Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Almiron Pepti -vinkkejä kaivataan

Vierailija

Meidän 6kk tytöllä todettiin mm. maitoallergia 2kk ikäisenä. Lääkäri määräsi Almiron peptiä. Olen imettänyt tähän asti mutta nyt olen vieroittamassa lasta tissiltä koska soseiden kokeilu on vaikeaa kun ruoka-aineallergioita löytyy koko ajan lisää ja omat syömiseni aiheuttavat myös oireita (ei siis tiedä johtuuko oireet siitä mitä itse olen syönyt vai siitä mitä lapsi syö) vaikka olen koko ajan seurannut ja karsinut omaa syömistäni. Tällä hetkellä imetän iltapuurosta aamupuuroon ja päivällä annan korviketta. Ongelmana onkin se, että lapsi ei suostu kunnolla juomaan almironia. Nyt on viisi päivää kokeiltu ja parhaimmillaan juo korviketta yhteensä kaksi desiä päivässä. En tiedä johtuuko juomattomuus almironista, tuttipullon vierastamisesta vai siitä ettei hän tarvitse enempää nestettä koska yösyömiset eivät ole lisääntyneet. Soseita menee tällä hetkellä 1-2 desiä päivässä. Kaipaisinkin vinkkejä millä lapsen saa paremmin juomaan almironia, sokeria en haluaisi siihen lisätä. Onko muilla kokemusta Almironista?

Kommentit (3)

Vierailija

tee puurot almironiin, jos teet itse soseet (on paksuja) niin lantraa niitä sillä myös.

meillä kesti liki 1½v ikäiselle kuukausi ennekuin suostui korvikkeesta riisimaitoon vaihtamaan, kikkoja koetettiin kaikkea mahdollista..

Vierailija

hei!

Meillä totutin Almironin makuun puuron ja muiden ruokien kautta, jauhetta vaan suoraan ruuan sekaan (ihan reilusti laittelin). Vettä sitten hörpyyttelin lasista, että sai nestettä riittävästi.

Lopettelin siis imetystä ja neiti ei ottanut tuttipulloa. Tarjosin kyllä Almironia tuttipullostakin saamaan aikaan esim. unille mentäessä ja kyllä vähitellen määrät kasvoi, mutta varsinaisesti vasta sitten kun lopetin imetyksen..

Pikkuhiljaa alkoi hyväksymään myös tuttipullon, nokkamukin ja sitten juomaan myös Almironia lasista ruuan kanssa. Nyt meillä käytössä riisimaito, ja siihenkin totuttelu vei oman aikansa.

Vierailija

Puurot teen veteen ja lisään siihen almironia. Osan soseista teen itse, täytyykin ruveta laittamaan myös niihin. Kiitos vinkistä.

Uusimmat

Suosituimmat