Kapseli tänne :)

Vierailija

Nuvaringistä olen kuullut paljon kehuja, jopa sellaiset jotka ovat menneet aivan päästä sekaisin pillereillä ovat nuvalla olleet ok.

Itselläni on kokemusta pillereistä ja minipillereisstä, mutta niistä kumpikaan ei toimi mulla.

Laastaria olen käyttänyt, mutta se ei meinannut pysyä paikallaan ja usein meni laastareita hukkaan. Lisäksi jos sairastaa tukostaipumusta (mitä monet sairastaa tietämättäänkn) on laastari jopa hengenvaarallinen.

Kierukka on helpoin ja mukavin, jos sen laitto onnistuu, kierukassa kerrotaan liian vähän riskeistä ja ollaan vähän laiskoja jälkiarkastusten ja vuositarkastusten kanssa, jotka on kuitenkin tosi tärkeitä. Mulla laitettiin kierukka vahingossa kohtulihakseen osittain läpi kohdusta ja nyt se on jo kulkeutunut vatsaonteloon ja tekee siellä hallaa, kipuja vuotoja, eikä poistoon kuitenkaan saada aikaa vaikka sitä on jo reilun kuukauden odottanut. Se vaatii enemmän kun täytyy tähystyksellä vatsaontelosta onkia.

Jos nyt miettisin ehkäisyä ottaisin kapselin olkavarteen, neuvolalääkäri sanoikin että on hyvin yleistä että se poistetaan 2-3v kuluttua uuden lapsen toivossa, mutta hyvä ppuoli on että sen voi pitää vaikka sen 5-7vuottakin.

Aikaisemmin suosittelin kierukkaa koska vuodot säännöllistyi kellontarkoiksi, mutta nyt kun tutnuu ettei ongelmille näy loppua eikä kukaan tahdo tehdä mitään, olen muuttanut mieleni kierukan suhteen, kukaan lääkäri ei voi kieltäytyä poitstamasta, ei kierukkaa eikä kapselia, jos sen pois haluaa.

Mieluummin minäkin dottelisin kapseli olkavaressa poistoa kun kierukka vatsaontelossa.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat