Seuraa 

Oletteko käyttäneet vauvaviittomia? Olisi mukava kuulla kokemuksia. Itse mietin, että on varmasti hyvä idea, mutta omakohtasia kokemuksia on aina mukava kuulla!!

Äiti ja tyttö 3 kk

Kommentit (5)

itse viittomalla viittomamerkki, sanomalla samanaikaisesti sanan ja myös osoittamalla, mitä tarkoittaa esim tekee (lehmän) lypsämistä muistuttavaa liikettä, sanoo samalla maito ja antaa heti ruokaa, jolloin vauva huomaa viittoman ja asiasn yhteyden.. ja viittomia voi etsiä hakusanalla osoitteesta suvi.viittomat.net

kokemuksia kaipaan edelleen! (jos löytyy...)

Kirjan nimi on Baby Sign Language, kirjoittaja Karine Shemel Rosenberg. ISBN-13 978-0-7607-8212-5 ja ISBN-10 0-7607-8212-1. Näillä tiedoilla kirja varmaan löytyy, ainakin Amazonista jos ei suomalaisista kirjakaupoista saa.

Mukana on 80 sivuinen kirja viittomista ja lisäksi nippu kuvakortteja eri viittomista vaikka mukana kannettaviksi. Kirja on amerikkalaiseen tapaa erittäin helppo ja selkeä, sisältää tosi paljon kuvia ja vähän tekstiä. Noita viittomia kun on erittäin vaikea selittää pelkästään sanallisesti, kuvaa näkemättä.

Tutti viitotaan laittamalla peukalo ja etusormi suun eteen ja " imemällä" .

Omaa kokemusta mullakaan ei vielä ole, sillä esikoisen kanssa en viittonut. Esikoinen kuitenkin itsenäisesti otti käyttöönsä joitakin käsimerkkejä, joten siksi asia alkoi kiinnostamaan. Lähiaikoina syntyvän pikkukakkosen kanssa sitten kokeillaankin, josko hän viittomisesta innostuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä 2kk tyttö " viittoo" oma-alotteisesti nälkänsä. Laittaa huulet " törrölleen" ja oikean käden nyrkissä suun eteen ja katsoo tiukasti silmiin. Aina on ollut nälkäinen tämän " viittoman" tehtyään. Eli ei juuri koskaan ehdi edes itkeä nälkää kun aina näyttää tämän ja saa maitoa.

En sitten tiedä miten vauvalle voi opettaa näitä viittomia ja miten mikäkin oikeaoppisesti viitotaan.

nukkuminen, ruoka, maito, ja vaippa. Aloin näitä itse käyttää kun vauva oli noin puolivuotias.

Tyttö ymmärtää jo nuo hyvinkin, tosin ymmärtää sanat kyllä puhuttuinakin. Itse hän on alkanut pari viikkoa sitten käyttää tuota maito-viittomaa, mikä on tosi hyvä; hän kun ei enää suostu tissihommiin juurikaan muutoin kuin nukkuessaan. Nyt osaan kuitenkin tarjota rintaa silloin kun hän sitä itse viittomalla pyytää, ja yleensä silloin suostuu myös syömään. Muulloin jos yrittää, niin taisteluksi menee...

Kaipailisin tietoa jos joku tietää miten viitotaan tutti. Sitä kun en ole löytänyt tuosta sanakirjasta. Samoin hyviä ehdotuksia muista hyödyllisistä viittomista otetaan vastaan. ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat