Vierailija

Käyn eräässä äiti-lapsi-kerhossa ja olen ihan ihmeissäni siitä, miten paljon lapset muistuttavat äitejään! Kerhossa olevat lapset ovat iältään 9kk - 1 v 4 kk. Ja jo tuossa iässä erot lasten sosiaalisuudessa ja luonteessa tulevat ihan selvästi esiin. Omasta lapsesta asiaa on vaikea sanoa, mutta muista sen kyllä huomaa. Ja en siis puhu ulkonäöstä vaan lasten luonteesta ja sosiaalisuudesta. Kerhossa leppoisan äidin lapsi on tosi lunki ja sosiaalinen tapaus. Kaikkien kanssa riitelevän äidin poika on syrjään vetäytyvä ja itkeskelevä. Reippaan ja rohkean äidin tyttö on selvästi pomoainesta eikä pienestä hätkähdä. Tiukkapipo äidin tyttö on hermostunut ja kiukutteleva.

Ihan uskomatonta. Ei omena todellakaan kauan puusta putoa!

Kommentit (4)

Vanhempi on pomottaja ja hirmu sosiaalinen, vetää muitakin leikkeihin mukaan koko ajan. Nuorempi taas rauhallinen ja hitaasti lämpiävä, minä itse olen pidättyvä mutta nopeasti lämpiävä! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinänsä toki perustemperamentti on lapsilla geeneissä eli voi periytyäkin. Mutta monesti lapsen luonne ja sosiaalinen käytös voi olla myös VASTAREAKTIO vanhempaan. Sosiaalisen ja puheliaan äidin lapsi siis voi olla vetätyvä ja päinvastoin.

Ja sitten tietysti oma lukunsa on lukuisat erityislapset.

Minä olen sellainen sosiaalinen ja puhelias, lapseni tosi ujo ja mieluummin seurailee ensin vierestä kunnes tarttuu toimeen, minä tartun heti.

Ystäväni 3 lasta ovat kaikki aivan erilaisia, eikä kukaan mielestäni lähelläkään äitinsä luonnetta.

Leikkipuistossammekaan ei ole äitiä ja lasta jotka ovat samanlaisia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat