Onnistuneita kokemuksia Clomifenillä?

Vierailija

Tervehdys,

minulla todettiin PCO 08/07, jonka jälkeen erilaisilla yhdistelmillä clomifeniä ja terolutia yritettiin kuukausia tuloksetta. ensimmäisen kerran munasolu saatiin kasvamaan clomifen-annostuksella 3tbl, kp 3-7.

Olin jo luopunut toiveista, että clomit edes tehoaisivat, mutta toisin kävi. Ensimmäinen positiivinen asia lukuisilla lääkärikäynneillä. Kaipaisin muilta kokemuksia, miten kauan olette clomeilla vetäneet ja millä tuloksia ovulaatio/raskaus on saatu aikaiseksi.

Nyt on menossa kp 27 ja yritän pitää ajatukset muualla, mutta vaikeaa se on. Odottelua, odottelua ja odottelua, lisäksi hiukan epävarma olo, miten paljon uskallan toivoa ja olla optimistinen, etten sitten pety.

Myös muut kokemukset PCO:sta tervetulleita. Itselläni ei ole koskaan ollut säännöllisiä kuukautisia, useimmiten ovat jättäneet kokonaan tulematta. Kierto on toteutunut ilman e-pillereitä tai terolutia elämäni aikana ehkä 10krt. Olen vm - 77, 174/62. Karvoitusta myös on, etenkin reidet ovat villiintyneet viimeisen kahden vuoden aikana. Karvan kasvu on niin voimnakasta, että paljaiden jalkojen esittely ilman vahausta ei tule kuuloonkaan.

Optimistisena mennään ja jaksamista toivotaan.

Eelis

Kommentit (2)

Vierailija

Täällä yksi clomifenilla tuplasti onnistunut.

Itselläni on myös pco-tyyppiset munasarjat ja tietty on vähän tuota karvaongelmaakin yms. Menkat eivät ole ikinä olleet säännölliset ilman pillereitä. Pahimmillaan kierto jäi pois kuudeksi kuukaudeksi ja yleistä oli, että kierto vaihteli 15-69vrk välillä.

Ekan clomisatsin söin syksyllä 2003 (1tbl kp3-/) ja 3. kierrosta lähti raskaus, joka meni kesken rv9.

Toisen clomisatsin söin keväällä 2004 mutta sen lopetin monesta syystä kesken. Vauva sai kuitenkin alkunsa clomeja seuraavasta kierrosta ja poika syntyi 01/05.

Pikkukakkosta yritimme vuoden ja sitten aloitin jälleen clomit samalla annostuksella. Nyt tukena oli menogon pistokset koska huomattiin clomien ohentavan liikaa limakalvoa. Toisesta kierrosta lähti raskaus ja poika syntyi 04/07.

Ja sitten tämä loppuhuipennus. Menkat eivät meinanneet kuopuksen imetyksen jälkeen alkaa ollenkaan ja lopulta tulivat tosi kivuliaina tammikuussa 2008. Toisia ei kuulunutkaan ja sain tietää huhtikuussa, että olenkin raskaana! Olin ehtinyt jo viikolle 7, eli olin ovuloinut ihan luomusti yllättäen maaliskuussa! Nyt tätä luomuyllätystä odotellaan rv12.

Toivon sinulle sydämestäni voimia ja tsemppiä! Itse voin vain sanoa, että clomit ovat oikein ja valvotusti käytettynä oiva lääke! Toivotaan, että sinäkin saat niistä avun!

Lämpimin terkuin jepuli kera clomipoikien 3v4kk ja 1v1kk

Vierailija

Täällä myös yksi, jolla PCO tyyppiset ovariot. Kuukautiseni olivat aina epäsäännölliset ilman pillereitä. Teimme esikoistamme 4 vuotta erilaisin konstein. Alkuun aloitettiin Clomifenillä, jolla ei saatu mitään vastetta millään annoksilla. Aika nopeaa väestöliitossa siirryimme pistettäviin hormoneihin, joilla saatiin ovulaatio aikaiseksi. Meille tehtiin muutama IUI, ja sit siirryttiin jo kohdunulkoisen raskauden jlk ivf hoitoihin. Olikohan kolmannen vai neljännen ivf hoidon kohdalla, kun jarrupiikin jlk odoteltiin kuukautisia, niin niitä ei sitten koskaan tullutkaan, ja 4 v tyttäremme oli saanut spontaanisti loppujen lopuksi alkunsa hoitojen välillä.

2006 aloitimme jälleen hoidot ja suoraan mentiin ivf hoitoihin. Toisessa ivf:ssä kokeiltiin uudelleen Clomeja kahden tabletin annostuksella, ja kas kummaa elimistö reagoi niihin! Kierto saatiin toimimaan Clomeilla ja nuihin kiertoihin tehtiin myös pakastetun alkion siirto. Eka kerralla heti raskaus alkoi, mutta meni kesken vkolla 6. Toisessa kierrossa clomeilla saatiin aikaan kahden munarakkulan ovuloituminen ja tehtiin siis myös PAS.

Siitä muutaman viikon päästä olimme taas raskaana, ja tällä kertaa paremmalla menestyksellä. Odotamme nyt kolmea vauvaa saapuvaksi taloon syksyllä. raskausviikkoja on nyt 19+5.

Haluan tällä kovasti kannustaa sinua, että ihmeitä todella tapahtuu! Ja kropassa tapahtuu muutoksia todella. Alkuun jokin ei toimi ollenkaan ja sitten yhtä äkkiä ovuloinkin monta munarakkulaa. Se taitaa olla aika hoitopaikka- ja yksilökohtaista, että miten hoidoissa edetään ja miten kauan Clomeilla kannattaa yrittää.

Tsemppiä ja onnea matkaan!

Terkuin Nallukka ja pojut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat