Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään voi toista odotuttaa? (naimisiinmenosta ja sähköpostista...)

Vierailija

Eli tarjouduin viikko siten ostamaan eräältä nettikirpparimyyjältä muutaman jutun, mutta vastausta ei ole kuulunut. Nyt näin vastaavat tuotteet muualla, josta voisin ne myös ostaa, mutta kuinka kauan minun "kuuluu" nyt odottaa sen ensimmäisen myyjän mahdollista vastausta? Vai ostanko vain nuo tuotteet nyt ja ilmoitan, ettei ostotarjoukseni olekaan enää voimassa?

Ja sitten häistä... Olemme olleet yhdessä useita vuosia ja olemme onnellisia, mutta minulla alkaa vauvakuume puskea päälle. Mies on sanonut, että lapsia tehdään sitten vasta avioliitossa. Olen nyt noin kaksi vuotta hinkunut naimisiin, mutta mies ei ota kuuleviin korviinsakaan, ei kuulemma ole ajankohtaista. Kuinka kauan itse odottaisitte kosintaa, ennen kuin tekisitte johtopäätöksiä suhteen tulevaisuudesta? En voi ymmärtää, miksi mies pitää naimisiinmenoa vain omana päätöksenään, eikä kunnioita minun toiveita ja tarpeita asian suhteen lainkaan. Jos kerran lapsiakin tulevaisuudessa teemme, niin mitä väliä sillä on, avioidummeko nyt heti vai viiden vuoden päästä, en ymmärrä! Mitäköhän mies siitä meinaisi, jos mä kohta sanoisin, et "juna meni jo, olit liian hidas, en mä enää suostu". Miksi ylipäätään miehellä on enemmän oikeutta kieltäytyä naimisiinmenosta kuin naisella??

Kommentit (10)

Vierailija

Lisänä vielä että kysyisin mieheltä mikä tässä elämäntilanteessa on naimisiinmenoa vastaan/esteenä? Jos teillä on esim. opinnot tai talonrakennus kesken, ymmärrän että haluaa odottaa. Mutta jos teillä on jo vakityöt ja oma asunto, mitä syytä enää odottaa. Jos elämä on pääosin jo järjestyksessä, ei se "hetki sen oikeampi" ole viidenkään vuoden päästä.

Itse en olisi odottanut loputtomiin, kerroin miehelle että minä koen asian niin ettei AVOliitossa ole samanlaista turvaa kuin AVIOliitossa. Sanoin myöskin että en pakota häntä naimisiin, mutta en myöskään odota enää montaa vuotta. Mies sitten parin kuukauden päästä sanoi että jos mentäis kesällä naimisiin. Ja niinhän se tapahtui.

Lainaus:

laitat hänelle vaikka viestin, että kun sinusta ei ole kuulunut, ostotarjous ei enää ole voimassa.

Sano että sinä haluat naimisiin ja lapsia, jos mies ei halua niin mitä järkeä on olla yhdessä.

Mitä jos mies aina vaan sanoo että ei nyt ei nyt? kohta huomaat että vuodet on menneet ohitse ja on liian myöhäistä.

Vierailija

jos myyjä myöhemmin ottaa yhteyttä niin sitten pahoittelet. On ehkä unohtanut koko ilmoituksen jo tai myynyt tuotteet jollekulle muulle.

Miten niin miehellä on enemmän oikeutta kieltäytyä naimisiinmenosta? Totta kai molemmilla on oikeus kieltäytyä.

Vierailija

jänisti ihan samalla tavalla naimisiin menoa viitisen vuotta. Sittenpä tosiaan juna jätti ja älysin vaihtaa maisemaa. Nyt olen paljon paremman miehen kanssa naimisissa ja meillä on toinen lapsi tulossa. Nykyinen mieheni HALUSI kanssani naimisiin ja lapsia, ja oli valmis sen myös tekemään.

Vierailija

jo ottanut sinuun yhteyttä. Mielestäni viikko on kohtuullinen aika odottaa vastausta. Myyjä eikä kukaan muukaan voi olettaa että tarjouksesi on voimassa loputtomiin, vaikka hänen tarkoituksensa on ollut myydä tavarat sinulle mutta yhteydenotto olisi viivästynyt jostain syystä (esim. lapsi sairastunut tai tietokone rikki).

Oletko kysynyt mieheltäsi mikä on oikea hetki mennä naimisiin? Jos teillä on opintoja kesken, talonrakennus tai jokin muu suunnaton aikaa vievä projekti kesken, ymmärrän jos hän haluaa odottaa vielä jonkin aikaa ennen naimisiin menoa. Mutta jos olette jo kaikin tavoin vakiintuneet elämään, yhteinen asunto ostettuna, taloudellinen tilanne suht hyvä, vakituinen työpaikka jne, on mielestäni älytöntä (parempaakaan sanaa en keksi) siirtää asiaa loputtomiin. Nimittäin jos elämä järjestyksessä, ei se enää ajankohtaisemmaksi voi tulla. Samaa koskee lastenhankkimista tai saamista paremminkin.

Seuraavan kerran kun otat asian puheeksi, kysy mieheltäsi mikä tässä on enää esteenä naimisiinmenolle. Mikä elämässä pitää muuttua että hän kokee että "hetki on nyt oikea"? Vai onko se rakkauden puute vai mikä? Sinuna sanoisin myös että naimisiinmeno on tärkeä sinulle, et koe että avoliitossa on samanlaista turvaa kuin avioliitossa tms. Miehellesi voi olla aivan sama oletteko naimisissa vai ette, mutta ei hän voi olettaa että sinun pitää noin vain tyytyä hänen viimeiseen sanaansa. Joka tapauksessa tekisin selväksi että sinä haluat naimisiin, etkä aio loputtomiin odottaa sitä. Yritä puhua sillä tavalla että mies ei tunne oloaan nurkkaan ajetuksi, puhu rauhallisesti, huutamatta. Mutta kuitenkin niin että hän ymmärtää ettei tämä todellakaan ole mitään pelleilyä ja tyhjän uhkailua.

Vierailija

ja naimisiinmenoon pitäisi suhtautua. Jos olet yli 25 ja useita vuosia ollut miehesi kanssa, olisi kyllä ihan kohtuullista vähitellen saada jotain aitoja, yhteisiä sopimuksia ja suunnitelmia asioita. Ja jos olet yli 30 niin sitten pitäisi kiireesti saada asiat etenemään. Kannattaa muistaa, että mies voi odotella isäfiilistä parhaimmillaan kymmeniä vuosia, mutta nainen ei.

Ei varmaan ihan puun takaa kannata sanoa miehelle, että jos et nyt osaa sitoutua, niin häivyn. Mutta yritä jollain rauhallisella hetkellä ystävällisesti selittää, että sinulle lapset on tärkeä asia etkä halua vuosikausia lykätä asiaa ja koet, että koko juttu on epävarma. Ja että jos homma jatkuu vain tuollaisena odotuttamisena, sun alkaa olla pakko miettiä muitakin vaihtoehtoja. Ja sitten annat miehelle ihan rauhassa vaikka kuukauden pari aikaa miettiä asiaa ja jos sen asenne ei muutu, niin sitten saattaa olla oman toiminnan aika.

Vierailija

Osta toiselta! Jos se toinen vastaa niin sitten sanot että et ole enää kiinnostunut koska hänestä ei kuulunut jne.. et voinut odotella.. Jos on myymässä jotain niin pitää olla valmis ottamaan heti-hep! yhteyttä eikä viikkojen kuluttua!

Ja se mies.. kauanko olette seurustelleet? Kihloissa? Jos kihloissa niin periaatteessahan hääpäivä pitäisi olla suunnitteilla ja esim 6v seurustelua on pitkä aika, jos ei ole mitään suunnitelmaa, eikä suhde näytä etenevän mihinkään niin miksi jatkaa sitä? On aivan normaalia edetä asioissa eikä vain odotella ja katella.. sitähän voi tehdä lopun elämää.. sitten joskus huomaa että on jo myöhäistä, miksi siis ei voi vain elää?

Minkä ikäisiä olette? Kyllä mun mielestä 25-30v on se aika jolloin aletaan suunnitella häät, lapset viimeistään. Jos opiskellaan niin voi mennä sen yli, jotkut ehtii ennemmin mikä vain ehkä parempi.. myöhemmin huonompi..

No itse olen tehnyt lapset..ja viettänyt ne häät siinä 27-> ja hyvä on ollut näin mutta pari vuotta aiemminkin olisi voinut!

Vierailija

laitat hänelle vaikka viestin, että kun sinusta ei ole kuulunut, ostotarjous ei enää ole voimassa.

ja sano sille miehellesi että kukaan ei tästä enää nuorru, jos odottaa ja odottaa niin voi olla että tilaisuus menee ohi.

Sano että sinä haluat naimisiin ja lapsia, jos mies ei halua niin mitä järkeä on olla yhdessä.

Mitä jos mies aina vaan sanoo että ei nyt ei nyt? kohta huomaat että vuodet on menneet ohitse ja on liian myöhäistä.

Pitää elää elämää eikä odotella tulevaa!

Vierailija

ja sano sille miehellesi että kukaan ei tästä enää nuorru, jos odottaa ja odottaa niin voi olla että tilaisuus menee ohi.

Pitää elää elämää eikä odotella tulevaa!

Uusimmat

Suosituimmat