Vaunumietintöjä...Brio Happyt vai Emmaljunga Citycrossit? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Vierailija

Heippa!

Meille on syyskuussa tulossa kauan ja hartaasti kaivattu vauva :)

Meillä on vm.-04 olevat Brion Kombit tallella (-04 syntyneeltä pojaltamme), sekä Brio Flex (kuomurattaat, myös -04) ja käytettynä hankitut Graco Mirage matkarattaat.

Kombit (ja kahdet muutkin kärryt) ovat ehjät ja siistit, kaikilla "herkuilla", mutta...houkuttaisi niin nuo uudemman malliset (ja yksiväriset) yhdistelmät, joten...mieheni kauhuksi (vannoin, että "ei enää uusia rattaita meidän huusholliin" ;D ) toivon vielä, että -josko sittenkin rakkaalle vauvallemme hankittaisi uudet kärryt- ;)

Olen mieltynyt Brion Happyihin sekä Emmaljungan Citycrossien ulkonäköön, ja nyt kaipaisinkin kommentteja (+ sekä -) ko. kärryistä.

Ajatuksena olisi, että JOS meille noista jommat kummat hankittaisiin, niin ehdottomasti erillisellä kovalla kopalla (eli eri koppaosa kuin istuinosa).

Ja mietinnät, kannattaako "olla turhamainen" ja vaihtaa toimivat kärryt uudempiin ovat myös tervetulleita :)

Kamppailen itse akselilla järki ja tunteet ;)

Kehukaa/haukkukaa ko. kärryjä.

Kommentit (10)

Vierailija

Juuri noiden kahden kärryn välillä minäkin painiskelin :) Ostin Emmaljungan Citycrossit, ihan vaan sillä perusteella, että rattaina ne on nätimmät kuin Briot ja että Emmaljunga on ruotsalainen B kiinalainen eikä hintaero ole suuri :) Lisäksi citycrossissa on nyt keväällä kivoja kuoseja....

Näppärät ovat ainakin kasata ja irrottaa kantokassi, käytännön kokemus tulee sitten 3 viikon päästä vauvelin myötä :)

Varmasti kummatkin on yhtä hyvät! ;)

Vierailija

meillä on brion duot ja niissä on heittoaisa ja metallinen kori....niissä on myös metallikorin ympärillä sellanen kankainen verkko joka oli mielestäni turha ja lian kerääjä,otin pois.

Vierailija

Niin mä kyllä käyttäisin niitä vaunuajan. Sitten kun tarve tulee, niin lähtisin katselemaan jotain ihan kunnon rattaita. Koska teilläkin ne erilliset rattaat oli edelliselläkin, niin nytkin niille tulee varmaan tarvetta (Happyt on käytännössä aika samanlaiset kooltaan kuin ne Kombitkin).

Eli säästäisin tässä vaiheessa rahat ja sitten vain kunnolliset toimivat rattaat, joita jaksaa ja viitsii työnnellä...

Vierailija

Kiva oli lukea, että joku muukin on pähkäillyt samojen vaihtoehtojen välillä ;)

Te tosin olette jo päätöksen ja hankinnan tehneetkin :)

Mä vaan mietin yhäkin...

ensiksikin hankintamme "järkevyyttä" (kun kärryjä huushollissa jo on ;) )

sekä sitä, että haluaisin ehdottomasti heittoaisan, sekä metallisen/tilavan alakorin kärryihin...nämä ehdot täyttyisivät Brioissa.

Mä vaan tykkäisin VAUNUNA enempi ehkä Emmaljungien ulkonäöstä.

Liian vaikeaa :D

Saanko udella, että mihin väriin päädyitte?

Mulla mielessäni 2 vaihtoehtoa; joko beiget tai punaiset, ja punaisiin luultavasti päätyisin JOS nyt hankitaan uudet menopelit ;)

Vierailija

Juu Brion kärryt tehdään Kiinassa ja meille Lastentarvikkeen myyjä väitti kyllä, että E valmistetaan Euroopan puolella ..Eipä sillä nyt ehkä niin väliä ole... :)

Meille ostettiin Beige/maastokuvio Citycrossit, ja ainakin toistaiseksi en ole vielä kyllästynyt katselemaan niitä :) Väri tosin arvelutti, että miten sitten ratasvaiheessa likaantuu, mutta kangas tuntuu hyvin likaa hylkivältä ja joka osan pystyy pesemään.

Vierailija

Emmaljunga ruotsalainen? Oletko aivan varma? Ja Brio kiinalainen? hmm... Brio EI ole kiinalainen merkki :)

"pettymyksekseni" huomasin ostaessani Bugan Beet, etta nekin on tehty Aasiassa (oisko ollu Taiwan?), eli Emmaljunga saatetaan ehka koota Ruotsissa (en tieda) mutta suurella tod.nakoisyydella osat saattavat kylla olla "made in China"....

Esim. kiinalainen ratasmerkki "Good Baby" on hyvin kopioinut Quinnyn Buzz rattaita, eli Quinnyt varmaan tehdaan ainakin osittain Kiinassa....

Siella tehdaan, missa halvinta on teettaa... valitettavasti.

Vierailija

mites se tavarakori toimisi rattaina?

se vaunuaika voi olla jopa vaan 4kk, niin en ehkä sen perusteella vain lähtisi valitsemaan rattaita, ellei aikeissa ole toisenlaisia rattaita sitten hommata. heittoaisa on tarpeellinen tai ei, meillä on toisissa ja toisissa ei ole.

Vierailija

Kiva oli saada mietiskeltävää omien ajatusteni rinnalle :)

Juu, vaunuaika on todella ohikiitävän lyhyt aika, joten koppaosaa ei järin montaa kuukautta tulis käytettyä.

Metallisen alakorin tahtoisin siitäkin syystä, että huushollissamme on pian 5 henkilöä, ja usein (en aina!) teen jalkaisin ruokaostokset, ja metallikori olisi tilavampi sekä kestävämpikin versus kankainen.

Heittoaisan merkitys korostuu ratasvaiheessa, kun olisi näpsää kääntää sateen/auringon/tuulen mukaan aisaa "sopivalle" puolelle.

Ei toki mikään välttämättömyys, mutta mukava plussa kuitenkin.

Kun meidän vauveli syntyy syyskuussa, ja talvea kohti mennään, ajattelin, että erillinen (kova koppa tosin meidän Kombeissa on) kova koppa (siis ihan semmoinen vaununkoppa, ei pelkkä yhdistelmiin kuuluva kova koppa, mikä rattaiden päälle vaan laitetaan) koppa olisi suojaavampi/lämpimämpi (?)

Ja jos vertaan Emmaljungan ja Brion (siis näitä kaksia, mitä olen miettinyt) koppien korkeutta maasta, tykkään, että Briot olisivat suojaisemmat (korkeammalla), eipä olisi kaikki naapuruston lapset/kissat/koirat siellä kopan äärellä ;)

Mitä esim. Vaunuaitan ja Pikkuhurmurin sivustoja katsoin, ymmärsin kyllä kuvista, että Brio Happyihin saisi heittoaisan, sekä metallikorinkin (saatan toki olla väärässäkin)

Mutta juu, kiitos vastauksistanne, jatkan pähkäilyitä, ja mieluusti luen lisääkin kommenttejanne aiheesta :)

Vierailija

tuo on kyllä totta, mitä Aasiasta kommentoi...

vaikka brändi olisi esim. ruotsalainen (kuten Brio ja Emmaljunga), niin suunnittelu/tuotekehitys taidetaan tehdä ko. maassa, mutta kokoaminen/valmistaminen ns. halpatuotantomaissa.

Kuten esim. Graco...jenkkiläinen brändi (eikö?), eikä todellakaan jenkeissä niitä tehdä, vaan muistaakseni myös Kiinassa.

Emmaljungat taisivat olla Puolassa koottuja, ellen väärin muista.

Ei sillä, että tekisi tuotteesta sen huonompaa, mutta...totuus ei aina ole se, mitä papereissa/mainoksissa lukee.

Vierailija

Muumimamma, nyt olet taitanut käsittää väärin runko asian? Briollakaan ei ole heittoaisaa ja metallikori yhdistelmää. Metallikori on siinä 2007 rungon mallissa missä on niveljouset, mutta siinä ei kyllä heittoaisaa ole. Kaikissa heittoaisallisissä on kangaskori, kuten myös emmaljungalla. 2008:n rungoissa ei metallista koria taida ollan lainkaan!? Ilmeisesti jarrut muodostavat ongelman heittoaisa malleissa, niissä kun on ns. keskiöjarrut mollemmissa päissä. Kun taas metallikori vaunuissa on normi jarru toisessa päässä. Metallikorin kanssa ei mahdu jarrua molemmille puolille?! Korjatkaa toki jos olen väärässä. Olen tehnyt tutkimusta aiheesta kun kaverille valkattiin just Happyt.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat