Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maitoa ei tule pumppaamalla

Vierailija

Meillä poika 5 vkoa vanha ja täysin rintamaidolla. Ensi viikolla mulla on kuitenkin kampaaja ja ajattelin mennä vähän shoppaileen joten poika saa maitoa pullosta. yritin äskön pumpata aventin käsikäyttöisellä pumpulla mutta sain hädin tuskin 15ml. Rinnat ei muutenkaan enää täyty ovat sellaset " lässähtäneet rusinat". Olen kuulluut että kaikki ei saa pumppaamalla mitään vaikka maito riittäisikin. Onko maitoni siis vähenemässä vai enkö vaan saa pumppaamalla? Esikoisesta sain pumpattua tosi hyvin.

Kommentit (7)

Vierailija

Minulla on 5kk vanha vauva ja en ole koskaan myöskään saanut pumpattua rinnoista maitoa, en alkuaikana enkä vieläkään. Minullakin oli käytössä juuri tuo aventin käsipumppu. Ostin myös toisen pumpun (ainu), koska luulin pumpussa olevan vikaa, mutta ei pumpun vaihto asiaa parantanut. Päätinkin sitten, että kun äiti on poissa saa meidän neiti tuttelia, niin ovat kaikki tyytyväisiä. :) Meillä siis oma maito muuten riittää, mutta jostakin syystä ilmeisesti rinnat eivät saa tarpeeksi stimulaatiota pumppaamisesta..

Vierailija

Hampaat irvessä olen pumpannut vaikka kuinka ja eri pumpuilla, silti tulos on ollut tosi laiha ja rinnat vaan kipeytyi. Kuulemma tämänkin "oppii", mutta en ole jaksanut opetella. Lopulta olen päässyt ihan hyvin käväsemään jossain kun olen ensin imettänyt vauvan ja sitten olen ollut puhelimen päässä jos olis joku hätä tullu. Kuitenkaan kysymys ei ole siitä etteikö maitoa tulisi, esikoista imetin 2v4kk ja kakkosta 1v6kk imetän edelleenkin. Rintojen kuuluukin vähän olla lässähtäneet, se ei kerro mitään muuta kun että alkuajan pingotus ja ylimääräinen neste on hävinnyt. Mukavia imetyshetkiä!

Vierailija

Oletko kokeillut pumpata niin, että vauva on siinä sulla vieressä? Mulla sillä on ainakin selvästi vaikutusta! Maitoa heruu selkeesti paremmin kun samalla ihastelen vauvaa :x

Tuolla imetystukilistalla on asiallista tietoa lypsämisestä ja imetyksestä muutenkin!

Toivottavasti vapaa-aikasi kampaajalla ja shoppaillessa sujuu mukavasti =)

Vierailija

Minulla on 5kk vanha vauva ja en ole koskaan myöskään saanut pumpattua rinnoista maitoa, en alkuaikana enkä vieläkään. Minullakin oli käytössä juuri tuo aventin käsipumppu. Ostin myös toisen pumpun (ainu), koska luulin pumpussa olevan vikaa, mutta ei pumpun vaihto asiaa parantanut. Päätinkin sitten, että kun äiti on poissa saa meidän neiti tuttelia, niin ovat kaikki tyytyväisiä. :) Meillä siis oma maito muuten riittää, mutta jostakin syystä ilmeisesti rinnat eivät saa tarpeeksi stimulaatiota pumppaamisesta..

Vierailija

On muuten ihan totta, että lypsäminen ei "aiheuta" samanlaista ärsytystä noille rinnoille kuin ihan oikea vauvan imuote, itselläni kokemusta siitäkin, kun joudun tuota keskimmästä syöttämään pullosta voimakkaan pulauttelun takia. Huomasin kuitenkin, että rinnanpään, nännin pyörittely, hierominen kevyesti sormin ennen lypsämistä auttoi asiaa, monesti selvästi tuli tunne herumisesta tuon pyörittelyn aikana.

Pahnu, joka nyt kolmannen kanssa lypsää maitoa luovutukseen....

Vierailija

Kannattaa pumpata maitoa heti aamusta, minulla ainankin tuli silloin kaikista reilusti. Ja niin että edellisestä imetyskerrasta oli jo ainakin tunti aikaa. Toisen kerran pumppasin silloin kun vauva meni aamupäivällä pitkille unille ja nukkui ainakin neljä tuntia, eli siinä unien puolessa välissä pumppasin. Ja aina ei tullut yhtä paljon maitoa, eli vaihteli tosi paljon ja joskus saattoi mennä kymmenen minuuttiakin ennenkuin maito alkoi herumaan pumpulle. Kannattaa vaan sitkeästi yrittää! Ja kaikkihan eivät vaan pumpulle heru.

Uusimmat

Suosituimmat