylisissä luvuissa, jaksa vaan. Noi viimeiset kilot istuu paljon tiukemassa kuin nää ' runsaammat' kilot.

Älä tympäänny.

KAMILIYA, sullahan kumminkin tippuu paino, eli suunta on ihan oikea. Oota vielä vähän, viikko vaikka, ja katso auttaako. Sit jos jatkuu, niin uskallankohan sanoa, mut itse syön reilusti enemmän kuin sinä. Jospa sun kroppa ei tiputa painoa, kun se on säästöliekillä? Tuosta aiheesta saa lisää tietoa vaikka www.kutri.net. Vastaavia sivustoja varmasti muitakin.

Ite vetäsen aamulla 2 ruisleipää kevytjuustolla, leikkeleellä ja kasviksilla. Lounaaksi just esim iso keitto, miltei purkki raejuustoa ja aamun kaltainen leipä. Välipalaksi jukurtti tai ainakin puoli purkkia rahkaa ja hedelmiä. Päivällinen kuten lounas, tai lihafilee&salaattia&pari perunaa/riisiä 2 dl/pastaa 2 dl. Ja iltapalana vielä aamun kaltaisesti 1-2 leipää ja kasviksia.

Mutta kaikille meille elopainoisille kivaa syksyistä seiskaviikkoa. Jos ei ole hirveitä kiireitä, niin yritetään kirjoitella useammin. Pinohan ihan vajoaaaaaaaaaaaa.........

Maisu78

Punnituspäivä taas. Edelleen jaksan iloita tästä teidän kanssa laihduttamisesta. Saan siitä tosi paljon motivaatiota, eli kiitos, kun olette!

Meillä oli ihan karmea viikko. Lapset sairastivat vuorotellen koko viime viikon. Nuorempi, himppua vaille yksivuotias, sai korvatulehduksen molempiin korviin. Seurauksena yksi yö valvomista ja toinen yö suoraa huutoa maksimikipulääkkeistä huolimatta. Toisena yönä mun oli pakko lähteä hänen kanssaan päivystykseen. Istuttiin siellä kaksi tuntia, missä ajassa yksikään ihminen ei päässyt lääkärille! Lähdettiin sitten pois. Oli siitä se hyöty, että sen ajan poika oli hiljaa ja katseli ihmeissään outoa paikkaa. ;) Kotona huudettiin taas. Seuraavana päivänä turvauduttiin sitten yksityiseen.

Pointtini oli siis se, että en ole männäviikolla juuri nukkunut, ja olin varma, että se vaikuttaisi myös painonpudotukseen. Sen kauhuyön jälkeen painoinkin kilon enemmän kuin viime viikolla, mutta se oli joku väliaikainen elimistön stressireaktio varmaan... Miinusta kumminkin tuli, kun on saatu taas normaalielämästä kiinni.

Alkupaino: 88 kg (pituus 177 cm)

Paino tänään: 82,5 kg

Viikkopudotus: -1 kg

Alkutavoite: alle 80 kg

Lopullinen tavoite: 70 kg

Ihanaa, kun tuo ensimmäinen tavoite häämöttää jo näköpiirissä - ainakin jossain siellä. Olisi kiva painaa taas seiskalla alkava kilomäärä.

Kävin muuten lukemassa sitä kutri.netiä. Siellä oli paljon hyvää tietoa ja hyvää tsemppimateriaalia. Kannattaa käydä, jos ette ole vielä käyneet. Entisenä painonvartijana kolahti etenkin niihin kohdistuva kritiikki. Tunnistan sen itsessäni aika hyvin. Laihdutin viisi vuota sitten paikkareissa 62,5 kiloon (liikaa!) ja nyt tosiaan olin pompsahtanut jo 88-kiloiseksi. Vika on varmaan myös käyttäjässä, mutta on totta, että se niiden systeemi on liiallista kituuttamista.

Sitten vain uuteen viikkoon. Yritetäänpä kirjoitella jotain muinakin päivinä kuin vain keskiviikkoisin!

Menkat lähestyy, ja panen syöpöttelyhimon niiden syyksi - ainakin toistaiseksi. Olen yrittänyt syöpötellä melko terveellisiä juttuja, mutta määrääkin olisi hyvä vähän rajoittaa.

Katsoin eilen tallennetun Olet mitä syöt -jakson, ja se antaa kummasti aina uutta puhtia. ;)

Mulla junnaa nyt jo monetta viikkoa putkeen, eikä millään meinaa päästä syyskuun tavoitteeseen (75 kg kuun loppuun mennessä).

Kuntoilut on nyt jääneet kyllä ihan nollaan, työt alkoi n. 1,5 vuoden ' loman' jälkeen, eikä ole hennonnut lähteä spinningiin illaksi, kun on pienet jättänyt jo koko päiväksi.... Kai tästä on sinnekin aan mentävä, että saisi hiema vauhtia. Vaaka heiluu 77 - 77.4 välillä. Kun saisi edes kerran näyttämään 76.8 :)

En ole edes syömiseen pahemmin sortunut. Töissäkin syön vain salaattia ja esim. broilerin fileen, kotona sitten kasviskeittoa tms.

Viikonloppuna menen kyllä sauvakävelylle molempina päivinä, vannon.

Lähtöpaino 1.8.: 80.4kg (pituus 160 cm)

Paino 8.8.: 79 kg

paino 15.8. 78.6 kg

paino 22.8. 77.4 kg

paino 29.8. 77.6 kg

paino 5.9. 77.2 kg

paino 12.9. 77.4 kg

Viikon tulos: +200 g

Eka tavoite: alle 75 kg

Lopullinen tavoite: alle 65 kg

No voi vitalis, jo siinä tulikin pieni pudotus painossa alaspäin. Voi peeveli. Tässä olis vielä muutama kuukausi ennekuin valmistun ja olis kiva ku olis hieman laihemmassa kuosissa silloin.

Täytyypi ottaa itseään niskasta kiinni.

Tällaisia tuloksia miulla:

Lähtöpaino 1.8.: 93,9 kg (pituus 173 cm)

Paino tänään: 93,6

Viikon tulos: - 500 g

Kokonais tulos: - 300 g

Eka tavoite: alle 90 kg

Lopulline tavoite: 72-75 kg

Nyt sitten paino saa kyllä luvan tippua!! Näin päätän=)

Tsemppiä Elopainoiset!!

Marial

Vitsi kun väsyttää. Lähdin 12 h lasten- ja kodinhoitohukin jälkeen tänne nettiin. Eipähän tuu mässättyä, vaikka väsyttää.

Yks huonosti nukuttu yö takana (ei saa unta ja sit muistuu mieleen työpaikkaan liittyviä ikäviä piirteitä aamuyöllä). Tuloksena unohdin pankkikorttini laskunmaksuautomaattiin. Onneks automaatti otti talteen. Ja pankki postittaa kotiin. Ois kiva saada aivot takaisin, ehkä sitten töihin palatessa....

Kattelin oot mitä syöt-ohjelman. Kummallisista kakkajutuista huolimatta Gilliankin kehotti syömään riittävästi, ettei nälätä. Mulle käy kuten HÖYRYJYRÄLLE, ohjelmasta saa tsemppiä.

Hyvä pino aina vaan. Mäkin oon vaihtanut täysjyväriisiin ja tummaan spagettiin sekä kuitupitoisiin leipiin, kuten PULLEROMAMMA ja QUEEN. Niistä ei tule niin pöhö olo, kun tottuu, ne maistuu paremmalle.

Kuidun saamisen takaamiseksi oon lisäillyt välipalarahkaan tai jukurttiin leseitä. Ja salaatteihin vähän siemeniä. Ja ostin sit niitä OMEGA 3-kapseleita. Mun aivot -tästä päivästä päätellen- tosiaan tarttee toimintaansa tuota kalaöljyä....

Tsemppiä teille, joilla tökkii ja meille kaikille. Huomenna punnitaan taasen,

Väsy-Maisu

Kirjoitin just tosi pitkän vietin ja typykämme painoi sitten esc:ä. Krr. Mutta lyhyesti sanottuna samoja ajattelin kuin Maisu. Ne Maisun kysymykset on tosi oleellisia laihdutuksen kannalta!! Itse, kun yritän muuttaa koko elämäntapaa, olen onnellinen jokaisesta miinuksesta. Hyvä vaan, kun tippuu vähän kerralla, säästyypä lihakset.

Tänään ostin kaupasta proteiinisatsin: kanaa, rahkaa ja raejuustoa. Rahkan syön mustikoiden kanssa ja päälle hedelmäsokeria ja vähän vanilliinisokeria.

Nyt taas sujuu laihdutus hyvin, jos en sitten tänään sorru. Tänään näytti + 200g edelliseen verrattuna, mutta kyllä se taas miinukselle menee keskiviikkoon mennessä. lupaan näin julkisesti taas, niin pysyy itsekuri pysyy vahvempana.

siis..

Lähtöpaino 1.8.: 93,9 kg (pituus 173 cm)

Paino tänään: 93,6

Viikon tulos: + 500 g

Kokonais tulos: - 300 g

Eka tavoite: alle 90 kg

Lopulline tavoite: 72-75 kg

Alaspäin kuitenkin taas!

LÄHTÖPAINO: 74 (166 CM)

PAINO NYT: 71.9 KG

VIIKKOPUDOTUS: -400GR

KOKONAISPUDOTUS: -2.1 KG

TAVOITE: 64 KG

UNELMA: 58 KG

Liikuntaa ei ole harrastettu yhtään! ainoastaan kipitän skidien perässä kun ajavat pyörällä. Ja kolmikerroksinen talo takaa rappusten ravaamisen.

Ei ole ehtinyt edes edellisen viikon raporttia heittää...

Kölli ja Napero tästä puuttuu, kun te ette ole kertonut pituutta, niin excel antaa teille tyhjää painoindeksin laskentaan. Ilmoitelkaahan, niin otetaan teidätkin laskuun mukaan.

Viime viikon kokonaismassa oli 913.5 kg, pudotusta edellisellä viikolla 3.2 kg ja elokuun alusta 29.9 kg.

Tsemppiä meille junnaajille ja onneksi olkoon teille, jotka pidätte pudotusvauhtia yllä.

Mulla on jo ihan depis tän laihiksen kanssa kun viime viikolla tuli plussaa eikä tällä viikollakaan ole pudonnut..

Koko viikon söin 23p päivässä enkä sortunut kertaakaan, kuntoilu tosin jäi flunssan kourissa vähiin, vaunu/koiralenkkejä ja maanantaina tunti crosstrainerilla..mutta silti, kyllähän sen pitäis pudota..pöh!

Onnittelut neppikselle hienosta saavutuksesta ja muillakin oli tippunut:)

Mulla on tänään synttärit ja aion kyllä vetäistä ison palan kakkua kun ei tää laihis voi tän kurjemmin mennä, tai no tietty ens viikolla on sitte puoli kiloa plussaa sen kakkupalan ansiosta;)

No mutta ehkä ens viikolla sitten ois jotain tuloksia mullakin..

Jämähtäneeseen painoonsa tympääntynyt queen

Moi taasen,

Olipa tosi hyvä pino ja vinkkejä teiltä, kun keskusteltiin konkreettisesti päivän syömisistämme.

PULLEROMAMMA muisti oikein, ett MAISU vielä imettää sen 3 kertaa päivässä, hyötyä siis noin 200 kcal. Se huomioiden kalorit ' normaalisti' on sen 1600 kcal/vrk.

Kurkkasin kutri-sivuilta, ett tällaisen noin 70-kiloisen naisen minimikalorit saisi olla sen 1500-1600 kcal/vrk. Muistaakseni jos mennään tosi paljon kaloreissa/pointseissa sen alle, niin elimistö alkaa siirtyä säästöliekeille. Mutta varmaan on yksilöllistä ja kukin tuntee itsensä parhaiten.

Muutenkin PULLEROMAMMA tiivisti hyvin asiamme, että jokaisella meistä on oma tyyli laihduttaa, ja sen löytäminen onkin a ja o laiharilla.

Mulla olisi vielä muutama ajatuksen tynkä siihen ' omantyyliseen' syömiseen.

Tällä kertaa, siis p-skutti viimeisellä laihdutuskerrallani, oon yrittänyt kuunnella paremmin itteäni:

-riittääkö mulla virtaa näillä syömisillä, oonko suht hyväntuulinen (ettei ketuta koko ajan laiharin takia)?

- jaksanko urheilla

- tippuuko paino

- eihän oo jatkuvasti mielitekoja/syöpöttelyjä

- ja onko mun tyyli sellainen, ett voin syödä siten koko loppu elämän

Mulle kolahti kutri-sivuilta juuri toi osuus, ett munkin pitäisi nyt ns. laihduttaessa löytää sellainen tapa syödä, ett ei tartte ' kuurin' päätyttyä taasen opetella uutta tapaa syödä. Varmasti sekin onnistuisi, mutta ajattelin, että saan tässä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun sen opettelee jo nyt.

NEPPIS; kiitos jo aiemmasta protsku-muistutuksesta. Taasen sitä kutria lueskelin, ja se päivittäinen protskutarve on tosi iso, ettei läskin sijasta pala lihas....

Siis sitä protskua pitää ihan syömällä syödä, 80 gr puhtaana päivässä. Sen saisi esim: 4 juustoviipaleesta, 2 lasista maitoa/piimää, purkista rahkaa/raejuustoa ja KAHDESTA isosta kana/kala/kalkkunafileestä.

Ett niinku joka ruoan kanssa, kuten sanoittekin, pitäs sitä protskua saada.

Elikkäs noi muut kyllä menee, mut välipalana varmaan täytyy väkisin syödä sitä rahkaa. Juustot menee aamu- ja iltapaloina, kanat/kalat ja maidot lounaalla ja päivällisellä.

Tällasta tällä kertaa, itsekin taasen uutta oppineena, Maisu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat