Onko täällä sosionomin koulutuksen hankkineita? Kysyisin neuvoja...

Vierailija

Aloitan syksyllä opinnot; haluaisin suuntautua varhaiskasvatukseen. Tähtäimessä perhetyö/ työ lastenkodissa.

Kertoisitteko opiskelusta hieman? Onko kouluajan ulkopuolelle paljon tehtäviä, esseitä ym? Olen kahden lapsen yh ja pohdiskelen, kuinka parhaiten selviytyisin.

Onko opiskelu vaativaa ja teoreettista vai pärjääkö suurimmaksi osaksi maalaisjärjellä? Millaisena muistat oman opiskeluaikasi?

Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija

sosionomi amk lastentarhanopettaja

ryhmätöitä, esseitä yms. on valtava määrä, yksilö tenttejä surkea määrä kaikkeen muuhun nähden. Vie valtavasti aikaa.

Maalaisjärki auttaa, mutta pakko sen opiskelun eteen on jotakin tehdä, ainakin kaikki suoritukset

Vierailija

Itse koin opiskelun melko heppona, mutta ajoittain tehtävien tekoon meni älyttömästi aikaa. Loppumetreillä opinnäytetyötä ym. muita tehdessä taisin istua koneella suunnilleen 15 h/vrk. Mutta joskus taas sitten löysempää. Tilanteessasi toki kannattaa aloitella tehtävien teko heti, kun saatte tehtävänannon, näin välttyy sitten niiltä viimehetken megarutistuksilta.

Meillä oli paljon ryhmätöitä, yksilötenttejä aika vähän. Luentoja oli 4 tuntiä päivä perusopintojen jälkeen, ja loppuaika päivästä kulutettiin itsenäiseen työskentelyyn ryhmäläisten kanssa.

Teoreettinen kirjallisuus samaa, mitä yliopistossakin käytetään sosiaalityön opinnoissa. Ja hyvä niin!

Itse työllistyin lastenkotiin, jossa olen viihtynyt hyvin, vaikkakin työ hyvin haasteellista ja huonosti palkattua.

Onnea opiskeluille!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat