mitä mieltä miehesi oisi jos menisit VUOROTYÖHÖN?

Vierailija

Meillä mies vastustaa ajatusta henkeen ja vereen, meillä ei ole lapsia ja hän sanoo että joutis olemaan liikaa yksin kotona. me ollaan siis aina yhdessä, mutta nyt ois minulla tilaisuus päästä toiselaiseen työhön, itseänikään vuorotyö ei kauheesti houkuttele..

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Teimme silti molemmat paljon töitä, mieheni vuoroin öitä, päiviä ja iltoja. Minä aamua ja iltaa. Nyt kun poikamme on 2,5v mies on siirtynyt 8-16 ja minä teen yhä aamu+ilta vuoroja. Teen myös viikonloppuja, joten lapsi on yleensä joka viikko min 1 arkipäivän kotona.

Tällä viikolla hoidossa näin:

ma 10.30-16.15

ti 7.15-15

ke vapaa

to vapaa

pe vapaa

Mulla 4pv vapaa töistä ja nautimme täysin siemauksin :)

Vierailija

Hoitopäiviä tulee vähemmän ja silloin kun menen iltavuoroon ovat hoitopäivät myös lyhyempiä. Se, että isä on välillä vastuussa lapsista yksinään, on tehnyt vain hyvää koko perheelle. Isällä on muodostunut lapsiin aivan erilainen suhde nyt kun ovat viettäneet aikaa keskenään, ilman äitiä.

Itse en osaisi enää tehdä töitä tyyliin 8-16. Paljon helpompaa oli käydä esim neuvolassa, kun ei tarvinnut ottaa töistä vapaata (lue ruinata) neuvolakäynnin vuoksi vaan voi hoitaa asioita arkena virka-aikaan.

Vierailija

Jos ei ole yhteistä vapaa-aikaa illalla, niin sitten sitä ei ole. En minä aina ole illalla töissä ja sitten, kun on yhteistä aikaa, niin se tuntuu entistä arvokkaammalta.

Vierailija

Ei tuo ole kyllä koskaan valittanut, meille ihanteellinen ratkaisu, lapsien ei tarvitse olla hoidossa niin paljon kuin jos tekisin normaalia työaikaa.

Vierailija

Tässä elämäntilanteessa perhehoitajana ei siihen ole mahdollisuutta. Menisin kyllä muuten ihan mielelläni. Varsinkin yövuorot ovat minun juttuni.

Vierailija

Lasten takia nimenomaan. Sillä on itse myös vurotyössä, saatais sitten työt varmaan sopimaan niin, ettei tarvitsisi lapsia laittaa hoitoon ollenkaan. Mutta toisaalta, eipä oltais paljoa samaan aikaan kotona. Nyt olen kotona, joten miehen tarvitsisi sitten myös osallistua kotitöihin enemmän.

Vierailija

Toki sillä edellytyksellä että myös perheen toinen osapuoli tekee jotain perheensä eteen.

Esim. tyttömme päiväkotipäivät tällä viikolla:

Ma klo 10.30-16

ti 7.30-14.30

ke vapaa

to vapaa

pe 10.30-16

Ei kovin paha :)

Vierailija

en raaskisi millään laittaa lapsia 40t /vko päivähoitoon.

Niinpä yhteisellä päätöksellä vaihdoin paikkaa, olen 3-vuorotyössä ja esim. tällä viikolla lapset (1v6kk, 3v ja 4v) ovat hoidossa

ma: 14.45-16.15

ti: vapaa

ke: 14.45-17.15

to: 7-45-15.15

pe: 14.45-16.15

Todella hieno asia lapsille!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat