Seuraa 

Ostimme uuteen taloomme vajaa viisi vuotta sitten uudet kodinkoneet.

Luulimme ostavamme laatua ( ainakin hinnan perusteella ) ja hankimme AEG:n laitteet. Totuus osoittautui kuitenkin varsin toisenlaiseksi.

Viidestä koneesta on nyt lyhyen ajan sisällä hajonnut kolme ( apk, uuni, mikro ). Mitään vioista ei voi osoittaa johtuvan käyttäjästä, asennuksesta tai ulkoisista tekijöistä.

Huoltoliike teki korjausarvion joka osien puolesta oli pöyristyttävä.

480¿ apk:n piirikortista, 150¿ mikron muuntajasta. Uunin osa oli ainoa kohtuullisesti hinnoiteltu eli 30 ¿. Työt vielä noihin päälle.

Apk ja mikron osien hinnoilla saisi jo uudet laitteet.

Aeg ( Electrolux ) asiakaspalvelu on myös valitettavan surkeaa. Kalliimman hinnan ja laatupuheiden katteeksi olisi luullut löytyvän valmistajalta vastuunottoa. Vastaus oli kuitenkin tyly: takuu 2 vuotta. Sen jälkeen ei heitä kiinnosta.

Nyt haen ratkaisuvaihtoehtoja: Kuluttajasuojan ja vakuutuksen kautta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja löytyykö vielä vastuullisia valmistajia?

Sivut

Kommentit (17)

Ehkä sain kaikki ne maanantaikappaleet. Mutta nyt kun olen tästä tapauksestani kertonut muille niin on sitä jo kuullut muiltakin ettei AEG laatu enää vakuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ollut nyt melkein 7 vuotta ja kaikki erinomaisessa kunnossa edelleen. Ei siis voi yleistää, vai olenko tosiaan poikkeustapaus, en kai? Juuri tänään mies sanoi, että seuraavaan keittiöön ostetaan taas AEG:t, koska toimineet niin hyvin ja mm. uunissa ominaisuus, jota muilta emme ole löytäneet. No, katsotaan sitten, kun on ajankohtaista.

Korjaaja kävi vaihtamassa vikavirtasuojan uuniin. Ei auttanut.

Vaihtaa vielä jonkin toisen osan. Saa nähdä tuleeko kuntoon vai meneekö vaihtoon.

Jos menee vaihtoon niin sitten onkin vasta pohdittavaa. Saakohan AEG merkkisen liesitason kiinni toisen merkkiseen uuniin?

Kauemmaksi heidän koneidensa ei näköjään kuulu kestää.

Meille vastaus oli alkuhetkestä jo tyly. Ikää koneilla on 4 1/2 vuotta.

No, eipä tarvitse toista kertaa ostaa AEG/electroluxia.

Ja seuraavaan koneeseen pitää vaatia mahdollisimman pitkä takuu.

Että laadukkaat kestävät koneet eivät mene enää kaupaksi vaan ihmiset haluavat ostaa edullisia koneita. Tietysti laatu ja hinta kulkevat käsikädessä tässäkin asiassa. Itse ostan mieluummin kalliimpia Euroopan maissa tehtyjä koneita kuin Aasian koneita.

AEG & Electrolux niinkuin monet muutkin valmistajat tänä päivänä, teettävät eri koneita eri maissa. Eli jos olet ostamassa esim.jääkaappipakastinta, toinen malli on tehty kenties Aasiassa ja toinen malli Saksassa. Hinta tietysti kertoo vihiä asiasta mutta asia kannattaa kuitenkin tarkistaa vielä erikseen. Meillä on nämä koneet toimineet hyvin mutta olemme tarkistaneet ostovaiheessa että valmistusmaa ei ole Kiina, Turkki tms.

Kun kodinkone hajoaa kannattaa kysästä vakuutusyhtiöstä korvaavatko, meillä ainakin jokus astianpesukoneen korjaus on mennyt vakuutuksen piikkiin.

Meillä oli edellisessä talossa Electroluxin kodinkoneet ja ne olivat reilut 3 vuotta vanhoja, kun jää/viileäkaapista hajosi piirikortti. Huoltoliikkeestä antoivat meille myös aivan järkyttävän hinta-arvion tuosta piirikortin vaihtamisesta, mutta kun otin sen jälkeen yhteyttä electroluxin asiakaspalveluun minulle kerrottiin, että se piirikortin uusiminen kyllä menee heidän piikkiinsä vaikka takuuaika onkin mennytkin umpeen.

Eli meille jäi siis maksettavaksi vain työn osuus.

Kuivausrumpu ja pesukone olleet käytössä 7 vuotta ilman mitään vikoja. Hienosti pelaavat, lähes päivittäin pyöritän pesukonetta. Keittiökoneet ostettu 2,5 vuotta sitten eikä minkäänlaista ongelmaa vielä ole ollut. Aiemmassa asunnossamme oli Rosenlewin jääkaappi ja se meni heti rikki. Sanoi korjaaja että A luokan kodinkoneissa se ongelma että kun ovat vähän virtaa käyttäviä, koneet ovat silloin pieniä ja tahtovat hajota helpommin.

Älkää hyvät ihmiset koskeko AEG tuotteisiin. Jos ei nyt itse huonon tuotteen vuoksi mutta ainakaan apua on turha odottaa asiakaspalvelusta! Nimimerkillä, 10 viikkoa odottanut.

Täyttä kuraa täälläkin AEG electrolux kodinkoneet. Jääkaapissa (AEG electrolux) on neljäs piirikortti kiinni. Samoin AEG electrolux mikrouunissa kolmas piirikortti. Pakastimessa vasta toinen, ja astianpesukoneessa jopa ihan alkuperäinen. Nämä AEG electrolux koneet ovat kokonaista kaksi vuotta vanhoja. 

(Hakukoneita varten vielä kertaukseksi, AEG electrolux)

AEG electrolux

AEG electrolux

AEG electrolux

Älkää nyt ihmeessä näitä koneita ostako. Kaikkihan nykyään on enemmän ja vähemmän huonolaatuista, mutta kyllä tämä AEG electrolux on pohjanoteeraus. Tulen mainostamaan merkin surkeaa laatua parhaani mukaan.

Vierailija

Ostin kesällä AEG:n lieden, luulin myös ostaneeni laatua. Viikko sitten keittiössäni räjähti, uuni oli ollut päällä edellisenä päivänä, lasinsiruja oli ympäri keittöä. Uunin luukun karkaistu lasi pomahti pommin lailla. Liikkeessä sanottiin että menee ilman muuta takuuseen. Sain todella tylyä palautetta Electroluksin asiakastuesta.Ei kuulu takuun piiriin lasiosat, eikä sirujen aiheuttamat uunin naarmut,olivat sitä mieltä että olen ne itse aiheuttanut. Menee varmaan uuden uunin ostoksi kun AEG:n liedellä olen puoli vuotta keitellyt. Seuraava merkkini on takuulla jokin muu.

Vierailija

Ei voi AEG:tä paljon kehua. Olin ostavinani hyvänkin astianpesukoneen (ohjehinta 899), mutta totuus aivan toista. Ruokailuvälinetasolla veitset ja haarukat kaatuilevat itsestään päällekkäin eivätkä puhdistu. Alimmainen kori tippuu helposti astianpesukoneen pohjalle, josta se on vaikea nostaa takaisin paikalleen. Kone jalkoina toimii edessä kaksi ohutta muovitikkua!, jotka ovat tavallisessa käytössä vääntyneet niin että koko kone seisoo ihan vinossa. Pesutulos on suoraan sanottuna surkea. Konetta tyhjentäessä kyllä tietää mitä eilen syötiin vaikka ei olisi itse ollut edes kotona. Pisteenä iin päälle kone meni ihan mykäksi 6kk takuun umpeutumisen jälkeen. Electroluxin asiakaspalvelu ehdotti korjausta asiakkaan piikkiin ja lupasivat mahdollisesti joissain tapauksissa kustantaa tarvikkeita. Kun kyselin mistä voin tietää etukäteen korvaavatko he mitään korjauksesta, sain vastaukseksi vain naureskelua.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat