Mielipiteesi ! Äiti hoitaa lapsia kotona ja isä käy ansiotyössä.

Vierailija

Miehellä harrastuksia monena iltana , töiden jälkeen. Miehen mielestä hänen ei tarvitsekaan osallistua kotitöihin ja lasten hoitoon . Hänhän tässä tienaa perheen leivän ja maksaa laskut. Sitä pitäisi kunnioittaa !!! Äiti maksaa omat henkilökohtaiset laskut, ostaa lopuilla rahoillaan myös ruokaa ja lapsille vaatteet. Näinkö tämän kuuluukin mennä ?

Kommentit (8)

Vierailija

Lainaus:

Miehellä harrastuksia monena iltana , töiden jälkeen. Miehen mielestä hänen ei tarvitsekaan osallistua kotitöihin ja lasten hoitoon . Hänhän tässä tienaa perheen leivän ja maksaa laskut. Sitä pitäisi kunnioittaa !!! Äiti maksaa omat henkilökohtaiset laskut, ostaa lopuilla rahoillaan myös ruokaa ja lapsille vaatteet. Näinkö tämän kuuluukin mennä ?

Vierailija

mutta valitettavan usein varmasti perheessä asiat menee juuri noin.

Mies ei ole koskaan sopeutunut muutokseen joka elämässä tapahtuu kun syntyy vauva ja mies onkin yhtäkkiä osa perhettä. Miehesi elää yhä kuin sinkkumies. Hän ei osaa/halua ottaa vastuuta perheestä.

Äiti joutuu luopumaan pitkälti omasta ajastaan ja itsenäisyydestään vauvan synnyttyä. Äideille on luontaista ottaa vastuu pienokaisesta, kodista ja perheestä. Äiti käy läpi muutoksen elämässään. Miehesi ei ole ilmeisesti suostunut käymään läpi samaa muutosta...

Minunkaan mieheni ei ole haluamallani tavalla ottanut vastuuta perheestä ja lapsista. Ja sanon hänelle asiasta aika usein, mutta hän vain suuttuu ja yrittää syyllistää minua kotona olemisesta kun en tienaa rahaa töissä. Mies ei halua menettää vapauttaan, siitähän siinä on kyse. Taistelee kynsin ja hampain vastaan :( Joten eipä tässä auta muu kuin kantaa vastuu lapsista ja kodista itse, eihän niitä voi heitteillekään jättää..

Vierailija

Meillä mies töissä, itse hoidan lapset kotona. Minun kotona oloni mahdollistaa miehen ylityöt jne. ja säästää lasten hotiomaksut. Meillä on yhteinen tili jonne menee miehen palkka, minun tukeni ja lasten lapsilisät. Sieltä myös maksetaan kaikki lainat, laskut ja muut menot. Erittelemättä kuka on mitäkin tienannut ja mihinkin ostoksiin oikeutettu. Ei varmaan kaikille paras vaihtoehto, mutta meillä toimii näin.

Yhdessähän tekin olette perhe ja lapset ovat yhtä paljon sinun kun miehesikin, miksi sinun pitäisi yksin maksaa pienistä tuista heidän menonsa? Ja miksi mies on ylipäätään halunnut lapsia jos ei halua viettää aikaa heidän kanssaan, osallistua kulihin tai osallistua yhteisen kodin hoitoon?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat