Päiväkodin kevätjuhla; lahjat hoitajille?

Vierailija

Kertokaa noviisille onko tapana ostaa päiväkodin työntekijöille jotain pientä kevätjuhlan kunniaksi ja kiitokseksi hyvästä lastenhoidosta. Ajattelin että olisi kiva muistaa jollain pienellä mutta mitä se pieni voisi olla vai onko sinänsä jo ihan hassu ajatus? Onko tällainen tapana?

Laitoin tän jo leikki-ikäisten puolelle mutta vastausta kaipailen nopeasti.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

En tarkoittanut tuolla aikaisemmassa viestissäni mitään kortteja, kun tyrmäsin kaikki askartelut.

enemmänkin sellaiset kehystetyt piirrustukset, lapsen piirtämät tyynyliinat ym jotka ovat ihania lahjoja lapsen lähipiirille, mummeille, kummeille. mutta valitettavasti minulla ei ainakaan ole hoitolapsiin sellaista suhdetta että haluaisin heidän hienoja kädentöitään ympäri kotiani, vaikka ne on kuinka rakkaudella tai ajatuksella tehty. Varsinkin kun on tosiaan omia lapsia.

En halua vaikuttaa kiittämättömältä, toki otan kaikki lahjat suurella kiitoksella ja halauksella vastaan. Nuo villasukat oli loistoidea, niitä voisi meidänkin alsten hoitajat ensi jouluksi saada=)

Vierailija

kun muuta tuppaa aina kertymään liikaa ainakin minun mielestäni. Eli niin kuin joku sanoikin kuohuviini pullo, vaikka pienet, kahvipöytään jotain, helposti säilyvää kun moni muukin voi tuoda jotain syötävää.

Vierailija

viety jotain pientä joko kevätjuhliin tai sitten silloin kun lapsi jää kesälomalle. Vanhassa päiväkodissamme Helsingissä oli hoitajien muistaminen ihan yleistä, mutta täällä nykyisessä pikkukunnassamme ei niinkään.

Lahjojen keksiminen on kyllä tosi työlästä minun mielestäni. Kun meillä oli vain yksi lapsi päiväkodissa, vein lahjan kaikille neljälle hoitajalle, mutta sitten kun toinenkin meni niin kahdeksalle hoitajalle oli jo aika kova homma keksiä kivaa mutta ei budjetin ylittävää viemistä.

Meillä on viety esim. Marimekon muki, Pentikin lasinen sydäntuikku, poppanaliina (tuttava kutoi ja myi 5e/kpl), Marimekon keväisiä lautasliinoja ja kahviliinoja, kukkia esim. orvokki ruukussa. Lahjaan olen liittänyt aina lapsen kuvalla varustetun kortin.

Myös yhteinen muistaminen on minusta kiva, jos hoitajia on paljon. Silloin voisi ajatella jotain herkkuja yhteiseen kahvipöytään. Silloin lahjasta pääsevät osalliseksi myös muu henkilökunta kuten siivoojat ja keittäjät.

Vierailija

JA itse päiväkotihenkilökuntaan kuuluvana sain kaksi joululahjaa ja ainakaan kevät juhlassa en saanut mitään. Sillä meillä lähinnä eskarit lahjovat. Jouluna jotkut tuovat suklaata koko talon tarpeiksi.

Itse olen vienyt omien lastein päiväkotiin jouluna suklaa rasian ja keväällä parilitraa jäätelöä koko henkilökunnalle. Nyt kun poika on eskari niin antaa itsetekemänsä kortit opeille ja annamme kirjan tulevien eskareiden iloksi. Eli ryhmään ei henkilökohtaisesti.

Itse en ainakaan haluaisi hirvittävää määrää kamaa. Jouluna suklaa ok ja keväällä vaikka joku pieni kukka jos jotain haluu välttämättä antaa.

Vierailija

Meillä ainakin leikkikoulun rehtori ilmoitti alkoholijuomien tuomisen kiitoslahjoiksi olevan asiatonta :p Taitaa olla herra itse rajoittunut juomakulttuurinsa kanssa ;)

Mutta siis vanhempainillassa syksyllä tuosta mainittiin ja perusteltiin sillä, ettei alkoholi ja lastenkasvatus kuulu yhteen...

Itse voisin kyllä pullon viedä :D Nyt opet saavat saunahatut ja saunahunajaa.

Vierailija

Jos antaa viiniä lahjaksi, niin minusta kiva idea on laittaa jotain taustaa siitä viinistä tai vaikkapa ruokaresepti, minkä kanssa se sopii parhaiten.

Kesäisiä juomia noiden kuohu- ja valkoviinien lisäksi voisi olla myös Pastis tai Limocello, jota voi myös tehdä itse (vodkaa,sitruunaa, sokeria ja vettä :-), mutta sen tekeytymisaika on 40vrk ).

Sitten kysymys alkoholittomasta vaihtoehdosta: Tietääkö joku, missä myydään Moninin Amaretto MAKUSIIRAPPIA? Olisiko keskustan Stockalla? Se voisi olla hauska kevätlahja tädeille ja mukaan resepti Amaretto-kahvista ja Mojito-coctailista. Sitä voi myös käyttää kastikkeena vaniljajäätelön kanssa.

Vierailija

Hoitouraa takana nyt puolitoista vuotta, viime kesänä vietiin poikien viimeisenä hoitopäivänä kesäkuun puolivälissä kortit+oliiviöljypullot. Tuolloin oli helpompaa kun molemmat lapset samassa ryhmiksessä, kolme hoitajaa, vietiin kaikille.

Jouluna ryhmiksen hoitajille sinappipurkit+piparikortit, esikoinen oli reilu kuukautta aiemmin vaihtanut pk:n puolelle, sinne sitten suklaata ja piparikortit ihan yhteiseksi (4 hoitajaa) ja keittäjälle esikoinen halusi tehdä myös piparikortin ja sai suklaata hänkin.

Nyt noita hoitajia on molempien puolella 4, suunnitelmissa kaikille Pentikin serviettejä+askarrellaan pahvikukkaset siihen päälle, omahoitajien pakettiin lisäksi kynttilät.

Molemmat lapset käyvät saman opettajan muskarissa, muskariopelle vietiin kuopuksen vikalla kerralla kortti ja kirja.

Mielestäni noihin vähän niin kuin kuuluu itsetehty kortti - askarrellaan yleensä lähipiirin synttäriyms. kortitkin itse ja lapset kokee tärkeäksi tehdä jotain lahjaksi. En oleta, että hoitajat niitä kaapin päälle pistävät, mutta ajatuksena mielestäni kaunis. En usko että niitä kaupankorttejakaan säästetään sen enempää ;)

Aiempien vastaajien tavoin kannatan häviäviä lahjoja, ellei sitten tiedä aika tarkkaan, mistä saaja pitää. Mieheni valmentaa ja ohjaa työkseen ja saa siis kaikenlaisia lahjoa, ajatushan on aina kaunis, mutta hirmuinen määrä yksittäisiä kahvikuppeja vähän ahdistaisi... Tosin tänä keväänä kaikki tuntuivat tuovan suklaata, meillä on sitä nyt ihan tositosi paljon ; ) Ja miten muka kukkia voisi olla liikaa! Musta on ihanaa, kun kaksi kertaa vuodessa on maljakot täynnä, ja varsinkin keväällä kun tulee myös ulkokukkia!

Vierailija

olen ostanut. Maustekahvia, että tai jotain. Tai istutettu basilikaa keväällä. Alkoholia en osaisi viedä. Viakka shamppanja kuulostaa ihanalta, en sitä osaisi ostaa lahjoaksi lapsen hoitajalle.

Musta myös firmat, jotka antaa sen ikuisen joulupunaviinin, on jotenkin mielikuvituksettomia. Koska niin monissa perheissä on alko-ongelmaa (työssä törmään valitettavan usien näihin "edustusmaksoihin") en koe korrektiksi antaa alkoholia. Niuho mikä niuho :D

Ja toinen mielikuvituksettomuuden huippu on musta vanhemmat, jotka tuo karkkia lapsen synttäreile tarhaan.....

Vierailija

Nuorimmaisen ryhmässä kolme aikuista ja kahden vanhimman ryhmässä samoin kolme aikuista. Eskariope saa vielä lisälahjuksen, yhteislahjan kaikilta eskarilaisten vanhemmilta.

Meillä siis tänä vuonna kolme lasta hoidossa ja kuusi "lahjottavaa", kun kaksi vanhinta on samassa ryhmässä. Vaikka olisikin ollut yhdeksän aikuista yhteensä niin silti olisin kaikkia tasapuolisesti muistanut, ei lto niin paljon enemmän panosta lasten hyvinvointiin kuitenkaan että muut voisi jättää ilman muistamista.

Vierailija

Lastemme päiväkodeissa useimmat ovat antaneet lahjansa kevätjuhlissa, jotkut vikana hoitopäivänä ennen kesälomaa. Kaikenlaisia lahjoja on näknyt ja itsekin olen antanut vähän vaihtelevasti eri juttuja. Viime keväiset Fresita-pullot sai niin hyvän vastaanoton että annan nyt uudessa päiväkodissa hoitajille samaiset pullot. Lahja on suht edullinen, helposti hankittava ja kulutustavaraa. Ja jos hoitaja ei sitä itse halua kuluttaa, se on erittäin helppo laittaa kiertoon. Lisäksi sitten lasten tekemät kortit joihin olen myös itse kirjoittanut vilpittömät kiitokseni.

Vierailija

Lastemme päiväkodeissa useimmat ovat antaneet lahjansa kevätjuhlissa, jotkut vikana hoitopäivänä ennen kesälomaa. Kaikenlaisia lahjoja on näknyt ja itsekin olen antanut vähän vaihtelevasti eri juttuja. Viime keväiset Fresita-pullot sai niin hyvän vastaanoton että annan nyt uudessa päiväkodissa hoitajille samaiset pullot. Lahja on suht edullinen, helposti hankittava ja kulutustavaraa. Ja jos hoitaja ei sitä itse halua kuluttaa, se on erittäin helppo laittaa kiertoon. Lisäksi sitten lasten tekemät kortit joihin olen myös itse kirjoittanut vilpittömät kiitokseni.

Vierailija

Sanotaan, että shampanja on parasta silloin, kun se on kuivaa, kylmää ja jonkun toisen maksamaa. =)

Ja jos nyt "täti" sattuisi olemaan absolutisti, niin tuskin hänkään loukkaantuu. Tarjoaa vaikka vierailleen tai jos ei vieraillekaan halua tarjota, niin laittaa pullon kiertoon.

Meidän pk:ssa nuo pullot on suosituimpia lahjoja. Jouluna puna- ja keväällä kuohuviiniä.

Mä ostin viime jouluna kyllä pitkät Burlingtonin villasukat. Ajattelin, että kun ovat niin paljon lasten kanssa ulkona, ne lämmittäisi. Ja vaikka ne oli vähän mummolahja, niin niistä tuli hirveästi kiitoksia. :-)

Vierailija

Meillä on kanssa Pentik ollut lahjojen hankintapaikkana. Sieltä löytää aina jotain kivaa pientä ja ne lahjapakkaukset ovat hienosti tehtyjä.

Vierailija

Kyllä sitä tosiaan kolmelle vielä Pentikiltä ostaisi, mutta meillä on yhteensä 8 tätiä, joita pitäisi muistaa...

Itse aion viedä tädeille jotain päiväkodin kahvipöytään, saavatpa nauttia siitä sitten kaikki.

Vierailija

Minun budjetti ei ainakaan kestäisi ostaa päiväkotiryhmän viidelle tädille Pentikiä. Annatteko lahjukset lastentarhanopettajalle vai kenelle tädeistä? Meillä myös hoitajien muistaminen edessä, jotain pientä pitäisi keksiä koko poppoolle...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat