Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nokkosrokkokokemuksia??

Vierailija

Kuinka kauan on kestänyt, lapsella? Meillä 6v. tytöllä huomattiin tänään, neuvolapuhelin antoi ohjeen antaa antihistamiinia pakkausohjeen mukaisesti + rasvata tietty.

Kommentit (6)

Vierailija

Meidän 3-vuotiaalla on ollut nokkosrokkoa useamman kerran. Muutaman kerran se on johtunut allergisesta reaktiosta ja pari kertaa tullut virustaudin (siis ihan perus-flunssan) kylkiäisenä.

Muutamassa päivässä ne ovat menneet ohi.

Vierailija

Moi,

Tämä on nyt hieman off-topic. Mutta... minulla kylmään reagoiva nokkosrokko ilmestyi teini-iässä ja on vaivannut tähän mennessä 13 vuotta eikä loppua näy. Voi siis myös olla pitkäaikainen vaiva.

Vierailija

Meidän tytöllä oli angiina joka oireili ainoastaan nokkosihottumalla. Asia selvisi nieluviljelystä ja tyttö sai antibioottikuurin ja ihottuma hävisi. Näinkin voi olla!!!! Kumma juttu! Aina kaikki ei olekkaan suoraan oppikirjasta.

Vierailija

meidän tytölle (1,5v) tuli eilen nokkosrokko, ilmeisesti flunssan tuliaisena. Tänään jatkui, saatiin lääkäristä atarax -kuuri (5 pvä) (liuos).

Neidillä oli myös 6vko:sena hormoninäpyn yhteydessä, mutta silloin lehahti vain kerran ja laski yön aikana.

Kylmä suihku ja kortisonirasva saattaa helpottaa kutinaa, jos ei mene ohi, antihistamiini usein auttaa.

Mulla oli teini-iässä nokkosrokkoa/ihottuaa useamman vuoden, reagoi stressiin, alkoholiin, kiiviin ja vähän mihin milloinkin. Rauhottui alkuun ihan zyrtecillä, mutta loppui kokonaan parin viikon atarax kuurin jälkeen. (ja kai stressin sitokyvyn kasvaessa)

Vierailija

Meillä ihottuma oli noin 24h sitten poistui ja tuli taas takaisin.Ihottuma oli noin 24h aina kerrallaan. Diagnoosihan oli se angiina.

Vierailija

lisäksi kieli turposi. Koskaan ei ole ollut mitään allergioita. Nousi myös kuume. Käytiin sairaalassa kielen turpoamisen vuoksi, mutta olivat sitä mieltä ettei ole allergista vaan joku virusinfektio alkamassa. Tänään sitten alkoi silmä rähmiä ja kurkku on kipeä. Käytin uudestaan lääkärillä (last.tautien & allergologian erik.lääkäri), joka myös sitä mieltä että kyseessä virusinfektio. Tule kertomaan tuliko lapsellesi muita oireita, kiinnostaa kovasti. Mulle oli uutta että nokkosrokko voi liittyä infektioon.

Uusimmat

Suosituimmat