Miten selvitä kaikista laskuista?

Vierailija

Minun ja mieheni tulot ( sisältäen elatusmaksut, lapsilisät, miehen palkan ja kotihoitontuen ) ovat yhteensä n 1900e/kk käteen. Tuntuu ettei selvitä mitenkään :(

laskuja on perinnässä ja ulosotossa, lisäksi vielä lainoja. Lapsia kaksi ja kolmas tulossa. Itse olen ollut niin huonossa kunnossa etten ole päässyt töihin eikä tietysti kukaan olisi mua huolinut raskaana ollessani. Kaikki tuntuu kaatuvan päälle. en saa sovittua lainoja tai maksuja ja korko juoksee kokoajan. palkasta on pakko jättää elämiseen, laskuihin ei tunnu jäävän mitään!!! en tiedä miten tämä on mahdollista :( kadun sitä että päätin jäädä kotiin hoitamaan lapsia, koska sen takia tähän tilanteeseen olemme joutuneetkin :´( onko enää mitään toivoa? miten te muut olette järjestäneet tämmöiset tilanteet?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Ja miksi ihmeessä se tuleva vauva tarvitsisi vaunut ja vaatteita, niinkuin sanot, eikö edellisiltä ole jäljellä? Jääkaapin ei tarvitse olla "täynnä ruokaa" - eihän teillä vaan mene yhtään - siis yhtään - ruokaa roskiin?

Vierailija

Miksi, jos tilanne on muutenkin jo noin toivoton, pitää vielä alkaa tehdä siihen tilanteeseen uusi lapsi??!!??

Ensin kannattais laittaa perusasiat kuntoon, JA SITTEN VASTA alkaa miettiä uutta vauvaa.

Vierailija

Aika lohduttava kuulla että en ole yksin...

Minulla vain yksi lapsi. Asun avokin kanssa jolla paljon lainaa. Itselläni maksuja ulosotossa ja perintätoimistoissa. Teen töitä mutta kun maksaa tuhanteen paikkaan velkoja niin lopulta käteen jää bussilippuun tarvittava raha että pääsee töihin. Ja uudet laskut jää hoitamatta. Loputon kierre ja unet on karisseet jo monta vuotta sitten.

Vierailija

Jos ei ole aivan välttämätöntä pitää kahta autoa, niin toinen seisontaan - jäävät pois niin vakuutus -kuin käyttömaksutkin.

Oletko hakenut hoitotukea astma- ja allergialapselle, jos et niin lääkärinlausuntoa hakemaan ja hoitotukianomus Kelaan.

Vauvanvaatetta ja -tarvikkeita on kaikki kirpputorit väärällään ja niitä saa lahjoituksenakin, pistät vaikka ilmoituksen seurakunnan perhekerhon ilmoitustaululle, että otetaan vastaan/pientä maksua vastaan.

Katso Marttaliiton sivuilta penninvenyttäjän ruokaohjeet - ruokakuluissa on mahdollista säästää paljonkin ja lisäksi tietysti käyt hakemassa kaikista mahdollisista leipäjonoista leipää ja ruokakasseja, EU ruokakasseja jakavat mm. Mll ja seurakunnat, myöskin viimeisten myyntipäivien tuotteita kannattaa hyödyntää - lihat, valmisruuat ja leivonnaiset voi pistää pakastimeen odottamaan käyttöä.

Vierailija

Siis vuokraan, sähköön ym. pakolliseen, eli kuinka paljon jää niiden jälkeen jää käyttöön kuussa? Itse opiskelen ja mies perushommissa, meillä kolme lasta, tulot varmaan aika samaa luokkaa ja ihan hyvin tuntuu riittävän. Ei tietty matkustella kummemmin, mutta tämä nyt on vain muutaman vuoden välivaihe meidän elämässä (olen alaa vaihtamassa). Nyt kun aloitin joulun jälkeen osa-aikatyön, niin tuntuu että muutama satanen kuussa "ylimääräistä" on jo luksusta. Meillä on kyllä tarkka budjetti millä eletään, hyvin kun suunnittelee niin pitäisi ap:n tuolla summalla elää ihan kohtuullisesti. Oletko käynyt kunnan velkaneuvonnassa juttelemassa?

Vierailija

niin ei se paljoo hyödytä kun siitä jää plussalle vaan 200e/kk joten olen nyt kotona ja opiskelen hoitovapaan ohella. Ulosotossa on joku 30 000e kun ne on noin 4 vuotta siellä kasvaneet korkoa. Ottaa päähän kun en tiedä milloin niitä pystyn edes alkaa lyhentämään kun hyvä jos nyt rahat riittää ees ruokaan ja pakollisiin laskuihin... Kaipa mä sitten joskus perinnölläni kuittaan velat pois... ahistaa kyllä..

Vierailija

töissä teollisuusalueella johon lähellekkään ei kulje busseja työvuorojen puitteissa ( menee välillä 4 tai 5 aamulla )

mutta toisen auton luopumista voisi harkita kyllä, tosin siitä ei saisi kun pari sataa, koska on vanha romu jossa vikaa :(

ap

Vierailija

pienellä paikkakunnalla. Kun tilanne on tuossa "jamassa" niin kannattaisiko muuttaa esim. pääkaupunkiseudulle, koska työtä täällä ainakin on, joten miehesi varmaan löytäisi jotakin parempipalkkaista työtä. Asumistukea varmastikin saatte, joten en usko, että asunto tulisi yhtään kalliimmaksi kuin sielläkään. Toisen auton voi myydä silloin, koska pääset julkisilla joka paikkaa ja ilmaiseksi, koska on lapset mukana. Autosta saaduilla rahoilla hoidatte velkoja ja muuton. Muuton jälkeen heti velkaneuvojalle loppuvelkojen hoitoon, jollei autosta saadut rahat riitä niiden hoitamiseen, toisaalta myös toisenkin auton voisi myydä, koska mies pääsee niillä julkisilla mihin tahansa vuoroon täällä pääkaupunkiseudulla myös julkikisilla, jos etsii vaan sellaisen asuinpaikan, missä esim lähijuna-asema ja bussit kulkee kyllä vuorotyöaikaan myöskin yleisesti

Vierailija

MITEN voi joutua tuohon jamaan...???

Mitä laskuja on maksamatta? Yleensä laskuihin voi sopia lisää maksuaikaa, miksi ne ovat ulosotossa...? Jos meinaa mennä ulosottoon, miksei vaikka lainaa kaverilta/pankista rahoja ja hoida laskut pois ENNEN luottotietojen menoa...

Veikkaan että ap:lla on osamaksulla ostettu taulu-tv olohuoneessa, velaksi ostettu auto pihassa, ja postimyynnistä luotolla tilatut kalliit lakana sängyssä...

Vierailija

ja Puuha Pete -tilauksen voi lopettaa, kirjastossa voi käydä lasten kanssa lainaamassa sen ja vaikka mitä muutakin kivaa ihan ilmaiseksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat