Te, joiden lapsilla tm. on tukan seassa pigmentitöntä hiusta!

Vierailija

Meidän 3 v pojalla on pieni alue päälaella pigmentitöntä tukkaa, siis ihan valkoista. Muutenkin on kyllä vaaleatukkainen. Joka tapauksessa, nyt tuo valkoinen tukka on muuttunut laadultaan ihan erilaiseksi kuin muu tukka, se on käsinkosketeltavan karhea. Hassua.

Kommentit (9)

Vierailija

Intialaisten tuttavieni aivan mustatukkaisella kuopuksella on ohimolla tuollainen pigmentitön laikku, josta kasvaa valkoisia hiuksia. Sanovat, että perinteen mukaan tällaisella lapsella on "vanha sielu".

Miehelläni taas on lähes musta tukka, jossa on paljon valkoisia jo, siis harmaantumista. Nuo valkoiset ovat laadultaan paljon karheampia ja jäykempiä.

Vierailija

Tarkallee ottaen niitä on kai kolme. Ihmiset luulevat niitä raidoiksi, ovat niin "oikeissa" paikoissa. Niitä vaaleita hiuksia ei voi värjätä, väri ei pysy kun luonnon omaa pigmenttiä ei ole. Hiuslaatu on vähän erilainen kuin mun muissa hiuksissa (siis niissä tummissa).

Jotkut ei usko, että en ole ottanut raitoja :) Mun lapsuudessa (-70 -luvun alku) ihmiset toruivat äitiäni mun hiusten värjäämisestä. Muistan nämä jutut hyvin. Äitini nauraa, että on ajanut pyörällä vähän liian pitkään mua odottaessaan.

Kaiken kaikkiaan tämä on hauska juttu, vaikka joskus vähän ärsyttävä. Se on osa mun persoonaa. Lisäksi mulla on vastaavia läikkiä selässä ja toisessa polvessa, mutta ne ovat muuta ihoa tummempia, eivät kuitenkaan ole maksaläiskiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat