Miten voin auttaa tytärtäni?

Vierailija

Hän on 12v ja kavereina oli kolme muuta samaikäistä tyttöä. Nyt keväällä nämä toiset tytöt eivät halunneet enää tyttöäni mukaan joukkoon. Ketäänhän ei voi pakottaa olemaan toisen kaveri mutta tuntuu niin ahdistavalta kun lapseni itkee kavereitaan. Onko kellään kokemusta mistään vastaavasta?

Kommentit (5)

Vierailija

kun paras kaverini alkoi pyörimään ihan toisten tyttöjen kanssa. Siihen porukkaan en mahtunut enää ikinä vaan nää muut tytöt alkoivat kiusaamaan mua. Löysin kyllä kavereita muualta, mutta olo oli silti tosi kurja ja loukattu.

Muistuta tyttöäsi, että hänessä ei tosiaan ole mitään vikaa! tytöt vaan ovat joskus sellaisia takinkääntäjiä ja heillä on varmasti jotain pahoja ongelmia itsellään.

Vierailija

Tuollainen tuntuu pienstä/nuoresta tietenkin tosi pahalle, mutta jos hän kotona saa kokea olevansa rakastettu ja hyväksytty omana itsenään, selviää kyllä tuollaisista.

Itselleni kävi hieman samoin noin kymmenvuotiaana, mutta vanhempani onnistuivat pitämään mielessäni, että olen hyvä tyyppi ja toisten temppuilut johtuvat niiden toisten lapsellisuudesta. Uusia kavereita tuli pikkuhiljaa.

Vierailija

Minulle kävi myös noin, kun olin tuon ikäinen. Ei auttanut muu kuin etsiä uudet kaverit, vaikka äitini yritti tilannetta vanhojen kavereiden vanhempien kanssa paikkaillakin. Partioharrastuskin jäi, koska nämä samat kaverit olivat siellä. Millä luokalla tyttäresi on? Minulla oli noihin aikoihin siirtyminen yläasteelle ja sieltä löytyi sitten vielä enemmän uusia kavereita ja koko kaveripiiri muuttui tuon vuoden sisällä täysin.

Vierailija

"ylimääräistä" hellyyttä ja rakkautta olen hänelle tarjonnut. Isoksi kasvaminen on rankkaa (ainakin tötöillä). Minulla on myös poikia ja kuinka erilaisia heidän kaverisuhteensa ovatkaan. Aina mennään porukalla ja joukkoon mahtuu mukaan. Kiitoksia ihanista vastauksista :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat