Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤LOKALUTUSET¤¤¤

Vierailija

Huhuu, missäs ootte? käykäähänkertomassa kuulumisianne.

Meillä näyttäisi nytsiltä, ettäNutriSoija käy tytsälle ja juo sitä jo jonkun verran. Toista viikkoa kokeillaan nyt sitä. Aluksi pelkäsin ettei se käy kun kipristeli massua ja ripuloi. Meni ohitse ja nyt tyytyväinen ollut pari päivää. Tarkoitus olisi saada rinnasta pois. Mulla on maidoton ja tomaatiton dieetti. Paini kehitys on pysähtynyt, kun ei oo muuta kuin rintamaito ollut ruokana. Nyt sitten tytsälle aloitetaan ensi viikolla bataatin kokeilu.

Liikkuu pyörimällä ja kääntyilee kummaltakin kyljeltä maalleen, mutta vielä tahtoo toinen käsi jäädä alle. Kaksi hammasta on alhaalla. Iloinen tytsä.

Esikoinen kävi tutustumassa tulevaan kouluunsa eilen ja se oli mukava kokemus. Nyt odottaa malttamattomana kouluun pääsyä.

Aurinko paistaa. mutta melko viileä sää muuten. Loppuviikosta tivoliin kahden vanhemman lapsen kanssa.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!

Miranneli ja tytöt

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

täällä ollaan jälleen nuhassa :( ja niin vattulaisen pahantuulisia että. Aloitin sitten pojalle sen antibioottikuurin mikä loppuviikosta määrättiin. Siis eikö tämä nuhailu ikinä lopu?????? Tsempitykset vaan kaikille muillekin nuhien ja muiden pöpöjen kanssa kamppaileville :) :)

Riza, tosi hurja vauhti kyllä tytöllä! Meilläkin mallaillaan karhukävelyasentoa ja noustaan itse istumaan ja istutaankin suht napakasti. Konttaamaan ei ole Veikka vielä ehtinyt. Polvilleen on noussut myös alaporrasta vasten.

Sunshine, kyllä täytyy sanoa, ettei kyllä kateeksi käy teikäläistä! On sulla kestämistä, mutta toivottavasti löytyis joku hyvä (?) syy pojan kiukkuun. Vaikka sitten se maitoallergia tai muu vastaava. Tai ainakin mua aina helpottaa kun saa tietää syyn. Kovasti vaan voimia sinne!!!

Veikan ylähampaat varmaan puhkeaa kohta. Meillä olis viikonloppuna tuttavien häät ilman lapsia ja oltiin jo miehen veljeä vaimoineen pyydetty lapsia hoitamaan yön yli. Tänään sitten päätin että lähden autolla ja tulen kotiin ennen ipanoiden nukkumaan menoa. Tiedän, etten pysty nauttimaan viihteellä olosta jos täällä on kitinäinen pikkukaveri joka kärsii nuhasta ja vielä hampaitakin pukkaa.

Nyt nukkumaan, aamulla on kasilta esikoisen päiväkodin kevätjuhla B-)

Öitä,

Yrjö ja Veikka 7,5 kk

Vierailija

Riza: Joo, mulla ei oo tosiaankaan kovin hyvät kelan tuet, kun ulkomaan tienestejä ei oteta huomioon kelassa (tietty), joten saan sen minimin 15 egee päivä. Että ihan kiva on mennä töihin, niin voi ostaa itselleen vaikka uudet kengät. Nyt en viitsi ostaa mitään muuta kuin ruokaa perheelle...

VAATTEET: Siitäpä mieleeni: Minä olen lumpustanut melkein koko äitiysloman juuri sellaisessa kaameassa mamma- outfitissä, aina samat kledjut, mitä siitä, jos vähän oksennusta paidalla, eihän sitä aina jaksa vaihtaa... ;) Senkin puoleen on mukava mennä taas töihin, että voi kiskoa ruhonsa nailoneihin ja housu/jakkupukuun ja tuntea olonsa taas hieman enemmän itsekseen. Mites muut, miten on äitiyslomamuodin laita?

Tänään oltiin tapaamassa tulevaa hoitotätiä, oikein mukavalta vaikutti. Paluumatkalla kauhistelin kehä I ruuhkaa, liikenne tosiaan jumittaa siellä huhun veroisesti kolmella kaistalla. Tämä on merkityksellistä siksi, että joudun junnaamaan juuri kehää töiden ja hoitopaikan väliä. Kuinkahan monta tuntia täytyy varata matka-aikaa......

AJL

Vierailija

Jospa minäki pinoutuisin.. Jotenki tuntuu ettei ehdi eikä jaksa kirjotella. Meillä menee kyllä pääosin kaikki niin hyvin, ettei senkään puoleen oo mitää kirjoteltavaa. Viikon verran oli tuossa mieskin vapailla, niin seki sitten vei tietysti vähän aikaa pois nettailusta, kun oon intoillu siivoamisen ja omien harrastusteni kanssa. :)

Sunshine: saanko udella, millä alalla työskentelet? Vaatiko kovastikin rohkeutta tehdä tuo päätös?

Minunhan on tarkoitus palata töihin syyskuussa, pidän vanhempainvapaan perään lomat pois ja sitten takas töihin. Näin oon esimiehelle ilmottanu, tai siis niin, että lomat pidän ja todennäköisesti palaan töihin. Nyt kuitenki meidän lasten hoitopaikka-asia on niin auki ja tod.näk. joudutaa viemää muksut hoitoon mihin lie kaupungin toiselle laidalle ja kun vielä hoitoaamut olis yksin mun hoidettavia miehen töiden takia, niin oonki alkanu harkitsemaan hoitovapaalle jäämistä noiden lomien perään. Pelottaa vaan niin vietävästi a) "kelkasta" putoaminen ja b) esimiehen suhtautuminen, kun hän on varmaan kanssa laskenu sen varaan, että palaan syksyllä. Mullakin on omat asiakkaani, jotka tällä hetkellä tuuraajani ja esimieheni hoidossa, joista esimieheni ainakin odottaa syksyllä pääsevänsä eroon.. ;) Mä työskentelen yrityksessä, joka tuottaa palveluja liike-elämälle ja ala muuttuu koko ajan, lähinnä lainsäädännön johdosta, joten ihan pihallahan oon jo jokatapauksessa kaikesta, mutta silti tuntuu, että jos tässä vielä vuodenki kotona ihmettelen, niin sitten en kyllä tiedä ja muista enää mistään mitään.

Ärsyttää kyllä välillä tää naisen asema yhteiskunnassa. Sun tarvii olla uranainen ja superäiti, jos valitset vaan toisen, niin kieroon katsotaan aina tai sitten tunnet itse kamalaa syyllisyyttä, teit sitten niin tai näin. Ja molempien asioiden yhdistäminen tuntuu kyllä ylivoimaisen vaikealta. Miehillä on Niiin paljon helpompaa tässäkin asiassa.

Nii, voisihan sitä typykän kuulumisiakin kirjotella. Eli vielä ei eteenpäin mene, yrittää kyllä kovasti. Hyppii ja pomppii mahdottomasti kainaloista kiinni pidettäessä ja vähän tapailee askelia.Se semmonen kävelytuolisysteemi olis kyllä varmaan hankittava, niin ei tarvis koko ajan olla ite pitämässä kiinni. Lattialla istuu jo melko hyvin tuetta, tyynyjä pitää kyllä olla ympärillä kun aina ei ehdi käsillä ottaa vastaan, kun alkaa johonki suuntaan kellahtamaan. Mutta itse ei siis kuitenkaan istumaan nouse makuulta.

Ruoka maistuu neidille hyvin, 8kk soseita vetelee, leipää, banaania, päärynää, kurkkua ja maissinaksuja sekä rusinoita syö omin käsin. Tuoreraasteita en oo vielä älynny tarjota, vaikka niitähän voisiki antaa, kun kerran noita sormiruokiakin hyvin kakomatta syö.

Yöt menee taas jo hyvin. Klo 20 käy nukkumaan, joskus puolen yön pintaan täytyy käydä tuttia nostamassa ja neidin asentoa korjaamassa, kun on mönkiny ittesä unissaan jumiin sängyn päätyyn. Sama toistuu vielä aamulla klo 5.45 (sama aika ollu joka aamu jo viikon). Sitte 6.30 haen natisevan tytön viereen tissille ja saan ehkä tunninki vielä torkuttua.

Ihanaa auringonpaistetta on taas ollu. Lämpenis vaan vielä kunnolla, niin ei tarvis enää pukea muksuille. Meillä ei mitään ihmeitä kesäsuunnitelmia vielä ole. Heinäkuussa on tarkoitus mökkeillä viikko Savossa. siitä tulee varmaan ihan mukavaa. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

S ja tytsä 8kk

Vierailija

Heippa!

Minulle on käynyt useammin kuin kerran niinkuin Suhnille, viesti on kadonnut virheen ja sivustojen korjauksen takia ilman varoitusta tästä ketjusta, toivottavasti nyt ei käy taas samoin.

Miranneli: Toivottavasti saatte painoa ylöspäin ja ruokailun kuntoon! Tsemppiä maitoallergiaan ja kaikkeen ruokailuun!

Vilkaisin viestit pikaisesti läpi, mutta sen verran on kiirus, että kerron vain meidän kuulumiset, sorry!

Täällä tulee siis 7kk täyteen keskiviikkona, muutama viikko on ryömitty vauhdilla ja nyt neiti työntää polvia alleen konttaamisasentoon.

Vaipanvaihdosta ei meinaa tulla mitään kun kierii ja pyörii, potkii ja huitoo ja yrittää samalla kierähtää vauhdista vatsalleen.

Istuu syöttötuolissa tomerasti.

Ruokailuja on 4 päivässä. Suussa 2 hammasta alhaalla, olleet jo n. kuukauden.

Hoitovapaata olen hakenut siihen saakka kunnes neiti täyttää 2v, ja katson tilannetta sitten uudelleen, eli töihin ei ole kiirettä, se duuni odottaa kyllä:)

Nyt jos tämäkin viesti katoaa jonnekin en tiedä mitä teen, mutta täällä siis ollaan ja kuulumisianne olen lukenut, ja toivon että jatketaan tätä pinoa edelleen!

Ihanaa aurinkoista toukokuun loppua kaikille lokamammoille!

t. DorisDay

Vierailija

Hampaat tuntuu vaivaavan monia! meille tuli alahampaat jo 3,5 kk ikäisenä ja nyt tosiaan yläien on turvoksissa, mutta myös alhaalta kulmahampaan kohdalta ien on punainen. Aika monella tuntuu olevan nuhavaivaaa myös, kurjaa.

Kiva kun Tintin poika on alkanut nukkuun pitempiä päikkäreitä, itekin jaksaa ihan eri tavalla kun saa hengähtää parin tunnin pätkän.

Sunshinelle tsemppiä kakkoskämpässä ajanviettoon, se on aika syvältä mutta toisaalta nyt on kesäkelit tulossa ettei tarvi kyhjöttää vieraassa kämpässä sisällä. Mä Hesassa ollessamme olin koko ajan menossa, kun kämpillä oli niin angstia. Tein pitkiä vaunulenkkejä Töölönlahden ympäri - täällä kotona ei sitten ole lenkkeilty ollenkaan samalla intensiteetillä.

Kesäsuunnitelmista: Ostettiin iso ja kallis vene, joten veneillään Päijänteellä. Ehkä käydään viikonloppureissu miehen kanssa kahdestaan - Roomassa vaikka (tai jos rahat loppuu niin sit reissu kutistuu Hesaan, sinne saadaan ilmaisia hotelliöitä).

AJL, hienoa että perhepäivähoitopaikka kuitenkin järjestyi!! Sä olet varmaan eka meistä joka menee töihin, ja mä tulen sit perässä syyskuun alussa. On tää äippäloma vaan mennyt vauhdilla, enää 3 kk jäljellä. Musta on myös ihanaa saada taas omaa rahaa, saan nytkin ihan kohtuullista äitiyspäivärahaa mut onhan se pienempi kuin palkka.

SannaP:lle tsemppiä työpohdiskeluihin, uran ja perheen yhdistäminen ei ole yksinkertaista! Meillä on vielä 2 uraa, siis miehellä on nousukiitoinen ura joten luulenpa että mä sit himmaan :( Ei siitä mitään tule jos molemmat tekee huippu uraa, siis lapsen kanssa. Ja tässä tapauksessa mun mies tienaa niin paljon enemmän tällä hetkellä, että ei tarvii miettiä kumpi joustaa.

Meillä oli muuten viikko sitten ekaa kertaa MLL:n hoitaja 6 tuntia. Hyvin meni, pyydetään tyttöä toistekin hoitamaan. Mun äiti tulee tänään hän ei olekaan nähnyt vauvaaa sitten ristiäisten (asuu eri maassa) joten mukava kun tulee. Hän on myös lupautunut lapsenvahdiksi, kun lähdemme hu miehen kanssa Hesaan juhliin. Tää onkin eka kerta yö erossa vaavista, nyyh. Ei vaan, ihana päästä miehen kanssa vapaalle ja hienoihin juhliin. Vähän mietityttää, kun vaavi ehtii nähdä mun äitiä tänä iltana lyhyesti ja sit huomenna aamupäivällä, ja sitten jää hänen hoiviin. Mutta toisaalta tytölle tuntuu olevan koti tosi tärkeä, eli kun on oma sänky ja muut tutut jutut niin kaikki menee varmaan ihan hyvin.

riza ja tyttö 7 kk

Vierailija

Olen ollut vähän taka-alalla, kun aina kun saan kirjoitettua pitkän viestin niin kone ilmoittaa että "keskustelupalstaa korjataa juuri nyt" ja viesti katoaa bittien taivaaseen. Grr...

Mitäs meille? Tyttö ryömii jo kovaa vauhtia, ja heijaa edelleen kontillaan mutta ei konttaa. Istuminen on aika lähellä, kääntyy jo "puolikankulle" mutta ei sitten heivaa itseään ihan loppuun asti istumaan. Sylissä hyppis ihan loputtomiin, joten taidan kaivaa sen hyppykiikun taas esille. Vaikka aika hyvin tuo viihtyy lattialla itsekseenkin, kunhan joku on näköetäisyydellä. Välillä kyllä tuntuu mamman kaipuu iskevän, ja sitten tuo ryömii perässä vaikka maailman ääriin ja vikisee tullessaan...

Hampaita meidän neidillä ei ole, eikä tunnu olevan tulossakaan. Vähän kyllä jo odottelen niitä. Olis kiva jo pikkuhiljaa antaa vähän rakeisempaa ruokaakin, mutta ei vielä viitsi kun pelkillä ikenillä niitä sitten jauhaisi... Tai siis mitään omenaa tai porkkanaa on ihan turha antaa, kyllä tuo näkkärin jo suussaan sulattaa. :)

Mulla on työnhaku edessä syksyllä, vuoden vaihteesta toivon pääseväni töihin. Tosin hirvittää tuo hoitopaikan saaminen, mutta ans kattoo nyt. Jos vaikka lykästäisi... Vähän ollaan myös mietitty muuttavamme väljemmille vesille täältä Helsingistä, mutta mutta. Täällä kun on kaikki niin kätevästi ihan käsillä, ja "maalla" on sitten ihan erilaista. Mies on aina asunut kaupungissa, ja on ymmärrettävästi aika haluton muuttamaan pois. Pidemmän päälle emme kuitenkaan voi asua ainakaan juuri tässä, sillä asumme ihan juna-aseman vieressä ja se on niin levoton etteivät lapset voi ennen yläkouluikää leikkiä yksin pihalla... No, hiljaa hyvää tulee, aletaan kattelemaan asuntoja harrastuksen omaisesti ja muutetaan sitten kun löydetään se täydellinen juttu.

Meillä ei kovin kummoisia kesäsuunnitelmia ole. Tarkoitus olisi juhlistaa 5v hääpäivää pienen matkan merkeissä ilman lapsia. Mietittiin jo jotain neljän päivän kaupunkilomaa, mutta sitten iski etukäteisikävä ja päädyttiin yhden yön Tallinnan reissuun. Tosin mitään varauksia ei ole vielä tehty, että saa nyt nähdä miten siinäkin käy... Miehellä on loma vasta heinä-elokuussa, silloin käydään varmaan mökillä. Ja syyskuussa hän pitää hissiremontin kunniaksi isäkuukauden, silloinkin mennään mökille evakkoon. Muuten taidetaankin olla kokolailla kotona. Matkakuumetta olisi kyllä, mutta rahaa ei...

Mun vauvakuume oli ja meni, nyt olen kovin tyytyväinen nykyiseen lapsilukuun. Toissapäivänä tosin mieheni alkoi juttelemaan että "eikö se jo olisi aika laittaa kolmas tuloilleen" tyyliin nyt-tai-ei-koskaan, mutta ei. En tod. tee kolmea lasta kolmeen vuoteen, joku roti sentäs! Erityisen hämmentävää tämä oli, koska mies on tähän asti ollut hyvin voimakkaasti lisälapsia vastaan, kaikki pienet vaatteetkin on pitänyt myydä heti, ja vauvan tarvikkeet on lahjoitettu pois sitä mukaan kun niitä ei enää ole tarvittu. Ja sitten ne väittää että naiset ovat ailahtelevaisia...

No nyt äkkiä päikyille ennen kuin nuo heräävät!

Vierailija

Pikaisesti kirjoittelen kun samalla valmistan perheelle illallista. Hengissä sentään vielä ollaan vaikka voimille ottaa... Mies on taas ollut "menoissa" ja laskeskelin että on taas tässäkin kuussa ollut 1/3 osan poissa. Päivät vielä sujuvat mutta illat tuntuvat pitkiltä ja kahden pienet iltatoimet jatkuvasti yksin hoidettuna ottavat voimille. Ja niin huushollin pitäminen siistinä. Pesukone ja rumpu laulavat jatkuvasti ja silti pyykkikori pursuaa jatkuvasti...

Itse olen edelleen viljattomalla dieetillä ja olen suht hyvin tottunut siihen vaikka välillä tekee mieli pastaa taikka pitsaa. Olen siinä toivossa että imetys pikkuhiljaa loppuu itsestään kun esikoinenkin lopetti imemisen alle ysikuisena.

Itse en ole käynyt "tuulettumassa" tyttöjen kanssa pitkään aikaan, viimeksi vuonna 2007 tammikuussa. Nyt on sovittuna tyttöjen ilta muutaman viikon kuluttua mutta saas nähdä miten onnistuu kun ei vieläkään pullo/muki-hommat onnistu. Sunshine, tosiaan olen itsekin kuulut aika monesti saman kun sinäkin ja tiedän tasan tarkkaan ettei asia ole niin. Esikoinen söi rintaa mutta joi myös pullosta. Vauvat vaan ovat niin yksilöitä. Äitini uskoi vasta kun itse yritti opettaa vauvaa pullolle eikä onnistunut... niin ja itse kolmen lapsen äiti =)

Kävin töissä ja hain hoitovapaata. Näillä näkymillä menen töihin tammikuussa 2010.

AJL, taisi kysyä mammalookista. Juu, täälläkin on farkut jokapäiväinen asu. Niitä löytyykin sitten aika monet =). Itse en ole edes "suorien" housujen ja hameiden ystävä. Hippalook on myös farkku ja toppilinjaa. Jos tarvinee jollain sanalla kuvailla vaatemakua niin sanotaan että sporttinen =). Niin ja se jumppakortti juoksee kokoajan ja takaraivossa painaa kesäkuntoon pääsy... Paino on ihan jees mutta olis ihan kiva kiinteytyä.

Mutta nyt katkarapuruukun kimppuun ja aah lasi punkkua.

Leppoisaa iltaa, J

Vierailija

Päivä on ollut menoa ja meininkiä, ollaan ravattu kirppikset, uinnit ja maailma kylässä-festarit erilaisin kokoonpanoin. Nyt istuskelen täällä lastenhuoneessa odottamassa että esikkokin malttaisi nukahtaa... On tosi kiva puuhata kaikenlaista, mutta näiden puuhapäivien jälkeen tuon 2-vuotiaan nukahtaminen on aika työn takana... Puolensa ja puolensa. Huomenna ollaankin sitten ihan kotosalla.

Kotilook sitten... Aikalailla samantyylisiä vaatteita käytän nyt kuin ennen lapsiakin. Farkut ja trikoopaita, kylmällä säällä hupparia tms. päälle. En ole koskaan ollut kova laittautumaan (edes ripsaria en käytä), joten ihan hirveää eroa entiseen ei ole - paitsi että vaatteet tuppaavat olemaan aina puklussa / kuolassa / räässä / ruoassa / muussa töhnässä... Jos on jonnekin ihmisten ilmoille ihan itsekseen lähtemässä, niin kannattaa pukea päällimmäinen paita vasta hississä ettei joku heippoja sanoessaan sottaa sitä... ;)

Aika hintsua on munkin vaatteiden ostelu. Siirryin suoraan opinnoista äitiyslomalle, sitten hoitovapaan kautta taas äitiyslomalle, joten minimituloilla mennään jo suunnilleen sadatta vuotta. Olen tottunut siihen ettei oikeastaan ole varaa ostaa mitään. Viime kuussa ostin kesäkengät, ja budjetti kaatui heti... Onneksi miehellä on hyvät tulot niin ei sentäs ihan pulassa olla. Mulla tulot nousee olennaisesti kun pääsen hoitovapaalle, olenkin aina ihan äimänä kun ihmiset valittaa hoitovapaalla huonoja tuloja... Kaikki on suhteellista... ;)

Vähän alkaa kyllä noiden vaatteiden kohdalla mietityttää,että pitäisikö vaihtaa tyyliä... On ehkä vähän turhan nuorekas tyyli sitten töihin, koulussa voi oppilaita nolottaa jos on samanlaiset vaatteet kuin opella... No ehkä opeakin saattaisi vähän nolottaa... No, tämän kotonaoloajan käytän vielä näitä nykyisiä, alati likaisia vaatteita...

Jaahas. Taitavat vihdoinkin nukkua nuo ihanat lapsukaiset. Jospa sitä tästä livahtaisi muihin hommiin, vihdoinkin..

Vierailija

On vierähtänyt pitkä aika kun viimeksi kirjoittelin, vaikka päivittäin käyn viestejä täällä lukemassa. Meillä sairastetaan, minä enemmänkin ja poika nyt parempaan päin, eilen käytiin lääkärissäkin mut ei siellä kummempia, pojalle vaan panadolia tarvittaessa ja mulla saattaa olla angiina. Kovin levottomia öitä ollut ja tänään herättiin jo ennen kuutta. Poika nyt oppinut nukkumaan kunnollisia päiväunia, ihanaa! Aamupäivällä 1.5h, iltapäivällä 2h ja yöunet 19-07, tai suunnilleen tähän tapaan. Aiemminhan päiväunet oli tosi lyhyitä pätkiä ja vaunuja sai lykkiä jatkuvasti.

Mitähän kaikkea tässä kirjoittelisi, nyt kun kerrankin on aikaa... Meillä on jo melkoisen laaja ruokalista ja kaikki tuntuu sopivan, ruokahalu on melkoisen suuri! Vähän olen rajoittanut syömistä kun muuten ei mene maitoa lähellekään mitä pitäisi. Painoa on jo reilusti yli 8kg, pituutta ei mitenkään hurjasti. Kyllä tuo sitten kuluttaakin kun osaa kääntyä, kieriä, vähän ryömiä, istuminen ei vielä onnistu ja ei tykkää pomppia ollenkaan, suorilla jaloilla seisoo sylissä. Koko ajan haluaisi olla menossa,. mutta viihtyy hyvin lattialla itsekseenkin, osaa heiluttaa... joka päivä tuntuu tulevan jotain uutta, uusia ääniä jne. Äidin pieni vauva, jo 7kk :) Ja arvatkaa kenellä vauvakuume, vaikka vasta pikkuvauva-ajasta selvitty ja alun hankaluudet sekä väsymys tuoreessa muistissa! Saa nähdä kuinka pian toinen saadaan alulle, vaikkei mitään kovin aktiivista yritystä olekaan, esikoista yritettiin vuosi.

Ei täällä varmaan sen kummempia, välillä aika käy pitkäksi kun nyt seurakunnan perhekerho ja muskarikin loppu. Saattaa mennä monta päivää että oon vaan pojan kanssa kahdestaan kotona lähikaupassa käymistä lukuunottamatta. Miehellä kun on aina auto ja ei tule lähdettyä bussilla kaupunkiin. Mies kyllä on aivan ihana, on mielellään pojan kanssa iltaisin ja tekee kotihommiakin aika kiitettävästi. Odotan jo innolla että voitais lähteä vähän vaikka puistoon keinumaan tms missä ois kesäaikaankin äitejä ja lapsia. Onhan kotona oleminen ihan mukavaa, mutta välillä jotain vaihteluakin kaipaa. Että semmosta tällä kertaa. Taidanpa syödä aikaisen lounaan ihan rauhassa, kun vielä on vaunuissa hiljaista. Päivänjatkoa kaikille!

Tintti ja Eeli tasan 7kk

Vierailija

Vauva on nukkunut huonosti pari yötä, heräillyt tunnin-parin välein ja huutanut vähintään tunnin aamuyöstä. Päiväunetkaan eivät ole normaalia luokkaa, eikä ruokakaan maistu. Mahtaako olla hampaita tuloillaan, ei kylläkään mitään näy tai tunnu... Mutta joskushan niidenkin on tultava kun vielä ei yhtäkään näy ja ikää jo 7½kk...

Itkua ja hampaiden kiristelyä siis täällä. Hermo on todella tiukalla. Mieskin loistaa taas, se on kuin teinipoika kun sen pitää istua illat aamuyöhön asti pelaamassa ja sitten nukkua ties kuinka pitkään. Tänäänkin lähdettiin lasten kanssa 9.30 ulos ja äijä oli just vasta noussut. Tässä siis mies jonka pitäisi olla töissä ihan normi toimistoajat... Heh heh. Mutta en jaksa ryhtyä sille äidiksi. Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta hänen mielestään mitään ongelmaa ei ole, joten se siitä sitten.

Ääh. Mieli on maassa, kakarat kiljuvat taas sängyissään kuorossa ja mies (yllätys yllätys) pelaa. Voi kun joskus pääsisi jonnekin rauhalliseen paikkaan ja saisi vaan nukkua rauhassa. Haudassa vissiin sitten... No, nyt vissiin tuttia nostelemaan. Ehkä tämä taas tästä...

Vierailija

Miehet, joo tuli riideltyä viikonloppuna asioista, mun aloitteesta. Ärsytti koko äijä ja siinä sitten huudettiin puolin ja toisin mutta nyt näyttäisi taas kohtuu selkeältä suhderintamalla. Suhnin kanssa samoin, meiläkin ukko valvoo yökaudet milloin minkäkin asian kanssa, yleensä telkan tai tietokoneen, ja aamulla nukkuu autuaasti kun muut herää. Lähtee töihin pikkuisen ennen puoltapäivää ja tulee illalla kotiin kun työpäivä on pulkassa ja väsyneenä tietty. Eipä siinä hirveästi aikaa perheen kanssa vietellä kun melkein iltatouhut alkaa kun mies kotiin tulee ja on syönyt. Oli meillä muitakin riidanaiheita, mutta tuo nyt tuli mieleeni Suhnin viestistä. Mies lupasi muuttaa aikatauluaan :D

Veikka ja minä vielä hieman räkäisiä mutta taitaa olla ohi menossa tämä räkätauti, uutta odotellessa...

Ihmisten auttamisesta, olen huomannut samaa kuin Sunshine ja AJL. Itse pitää joskus pyytää ja voi jäädä silloinkin apu saamatta. Ihmisillä on nykyisin niin kamala kiire joka paikkaan. Vanhuksia ja vammaisia yritän aina auttaa ja tietty muita vaunuilijoita.

Nyt täytyy lähteä hakemaan esikoinen tarhasta, mukavat päivänjatkot!

Yrjö ja Veikka (ensi viikolla 8 kk)

Vierailija

Täällä kanssa sairasteltu jo kolmatta viikkoa. Pojalla välillä hyviä päiviä ja taas ilta kun on lämpöä. Hampaita tulee ilmeisesti..

Poskihammas varmasti tulossa nytten. Kuumetta oli kolme päivää alkukuusta, ja sittemmin kuumeillut satunnaisesti.

Nukkuu koko yöt ja pidempään aamuisin tosi kiva. Voipi saada nukkua jopa seitsemään.

Päiväunet on tunnin aamulla ja pari tuntia päivällä. Saa vähän tehä tota remppahommaakin. Koko kesän ja syksyn hommia piisaa. Ollaan tekemässä uutta kylppäriä ja samalla sitten puretaan eteinenkin ihan kiva kulkea vauvan kanssa..Täällä ei vielä vauvakuume ole iskenyt.

Jos sitten ensi vuoden puolella vasta yritystä peliin.

Vierailija

Viime yö meni pitkästä aikaa kohtuullisesti, yhdellä herätyksellä. Ihme olo aamulla kun olikin saanut nukkua. Poju edelleen räkäinen ja nyt mullakin kurkku kipeä ja nenä tukkoisen oloinen. Että se siitä salille menosta illalla ja lenkkeilystä viikonloppuna... :(

Kesäsuunnitelmista, tehdään perinteinen parin viikon rundi akselilla Pohjois-Karjala - Lappi - Länsi-Suomi ja ehkä käväistään jossain Puuhamaassa. Mulla on kaksi (!) Tallinnan risteilyä kesäkuussa parin viikon välein, vain juhannusviikonloppu on välissä. Ihan kamalaa, mitä siitäkin tulee mutta lähden joka tapauksessa. Miehelläkin on lomaa 8 viikkoa (sis. isäkuukauden) viikkoa ennen jussia alkaen. Yritämme myöskin maalata Veikan huoneen, mutta muutoin tuskin kotona kummempia tehdään. Katsotaan, mitä kesä tuopi tullessaan :D

Taidan oikaista sohvalle hetkeksi kun pikkujäbä nukkua tuhistaa ulkona ja esikoinen leikkii rauhallisesti, tai siis ainakin vielä leikkii (kunnes äippä menee maate)...

Aurinkoista viikonloppua eikä anneta tämän lokakuisten ketjun kuolla!!! Yksi henkireikäni menisi siinä :( :(

Yrjö kera Veikkalaisen

Vierailija

Kävelin tänään reippaasti (teen joskus) kotoa keskustaan, siihen menee n 1,5 h. Sitten menin vauvujen kanssa Sanomatalon (Helsinki siis kaupunki) Waynesiin, siellähän on leppoisaa olla 20 muun vaunuilijan kanssa. Sitten kuluttelin muutenkin aikaa kaupungilla, kun olen todennut, että kun on "ohjelmaa" eikä vaan möllötetä kotona niin poju narisee ja marisee merkittävästi vähemmän eli siis mammalla ei ole hermo kitinästä kireänä. Mutta siitäpä aasinsilta...

SUNSHINE valitti, kun ihmiset eivät AUTA. Olen kyllä huomannut samaa. Stokkan ovissa kukaan ei auttanut tänäänkään vaikka pusken ovea, sitten vaunuja hieman väliin, uusi oven pusku jne. Tiedätte kuvion. Jos nyt hieman saa haikailla entiseen kotomaahan alppien juuressa, niin siellä ihmiset ei olisi kehdannut olla auttamatta lapsen kanssa liikkeellä olevaa mammaa. Miten voi olla, että ainakin täällä piäkaupungissa ihmiset ei kerta kaikkia katso liikennevälineissä saati ovissa, että tarvitsisikohan joku mummo/invalidi/kauppakassien kantaja/äiti takana apua??? Eikö se ole ihan kohteliasta pitää hieman ovea auki myös täysin vetreälle takanajolpottajalle, eikä läimäistä ovea tylysti naaman eteen? Krääk.

Mies lähtee täälläkin (taas) työreissuun ulkomaille viikoksi, joten minä pakenen "mummolaan" yksinäisyyttä pakoon. Muistan aina tilaisuuden tullen mainita miehelle, että "tähän palvelutasoon tulee sitten syksyllä muutos", kun en ole enää kotona korjaamassa aamupalasotkuja, siivoamassa jne ja meilläkin alkaa karu hoitopaikkaruljanssiarki, kun saa hiki otsalla töissä kytätä kelloa, että ehtii hakea lapsen hoidosta. Ei enää huolettomia ilmoituksia kuuden maissa, että "sori menee tänään hieman myöhempään..." Aiomme vuorotella viemisissä ja hakemisissa, joten ukkokin joutuu pitämään itselleen parempaa kuria työaikojen suhteen.

AJL

Vierailija

...Suhnillekin, tiedän, oi tiedän tunteen!

Eipä se nyt niin ruusuista ole kuule täälläkään. Edelleen ukko siis muilla halmeilla työkuvioiden perässä ja meitsi kotosalla koirun ja pojan kanssa. Tuntuu että juuri kun on ulkoa tultu niin taas jo mennään...

Eilinen kauppareissu Selloon oli mukava, jos haasteista tykkää. Junaan ei ollut ketään auttajaa rattaiden kanssa, joten eikun pukertamaan ne kyytiin, laps ja kassi siinä sivussa. Ei oo matalalattioita noi junat, juu.. kaupassa meidän heppu ei sitten viihtynyt yhtään ja huusi hela tiden. Kassoille törkeet jonot ja just kun olin jo maksamassa muistin tärkeimmät ostokset. Ja bussilla tultiin takaisin (koska en ois enään saanut roudattua meitä junaan..), ja siellä oli jo valmiiksi neljät vaunut!! Eihän kuskin ois tarvinnu meitä ottaa mutta ystävällisesti salli sen kuitenkin. Siinä sitten heiluttiin kyydissä ja yritettiin väistellä ohimeneviä ihmisiä. Kyllä oli hiki puserossa kun kotiin päästiin, ja eikun suoraan doggia käyttämään! :p

Kyllä ois taas tehny mieli kirota...kattelinkin ulkona nuita "nuoria ja onnellisia", jotka reporankoina makoili nurtsilla seuranaan pari siideriä, eväät ja seurapelit. Ei ollut kiirettä ja velvollisuuksia. Tilittää wanha ämmä täältä! :|

Jos jotain positiivista kehitän tästä 24/7 lapsen kantamisesta ja todella läheisestä suhteesta, niin eipä tarvi kuntosalille mennä. Just aamulla peilistä ihmettelin, että mihin ne aina mukana roikkuneet allit käsivarsista on kadonneet. Kyllä se treenistä käy kun tuntitolkulla roikuttaa 8,5 kiloa mukanaan! Jee, voi sitten pitää lyhythihaisia mikäli säät sallii. Pienet on ilot!!

Jahans, ehdinkin juoda kaffen ja aamupalan, nyt ollaan hereillä. Kiva ettei vielä suoraa huutoa tule, pelkkää päpäpäpääätä ja kolistelee soittorasiaa. Jos en mene just NYT niin sitten kyllä tulee huuto. Gotta go! Sorde, omaa napatynkää taas...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat