Seuraa 

Raskautta on takana 6+3, ja ennen ensimmäistä ultraa en haluaisi kenellekään ulkopuoliselle kertoa.

Ongelmani ovat uhkaavasti lähestyvät synttärit. Tiedän, että kaverit ovat suunnitelleet siihen jo juhlat, ja ne eivät tule olemaan alkoholittomat. Aikaisemmin en ole juuri juhlissa lasiin sylkenyt, ja olemmekin vitsailleen kavereiden kanssa, että minun raskauteni paljastuu sillä hetkellä, kun ekan kerran kieltäydyn kaljasta. Nyt se ei enää olekaan vitsi :(

Mitä keinoja te olette käyttäneet tilanteissa, joissa on pitänyt kieltäytyä alkoholista? Toimiiko lääkekuuri-väite, ja jos toimii, niin olisiko tarjota mulle jotain pätevää sairautta ja siihen sopivaa lääkettä? Sairauden pitäisi olla sellainen, jonka kanssa ei tarvitse ottaa saikkua, kun ei viitsisi työnantajaa vedättää tällaisen takia :)

Sivut

Kommentit (22)

Itse jouduin samaan tilanteeseen kun olin kaasona kaverilleni ja polttarit piti laittaa pystyyn. Join alkoholittomia juomia, oluttakin saa parinlaista. Myös siidereitä, viinejä, kuohuviiniä. Kukaan ei tajunnut tohinassa mitään.

Sittenhän voi sekoitella omia drinksuja.. Appelsiinimehua ja tonicvettä. Tai pullosta kaataa lasiin ginger alea tms.

Sirdalud niminen lääke saa 2mg, 4mg ja 6mg depot versioina... Käytetään kivuliaiden lihaskouristusten (spasmien) hoidossa, kun ne johtuvat selkärangan vaivoista esim. ristiselkäkipu, niskan jäykkyys. On kolmiolääke, jonka aikana ei pitäisi nauttia alkoholia.

Noilla esittämilläsi kriteereillä minä valitsisin tämän... Eli selkä, hartiat tai niskat jäykät ja kipeät, ei estä työntekoa, mutta ikävä vaiva.

Naisille määrätään yleensä tuo 2mg (1-3krt/vrk) tai 6mg depot (1 iltaisin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

teeskentele juovasi! lasi käteen, eikä kukaan kyllä seuraa vajoaako pinta vai ei. itse olin _aivan_ raskauden alussa polttareissa, joten kiinni olisin jäänyt, jos en mitään olisi ottanut. kaikki muut kun kuitenkin joivat, niin kukaan ei kiinnittänyt huomiota mun juomiseen. :)

No niin, eilen tuli testattua " Olen autolla" -tekosyytä. Ja sehän meni huonosti, heti sain epäileviä katseita osaani, varsinkin, kun normaalitilanteessa en olisi todellakaan tullut sellaisiin bileisiin autolla.

Eli siis näyttäisi olevan paras vaihtoehto tosiaan kuljeksia niiden juomien kanssa ja kaadella niitä sopivannäköisiin kasveihin ;)

4.1. Käyttöaiheet

Anaerobiset infektiot. Sekä naisten että miesten trikomonasinfektiot, bakterielli vaginoosi......

Varoitukset

Potilaita tulee neuvoa pidättäytymään alkoholin käytöstä metronidatsolihoidon aikana ja vähintään yhtenä päivänä sen jälkeen disulfiraamin kaltaisen (antabus) reaktion vuoksi

Kävin välillä sekoittelemassa itselleni " drinkkejä" keittiössä eli täytin lasini limpalla ja mehulla. Silloin ei koskaan tehnyt mieli, kun muut kysyivät, tuovatko mulle jotain. Alkoholiton siideri tai olut on muuten hyvä, mutta siinä on riski, että joku huomaa pullot jääkaapissa, vaikka etiketti onkin aika samanlainen. Kiertopulloa käytin suulla ja kommentoin makua, vaikken oikeasti maistanut. Aamupahoinvointi ja väsymys meni sopivasti krapulan piikkiin :D Myöhemmin kyselin ihmeissäni, että eikö kukaan tosiaan ollut tajunnut mitään (luulin heidän olevan vain kohteliaita ja leikissä mukana), mutta olivat kaikki yllättyneitä, kun uutisen oikeasti kerroin. Oltiin mökillä kuitenkin koko viikonloppu.

Jos juhlissa on boolia, kuohuviiniä tai muuta, niin kuten monet on jo sanoneetkin, niin kävelet lasin kanssa, pyörittelet kädessä, välillä loraus viemäriin, täyttelet lasia, unohdat jonnekin, haet uuden, eikä kukaan todennäköisesti kiinnitä huomiota siihen, miten paljon juomaa menee kurkkuun. Ja sitten muistat olla menossa mukana :)

Lääkekuurit yms. tekosyyt paljastavat lähes aina, ja muutenkin jos asiaa yliselittelee. Kaikkein parasta on, että ottaa pullon/lasin kouraan ja kulkee saman juoman kanssa koko illan ja käy välillä kaatamassa vaivihkaa vähän viemäriin. Ja on välillä juovinaan. Ja voihan sitä nyt muutaman kulauksen näön vuoksi ottaakin. Kun kaikki ovat vähänkin nauttineet, kukaan ei seuraile toisen juomisia.

paras keino on kulkea lasi kourassa ja olla juovinaan. Kaikenmaailman selitykset lääkekuureista ovat valehtelua, josta jää kiinni alta aikayksikön.

Kukaan ei juhlissa katso, paljonko siitä lasista otat. Sitten vaan unohdat lasin jonkun pöydän kulmalle ja eikun uutta noutamaan...

Juomat eivät muodostuneet ongelmiksi, alkoholittomia sai juotua ihan kivasti. Sen sijaan miespuolinen kaverini paukautti, että " ootko raskaana kun sun tissit on yhtäkkiä noin isot?" .

Sai siihen kakisteltua jonkun selityksen uusista rintsikoista, hymähdyksen ja " joo, tosi raskaana. Oliks toi kaunis tapa sanoa, että maha on kasvanut?" En siis teknisesti edes valehdellut! Taisi mennä täydestä, kun sanoi vaan, että " aika hämmentävän kokoiset.."

Enpä olisi uskonut, että ensimmäisenä tissini kavaltavat minut :D

olen lähdössä pian kaverin kanssa laivalle bilettämään, joo ja raskaana siis... Mietin miten salaisin alullaan olevan raskauden, kun risteilyllä rv:t on vielä alle 8.

Baarin puolella tuntuu, että on helpompaa, kun voi kaikessa hälyssä käydä tilaamassa itselleen esim. " siideriksi" Ginger alen, mutta mites syödessä...Tiedättekö onko Viking Linen valikoimissa alkoholittomia viinejä? Esim. jos mennään syömään Food Gardeniin, niin voinko tilata sieltä huomaamattomasti alkoholittoman viinin?

Jos pääsee itse tiskille tilaamaan, ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kyllä useimmista paikoista löytyy alkoholitonta olutta, siideriä ym. Itse olin työillallisella suht hyvässä ruokaravintolassa, jossa tietysti juomat tilattiin pöydässä. Soitin paikkaan etukäteen ja kysyin, löytyykö alkoholitonta viiniä ja minkä nimistä. Paikalla kävin vielä vaivihkaa sanomassa tarjoilijallemme, että minulle vain alkoholittomia mutta muun seurueen ei tarvitse sitä tietää. Ja kun viinin tilasi nimellä, ei varmaan vieruskaverit tienneet sen olevan alkoholitona. Itse kyllä tiesi, ei se oikealle viinille maistunut vaikka ihan vakuuttavasti siltä näyttikin.

Velmutin:

Lainaus:

Kaikkein parasta on, että ottaa pullon/lasin kouraan ja kulkee saman juoman kanssa koko illan ja käy välillä kaatamassa vaivihkaa vähän viemäriin. Ja on välillä juovinaan. Ja voihan sitä nyt muutaman kulauksen näön vuoksi ottaakin. Kun kaikki ovat vähänkin nauttineet, kukaan ei seuraile toisen juomisia.

... tätä olen käyttänyt ja hyvin meni läpi

:)

Jos kaverit tarjoo sulle niin pyydä niiltä joku väritön drinkki kossuvissy tai spirte ja käy drinkin kanssa vessassa, kaada viemäriin ja laita vettä tilalle. Toisten rahojen tuhlaustahan se vähän on mutta mitä sitten.

Ravintolassa helpottaisi, jos edes yksi kaverisi tietäisi. Hän voisi sitten huolehtia siitä, että jos sulle tarjotaan juomia, hän käy hakemassa tiskiltä aina jonkun alkoholittoman, tai mahdollisesti ostaa itse saman näköisen alkoholittoman ja hänen kanssaan voitte sitten vaivihkaa vaihtaa laseja. Voit tuota tietysti tehdä itsekin - jos joku tilaa sulle niin jätät sen pöydän kulmalle ja ostat itse tilalle toisen. Alkoholiton olut näyttää samalta kuin alkoholillinenkin. Siideriä ei monestakaan ravintolasta mun kokemuksen mukaan saa alkoholittomana, joten se kannattaa jättää väliin. Jos ostat itse, voit pyytää baarimikkoa tekemään jonkun näyttävän alkoholittoman drinkin parista mehusta ja vaikka sateenvarjolla :) Tai sitten se pelkkä karpalomehu tms.

Mun kokemuksen mukaan mitä enemmän sillä stressaa, miten tää onnistuu, sitä todennäköisemmin jää kiinni :)

Baaritiskiltä voi tilata jonkun drinkin, jossa ei ole muuta kuin mehua. Esimerkiksi pelkkä karpalomehu menee ihan varmasti läpi cosmopolitanina ja vaikka joku maistaisikin sitä, voi vaan sanoa, että onpa hyvä drinkki, kun viina ei maistu läpi.

Yksissä firman juhlissa ostettiin ihan vahingossa Cobbarbergin siidereitä, jotka olivatkin alkoholittomia. Niitä tölkkejä ei juuri erota alkoholillisista ja ihmiset joivat niitä alkoholittomia juomia ihan innoissaan, eivätkä huomanneet mitään ;)

Ja tietysti se, että on autolla tai kauheassa flunssassa/keuhkokuumeessa/poskiontelotulehduksessa tepsii aina.

rv 6+2 ja synttärit marrskuussa!! en tiedä miten saan siskoani huijattua, mut kavereita on helpompi juksata!! eikä tässä vielä kaikki!!! kohta pitäisi työkavereiden kanssa lähteä laivalle..ei tuu kesää en tiedä mitä teen!! jos lähden laivalle enkä juo mitään niin kaikki arvaa enkä sitä halua!

haluan odottaa ainakin rv 12 ennen ku kerron,mut jos pystyn pitää salaisuuden jouluaattoon niin haluan kertoa sen eka omalle ja miehen vanhemmille

aika kiva joululahja xD

eli miten saan kans pidettyä salaisuuden??

mitä teen laivareissun kanss??

..työpaikan saunaillassa. Tein keskiviikkoaamuna positiivisen testin, joten vielä ei mielestäni ollut aika kertoa työkavereille. Ilmoitin torstaina, että voin olla kuskina, mutta kuskeja oli jo tarpeeksi, joten autolla en päässyt lähtemään.. Käytin sitten perinteistä antibioottikuuri-syytä ja täydestä meni. Ei niitten tartte tietää miks syön antibiootteja ja jos oisivat kysyneet, ni oisin sanonu, etten halua sanoa/naisten vaivoihin (miehiäkin oli siis paikalla, eivät varmaankaan olisi halunneet kuulla tarkempaa selvitystä).. Yksi työkavereistä kyllä ehti kysyä, ennen ku kerkesin vastata kysymykseen, että miks et juo, että ootko raskaana, mutta sujuvasti valehtelin, että en ainakaan tietääkseni.. ja naurut päälle..

Täydestä siis meni ainakin täällä. Suunnittelin myös siideripullojen täyttämistä vedellä, mutta saunaillassa tarjottiin firman ostamia juomia, joten se ei ois varmaan onnistunut.

Saikku rv5+1

Mulla ainakin toimi seuraava taktiikka:

Mulla oli yksi luottokaveri, joka tiesi asiasta rv 9. Laivalla oltiin työkavereiden kanssa. Ensin ajattelin ottaa vedellä täytettyjä siideripulloja mukaan, mutta ajattelin, että jos jään kiinni, niin se on todella noloa. Niinpä vaihdoinkin taktiikkaa.

Koko illan join milloin mitäkin alkoholitonta: alkoholittomia drinkkejä, vettä, alkoholittomia oluita. Luottokaveri joi salaa alkoholillisia juomia mun laseista tai sitten kaadoin/unohdin niitä jonnekin. Käytiin jopa syömässä porukalla, mutta tein niin, että menimme luottokaverin kanssa istumaan pöytään vähän aiemmin ja kävin etukäteen tiskiltä tilaamassa alkoholitonta bisseä itselleni. Täydestä meni koko homma, vaikka täytyy sanoa, että mullekin on aina maistunut alkoholi myös tuossa porukassa.

Jos asiasta tekee numeron tai alkaa selittelemään/valehtelemaan, niin se pahentaa asiaa. Mä oon ainakin niin huono valehtelija, että olisin jäänyt heti kiinni.

Tuli tässä mieleen, että entäpä jos sanonkin kavereille, että ollaan miehen kanssa päätetty alkaa yrittää lasta? Eli että en viitsi juoda, jotta raskautuminen olisi todennäköisempää? Onko kukaan yrittänyt olla ovela melkein rehellisesti? Toimiiko? :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat